AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
45.509

M-PAKET till F10/F11 avslöjat!

Sida 3 av 5
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Håller inte alls med där. Tycker att 18 tum fungerar alldeles utmärkt på F10.
Kan hålla med om at det oftast blir snyggare med 19 eller 20 tum, men tycker inte att det krävs så stora hjul för att det ska se bra ut.
Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
HFR: Tack för det. Det såg ju lika bra ut som 19-tummarna, tycker jag. (Konstigt nog) Skulle funka fint.

Vilka färgen blir det mer? Carbonsvart läste jag någonstans men det borde finnas fler extra alternativ utöver standardfärgerna. Lemansblå? Imolaröd? Det hade varit något.

"BMW six appeal"
Bm
101
BmwMClubsport
BMW 520d M-sport -10
M.A: Smaken är som baken! :)

Tycker bara att det är synd att BMW verkar blir större och större för varje ny modell :/ Ska bli kul att ställa min E60 brevid farsans F10 i nästa vecka och se skillnaden.
bmwmclubsport: alla modeller blir ju bara större och större.. se bara på nya a4 som är riktigt kång i senaste version.. tycker med att det är synd

här kommer bild på nya alpina b5 Länk
da
77
dance23
320d Touring -13
740xd -11

Lite off topic men här finns många kunniga 5-serie proffs.

Jag e sugen på bilbyte och en F10 skulle sitta som en smäck, dock bor jag så att jag måste ha 4 krafs. BMW visste ingenting, (för ca 3 veckor sedan) någon här som vet ?
qd
691
qdtjant
F34 335i xDrive MPPK
1M Coupé 2012
Alpina B10 V8 -99
Nr 629.
dance23:

Det kommer xDrive till F10 och F11, vissa drivlinor, redan till septemberproduktionen i år, andra till i mars 2011. Kommer inte ihåg vilka
drivlinor, förmodligen både till bensin och diesel.

/Janne
da
77
dance23
320d Touring -13
740xd -11

Ok, får åka in till BMW o höra mig för igen då. Tack för infon, qdtjant.
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
Håller med om att 19" och även 18" räcker alldeles utmärkt, tycker att enormt stora hjul på en "standardbil" blir lite tacky.

19" ser ut som 18" på E60 för att däckprofilen har gått upp exakt "en storlek", dvs 19" på F10 har samma profil som 18" på E60.
Bm
101
BmwMClubsport
BMW 520d M-sport -10
Bmw-jerry: Skönt att du delar min åsikt! Bilarna blir bara större och större :/ På gott och ont!

HFR: Jag vet att däckprofilen är högre på F10 än E60 och ex. vis E9x där den ligger på 35/30. Det är ju olika på olika modeller så klart. Och det går ju viserligen lätt att åtgärda med lågprofilsdäck. Det är inte det som jag störs av, det som jag inte kan släppa blicken från är från sidan på F10: De enorma hjulhusen och trots att sidokjolarna, bakspoilern och frontspoilern nu presenterats, blir det nästan som att ännu mer av hjulen försvinner och därmed "krymper" fälgarna. Det blir
mer kaross runtom så att säga. Och det är väldigt stora ytor plåteri!

Hade bilen varit lite mindre så hade det inte behövts 20" fälgar i mitt tycke, 20" på E60 blir väldigt märkbart direkt (har det själv) men på en F10 blir det mer som 19". Och det har inget med däckprofilen att göra tkr jag utan snarare att bilen är stor som 7-serien och att hjulhusen är riktigt stora. Annars så är det en jättefin bil, framförallt med M-paketet!

Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
19 tum är perfekt på nuvarande 3-serie men på nya femman duger inget annat än minst 20 tum
Jag lånade en 530d under förra helgen med 19" och 275/35 och det såg litet ut.
Ska man ha M-sportpaket ser 20-21 tum ok ut och då gärna med 10 tum breda bakfälgar med 295 bredd.

Bilen på bilden har nog 20-21 tum
Länk

//Stefan

Mina bilar:Länk
Bm
101
BmwMClubsport
BMW 520d M-sport -10
StefanL: Precis vad jag menade i tidigare inlägg men återigen så är smaken som baken. Finns ju dom som har 16" på E60 av olika anledningar. Men 20"-21" precis som på F01 och F07 sitter riktigt bra och ser väldigt mycket bättre ut än allt under och till och med 19".

