AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
45.507

M-PAKET till F10/F11 avslöjat!

Sida 1 av 5
Länk tjaaa vet inte riktigt vad jag ska säga såhär vid första anblick.. tycker att fronten ser lite väl plastig ut men man kanske vänjer sig med tiden.. baken däremot såg bättre ut men återstår att se när vi får bättre bilder
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Såg väldigt bra ut tycker jag det blir säkert kanon i verkligheten.

Ofta ser det lite plastigt ut i BMW kataloger nu förtiden enligt mig. Se t.ex. denna E90LCI Länk
Har aldrig riktigt gillat M-paketet varken på E39 och E60 och den där fronten tycker jag inte heller ser så bra ut. Då gillar jag Alpina stylingen betydligt bättre.
Buspelle
Sådär av bilderna att döma. Kanske bilderna inte gör rättvisa åt verkligheten. Tycker bl a fronten ser konstigt "platt" ut, vilket möjligen beror på att man fotograferat ur en katalog.
ol
790
ollen
MB E300 cab -20
Nja, finns nog bättre sätt att spendera 53.000kr. Tex separat beställning av sportstolar, sportchassi, sportratt, 18-tummare och sen ca 30.000 över till annat (som tex läder).
det jag inte riktigt gillar är att det är nät där dimljusen också är.. tycker att det ska vara som på bmw 135 om man jämför med vanlig 1-serie coupe..

Länk på 135:an är det ribbor i de yttre luftintagen i fronten och nät i mitten

Länk om vi ser på denan vanlgia 1-serie coupe så är det nät och dimljus i de yttre luftintagen

tycker att det blir mycket snyggare så som på 135:an ... hoppas ni förstår vad jag menar

LL
909
LLoydan
Audi Q7 50tdi
Hmmm...ingen höjdare vid en första anblick. Lite jap-stuk på det hela...=/
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Tycker väl mest att det ser ganska så väntat ut.
Grundkonstruktionen har ju sett likadan ut nu i många år, och då tänker jag främst på mittendelen av fronten.
Som sagt,kommer nog garanterat se bättre ut "in the real world"
Gi
245
Gitarrjohan
325i Cab LCI -10
Audi Q7 286hk diesel -18
Knappast prisvärt. Fronten ser ju ut som någon billig kitfront från varsomhelst typ. i övrigt ok men knappast något jag kommer beställa. Finns som nämnts tidigare mycket annat godis man kan få för 53k och som känns intressantare för mig iaf.
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
Är ni goa eller? Det ser ju fanken underbart ut!
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Nä, jag är heller inte direkt överförtjust. Där M-paketet lade en dimension till i E61:ans utseende ser det här paketet malplacerat ut - lite som M-paketet på E91:an innan facelift.

----
BMW CS #6212
Tycker de flesta BMW känns värdelösa utan M-pkt och F10/11 är inget undantag, även om jag aldrig blir förtjust i designen.

M-Stolarna gillar jag skarpt!
Tycker nog att M-paketet var ett lyft för F10´s lite tråkiga utseende. Dessutom vet ju "alla" som brukar hänga på autopower att en BMW utan M-paket är både värdelös och osäljbar som begagnad så det är nog välinvesterade pengar.
Gi
245
Gitarrjohan
325i Cab LCI -10
Audi Q7 286hk diesel -18
Nu tar vi väl i lite, eller var det ironi... En BMW utan M-paket är knappast värdelös och osäljbar. Däremot är en med M-paket oftast mer lättsåld samt att man får tillbaka drygt halva ursrpungskostnaden för paketet och ibland ytterligare lite mer.
Ok att man kan ha det som realitstiskt krav vid köp av begagnad bil med framförallt lite större motor tycker jag. M-paket på t ex en 318 är nog lite mycket begärt eftersom kostnaden för extrautr ofta blir alldeleds för stor andel av totalpriset för att det ska vara hälsosamt i längden anser jag iaf.
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
GE, hoppas att det var ironiskt. Annars var vel det ett av de dummare utalanden denna veckan. Merparten av BMW-bilarn som säljs är utan M-paket. Och mig veterligen så säljs det ju sådana på begagnat marknaden. Själv har jag varit så klantigt att jag köpt alla mina bilar utan M-paket:-)

