|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
Okej nu har jag fått med HIFI pkt på min sedan tidigare beställda 520d F11 :) Det blev lite mer extrautrustning än vad jag hade tänkt för att hålla min budget på 450 000:-. Men det är inte dåligt vad BMW kan ta betallt för extrautrustning,ex; 6000 för svankstöd, 25000 för automatlåda är duktigt att få kunder att betala, men det gör vi ;- Prutat och klart blev slutnotan 460000:- |
|
| Kenta: varför lägger du inte pengar på komfortstolar, så får du svank på köpet och en helt underbar stol med el osv. Har åkt runt 260 mil i Sverige på en vecka och kan bara ge rosor till denna underbara stol. Helt suverän och jmf med mkt annat så är det ett väldigt bra och vettigt tillval! | |
|
Med känsla: jag har övervägt komfortstol. Har nu tagit sortstol med svank= ca 12000 extra, jag tycker att jag satt riktigt bra och kände väll att jag inte ville lägga på mer samt att komfortstolen tar ett antal extra cm ifrån baksätet. Men som sagt jag har övervägt denna underbara fåtölj ;) |
|
| Kenta: hur blev specen på din bil? Du måste ha kryssat för bra i tillvalslistan där :-) | |
|
Specen: 520d f11, gråmetalic, comfort paket, sportautomat, skinklädsel, sportstol, svankstöd, sportratt, larm, automatisk baklucka öppning, hifi, 18", dragkrok. |
|
| Och tonade rutor ;) | |
| Kenta: känns som en bra spec. Möjligtvis så skulle du haft M.sportchassit också, det gillar jag och ev. bluetooth som jag använder väldigt mkt. När får du bilen? Gråmetallic innebär spacegrå eller titansilver? | |
| Med känsla: jag har beställt sophisto grå. Blåtand har jag funderat på, ska överväga detta. Jag får bilen första veckan i oktober. | |
| Kenta: snygg färg, samma som min :-) Är väldigt nöjd med färgen, den har ju en brillianteffekt och skimrar vackert i solen och byter lite nyanser. Tror Bluetooth mer eller mindre snart blir ett måste i utrustningslistan, många använder det och vill ha det den dag du skall byta. Är dyrt, men ett måste tycker jag, | |
|
Svankstöd beställde jag till min E61 med standardstolar. Helt värdelöst. Hade suttit bättre utan dem. Just nu ser min nya spec ut så här: 520d F11 -Imperialblå - 18" fälgar 328 - Takreling aluminium borstad - Comfort - Svart skinn - M Lädersportratt - Sportstolar - Sportautomat - Elektroniska stötdämpare - HiFi Professional - USB - Extra 12v-uttag i armstödet - Velourmattor - Dragkrok - Automatisk avbländningsbar innerbackspegel Får förhoppningsvis bilen i oktober. |
|
| Kenta:Lägg till Bluetooth annars kommer du att ångra dig, har det i min ångrar det inte en sekund. | |
|
Gorban: jag behöver inte använda svankstöd, har det i min e91 och jag har alldrig använt det men tjejen behöver detta för att Kunna åka längre sträckor. Jag antar att det är så att de flesta tjejer/kvinnor behöver svankstöd och väldigt få män. |
|
|
Finns svankstöd använder jag det. När man ska köra sträckor som tar mer än 4 timmar är det skönt att variera hårdheten lite. Varför skulle kvinnor behöva det mer än män? |
|
| Kan bara varmt rekommendera komfortstolarna som enligt mig är marknadens särklassigt bästa stolar. Instämmer också med ovanstående angående bluetooth som börjar bli ett måste i en ny bil av idag. Hade också som Gorban beställ imperialblå till den 530d Touring som jag beställt, men kommer att ändra den till vit och istället uppgradera till 535d Touring och ta bort ett par options till och lägga stålarna på motor. Men tror annars den imperialblå är väldigt snygg, har dock ej sett den live. Men passar säkert bra på bilen då man använt färgen i flera videos från BMW, brukar vara ett bra bevis. | |
|
Grelle: kvinnor har oftast en betydligt mer markerad svank varvid stöd kan behövas. med känsla: 8000. för blåtands stöd, känns lie saftigt! vad kostar Iphone adaptern? |
|
| Kenta, kan vara så, men även män har en naturlig svank Länk som kan behöva svanskstöd för bättre komfort. Men är man lite mer "krummande" formad så minskar kanske behovet. | |
| Kenta, antar det är USB anslutningen som du menar? 3.200,- men då får du väl knappast upp telefonboken i displayen och kan inte utnyttja mikrofon och högtalare för handsfree samtal? Men håller med om att 8.000,- för Bluetooth är väl saftigt. Men det är ju hela listan av urval, som ex. vis 28 tkr för navi etc. | |
| En helt annan fråga, kan inte se att isofix är med i standard utrustningen, hittar inte isofix som möjlig extraitrustning. Vad gäller ? | |
| Enligt uppgift är isofix standard....i baksätet. | |
|
Tack Jacky! Kan se att de yttre platser bak mhar isofix fästen som standard. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.