Bilen på bilden är väl renderad i PS? Oavsett det så är det nog som du säger, 21" tror jag att det skulle kunna motsvara, alternativt 20" i och med att den är sänkt fram och bak. Såg J*VLIGT bra ut faktiskt! Förutom kopian på M3 diffusorn, helst något nytt tack :)
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
BmwMClubsport: Håller helt med dig!
Jag kommer ha original 19 tum som vinterdäck och kommer skaffa BBS CH R i 10x20 tum med 295 bak på den kommande femman. Har idag 9,5x19 med 275 bak på 335an. och det tycker jag ser ok ut.

//Stefan

Bm
101
BmwMClubsport
BMW 520d M-sport -10
StefanL: BBS CH R kommer att sitta så jäkla bra på den! Offtopic: din vita 335 är ju inte dålig heller.

295 med 10" bak låter också gott, har 9,5" med 275 idag på E60 och det är helt ok, inget tar i och det ser bra ut :)

M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
StefanL, det blir säkert jätte snyggt. Givetvis håller jag med om att det blir ett lyft utsändemessigt. Dock så vidhåller jag att det räcker gott och vel med 18 tum. Men som sagt, det är ju en fråga om tycke och smak.

När det gäller storleken på dagens bilar, så håller jag med om att det är lite tråkigt att bilarna blir tyngre. Men det är ju dagens krav på krocksäkerhet och komfort utrustning, som gör att detta drar iväg.
F10 är 5 cm. längre jämfört med E60,ca. 4-5 cm brädare sen är de ungefär lika höga. Sen upplevs den nog som en del större tack vara dom stora njurarna och att fronten är högre.
Det senare är ju för att lindra skadorna vid påkörning av fotgängare.

Men det riktigt tråkiga med F10 tycker jag, är att priset har stuckit iväg så mycket jämfört med E60. Man är ju snabbt nära en halv-miljon redan för en 523:a, när man lagt på den utrustningen man vill ha. Och igentligen vill man ju ha minst en 525d, och da spricker man halv-miljonen lätt.
Men med tanke på försäljningen, så var det vel rätt av BMW att ta rejält betalt. Men blir nog seriösa rabatter inom ett par-3 år, när nyhetens behag har lagt sig.
Själv avaktar jag 3-4 år, och plockar en begagnat 525d eller 528 då istället.
Smaken är som baken brukar man ju säga, det vill säga delad. Det gäller ju allt från färg, motorval, utrustning och som sagt inte minst hjulval.

Jag hör dock till den skara människor som anser att snygga hjul gör en stor del av bilen. Helt klart kräver F10/11 större hjul än ex. vis E60/61 för att det ska vara riktigt snyggt. Därför köpte jag 20" till min bil och får nästintill varje dag komplimanger från folk som beundrar. Senast ikväll när jag körde på finlandsbåten i Värtan så kom den finske mannen som dirigerade in bilarna fram och frågade "is this the new model?" yes.... "It is beautiiiiifullllll" :-)

Ändå känns inte 20" direkt "feta" på F10. Hade ex. vis för fyra år sedan en MB S55L AMG, dvs gamla S-mercan dessutom Lang. På den såg 20" fett ut verkligen, trots att den var nästan 6,20 m lång. Men inte nu på F10. Stora hjulhus kräver stora hjul för att det ska se snyggt ut helt klart. Jag tog hellre bort den dyra navin och satte dit snygga hjul istället, men det är som sagt en smaksak.

Huvudsaken är ju att man själv är nöjd med sitt bil- och utrustningsval.
Länk
Länk
Länk
Länk
lite mer bilder... tucker att det ser riktigt bra ut men tycker att det hade varit mycket snyggare med luftintag istället för dimljus så som m5 e60 vs e60 med m-paket
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Den 535an såg riktigt bra ut. Man får väl testa att ta bort dimljusen och se till att det blir lite bättre kylning till motorn.

Är det någon som vet om det skiljer något på motorerna mellan nuvarande 335d och nya 535d förutom lite högre effekt.

//Stefan

Bm
101
BmwMClubsport
BMW 520d M-sport -10
Vad är det för metallicfärg på de senare bilderna? Kan väl ändå inte vara carbonsvartmetallic? Snygg som fan iaf!
Ar
15
Aristoteles
BMW 330D 07
M-paketet på e60/61 tillförde något. Slätstruken design på F10/11.
je
37
jeje88
Bmw 520D F10 M paket Alpinvit!
BMWclubsport:

Jag tycker nästan att det ser ut att vara någon typ av blå färg
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.