Personligen tycker jag att det är bra att man tar ut svängarna lite på M-paketet, så att det blir lite motsatt effekt av de lite mjukare linjerna utan M-paket. Personligen hade jag inte lagt dom pengarna, då jag tycker att grunddesignen är riktigt snygg. Hade också hellre lagt dom pengarna på annan utrustning.

Appropå mycketr pengar. Befinner mig i Norge just nu. Var och tittade på en 525d på den lokala handlaren. ca. 730.000 NOK. Och då var den rätt klänt utrustad.
> GE, instämmmer med några övriga kommentarer angående ditt inlägg om att en BMW utan M-pkt är både osäljbar och värdelös, ett tämligen "dumt" inlägg måste jag säga. Att F10 skulle se "tråkig" ut tycker jag också de flesta på forumet har en motsatt uppfattning om. Jag har fått helt andra "omdömen" om min 530D F10. 53000 spänn för detta tycker jag är tämligen hutlöst och delar helt någras uppfattning att lägg dem stålarna på lite andra tillbehör istället. Exempelvis skinn, automat, lucka, drag mm.
Självklart var mitt inlägg ironiskt menat men jag valde att inte markera det med nån smiley eller så för att se om det gick att röra upp några känslor och visst blev det lite napp. :-) Dock kan man lätt få intrycket av att bilarna blir svårsålda och lite värda när dom saknar M-paket om man läser alla dom inlägg av förståsigpåare på autopower som ofta och gärna sågar bilar utan M-paketet.

Själv hör jag till dom som tycker att det kan funka även om M-paket saknas eller om bilen inte är "fullutrustad"...

Däremot så står jag fullt ut för att jag tycker F10 ser lite tråkig ut och en sak jag reagerade på när jag kollade på den var att den kändes otroligt plastig i fronten. Men utseendet är ju givetvis en smaksak.
je
37
jeje88
Bmw 520D F10 M paket Alpinvit!
När kan man beställa M paketet till F10?

Hörde att M paketet lanserades den 23e, men mig veteligen går den ej att beställa än?
M-paketet finns ännu inte med i konfiguratorn på hemsidan men skulle lanseras den 23 juni, det har jag själv sett papper på, men något verkar ha dragit ut på tiden tydligen. Tycker dock att som det sägs här ovan, 53t för det paketet är minst sagt magstarkt. Jag hade med all säkerhet ej beställt det till min bil om jag hade beställt den idag och inte i mars när det inte ens fanns info om det. Lägger mycket hellre dessa pengar på sån utrustning som jag valt, dvs komfortstolar, soltak, drag och större hjul.
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
Jag för min del hade aldrig beställt en F10/f11 utan, oavsett om det kostat 60k, så smaken är ju som baken :)
Det ingår ju rätt mycket godsaker i M-paketet som man ändå vill ha, även om man inte vill ha just M-kjolpaketet.
Tex
Sportstol + bättre klädsel ~15k
M-chassie 5k
18" 10k (billigaste tillvalsfälgen)
Shadowline 5k
Sportratt/M-ratt 2-3k
Tot 38k

Så man betalar ca 15k brutto för
M-kjolpaketet
Få det fabriksmonterat
Få aningen högre andrahandsvärde
M-insteg
Antracit innertak
Alucube interiörpaneler

Det tycker jag är prisvärt!
je
37
jeje88
Bmw 520D F10 M paket Alpinvit!
HFR

Jag måste nästan säga att jag håller med dig.

Frågan är bara när man kan beställa bilen med M paket och när man får den levererad
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.