|
Sida 4 av 5
|
|
|---|---|
|
Jeje: Det tycker jag med! Men vilken? :) Den var riktigt snygg på bilden iaf, med den ljussättningen osv. |
|
| Klart man måste ha m-paket! Det är väl bara pensionärer som kör BMW utan m-paket!?!? =) | |
|
Carbonsvart är ju, trots namnet, en riktigt mörk blå färg. Så det kan nog vara den. Den skulle tydligen även finnas till M-paketet på F10/F11. Vi hade den färgen på vår förra 325iM -08 och den såg ungefär likadan ut i solsken. "BMW six appeal" |
|
| Hursomhelst är tasmangrön den finaste färgen =P | |
|
Svårt att se vilken färg det är. Antingen imperialblå eller carbonsvart. Enligt den tyska prislistan finns följande färger till M-paketet: Carbonschwarz, Titansilber, Spacegrau, Sophistograu, Imperialblau, Schwarz, Alpinweiß. |
|
|
Jag gissar på imperialblå faktiskt, min carbonsvarta är inte fullt så blå men visst är den blå i solsken.. Äh, jag vet faktiskt inte.. Kan någon bara säga vad det är för färg? :P |
|
|
Nya bilder: Länk |
|
Buspelle |
Det ser mycket snyggt ut! Aggresivt men ändå diskret. Mest lyckade M-paketet sedan E39. |
| Riktigt snyggt! Är glad över att M-paketet kom i tid så att jag får det på min 535:a som ska levereras v40. Tycker precis som Buspelle att det blir en helt annan aggressivitet i fronten som utan M-paketet faktiskt är lite tam. | |
| nu när man börjar vänja sig ser det ju bättre ut och snart ser et väl riktigt riktigt bra ut :D | |
| > snygg kärra Janih, Är den sophistogrå eller safirsvart? Lite svårt att se nyansen. | |
| Länk lite mer bilder främst på inredningen.. ser riktigt trevligt ut | |
Buspelle |
Inredningen och framförallt klädseln är verkligen ett rejält kliv uppåt i m-paketet, som det ser ut. Verkligen snyggt, men finns den i olika kulörer. Tycker mig ha sett bilder på en nästan svart klädsel. Man undrar också lite över hur pass känslig en sådan klädsel blir kontra skinn som är förhållandesvis enkelt att rengöra. |
|
Ang hur alcantara slits, så hade jag det i min fd 320dM som gått 25k mil när jag sålde den; Länk visst, alcantaran kan bli lite 'nopprig' på slitytorna tex på insidan av yttre lårstödet, men allt som allt tycker jag nästan att det känns fräschare än skinn som använts lika länge. är inte så mycket för glansigt skinn som man ser på många långmilare. sen ur skötselsynpunkt så är ju skinn oslagbart, om man tex har ungar som geggar med glass och kex så är det lättare att torka av. lösning: ät glass utanför bilen ;) |
|
|
alcantara känns ju mycket sportigare.. man får ta det att det svårskött.. HFR: precis , ät utanför bilen |
|
| VAd har ni som har beställt Vita F11-or valt för färg på skinnet? Har bestämt mig att konfigurera om min beställda 530d Touring till en 535d Touring, ta den vit (som jag känner blir helrätt med M-paketet), ta bort ambient light, komfortaccess och autom bakluckeöppning och lägga de pengarna på motor istället. Är lite less på svart skinn efter sommarens semester och funderar på att ta Läder dakota cinnamon, som jag tror går bra ihop med vit bil, men frågan är hur poppis den skinnfärgen är den dag jag skall sälja? Svart är ändå klassiskt "säkert" men som sagt är lite småless på svart. Kul att höra vad andra tycker. | |
|
Med känsla: jag har tagit läder oyster till min sophisto gråá 520d. Men tror nog svater eller cinnamon är ett mycket bra val till ljus bilkulör. Tycker cinnamon är snyggare än svart, men svart är diskret och "safe" ! |
|
|
Jag skulle vilja se svart halvläder med Alcantara. Det skulle se mycket bättre ut i mina ögon än exemplet på bilderna i länken ovan. Då skulle sidostöden vara lite mer skyddare från slitaget som annars där blir med läder. T.ex. varje gång säkerhetsbältet drar emot eller när man kastar sig in i bilen för att det ösregnar ute :) Och låta Alcantaran gå i dörrar och tak såsom dom gjort på på bilderna, varvat med kolfiberlister och gula stygn på utvalda ställen = BMW Performance gula färg såsom dom har på en av sportrattarna och skalstolarna. DET vore läckert *drömmer* |
|
| Stilren: det du beskriver låter riktigt snyggt | |
| Länk ser riktigt bra ut :D | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.