|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
|
Nu finns en provkörning av BMW 520d Touring med många bilder på: Länk Mycket nöje! //AutoPower.se | |
| Fin bil men instrumenteringen såg lite tråkig ut bränsle, km, temp o,s,v | |
|
Jag saknar tempmålen på E60. Okay att den varnar om den blir för varm men om den inte går till arbetstemp eller stax över. Får man information om detta? Och i vilket/vilka intervall(er) varnar den inte? Byta upp sig? Till vad då? |
|
|
Ja jag vet det hörde inte hit. Bättre att förekomma... Byta upp sig? Till vad då? |
|
|
Jag tycker den nya 5 serien är lite feg och mainstream i sin formgivning i jämförelse med E60/E61. Den står föga ut från mängden tyvärr. Hoppas inte Bmws designavdelning skall gå samma väg med övriga modellutbudet framöver. Länk |
|
| går det ställbara baksätet att få till alla motoralternativ och vad kostar det?? bra reportage som vanligt | |
|
Fantastiskt tråkig instrumentering! Länk Håller med Wendtan, tråkig och mainstream. Den väcker helt enkelt inget ha-begär hos mig. Får se om ett m-paket kan rädda anrättningen, om inte blir det ingen ny 5-serie för mig...:( |
|
|
Ja jag parkerade bredvid en F10 för lite sedan. Fick inget habegär. Den verkar klunsig - klumpig bredvid en E60. Men när E60 kom så gillade jag inte den........hade då en E39. När E39 kom så gillade jag inte den........hade då en E34. Men när E34 kom så gillade jag den!! Hade då en SAAB 9000 T16. Och provkörde en 535. Blev såld direkt. Och efter lite förhandling så erhöll jag en 525 som tjänstebil. Senare köpte jag en 535 privat. Kunde inte glömma min ptovtur och skulle bara ha en sådan!! Byta upp sig? Till vad då? |
|
Buspelle |
Tack för trevligt och välskrivet reportage med många fina bilder. Proffsigt! Håller däremot inte alls med om att en dieselfyra passar bilen. Alldeles för undermotoriserat och knattrigt. En silkeslen bensinsexa; helst en 335a, är däremot perfekt. |
|
Mycket bra reportage. Någon som vet när 525D motorn kommer i touringen? den finns ju i sedanen redan nu. Vad skulle ni välja av en 528i eller 525D? Kommer nog att köpa en F11 och det är någon av de motorerna som känns intressantast just nu även om 530D lockar, men då börjar det bli dyrt... |
|
| Vad fan har dom gjort med huven?! Usch kukigt att man inte hann beställa en ny e61 medans tid fanns... | |
| F11 touring finns redan i konfiguratorm på www.bmw.se i fall ni vill bygga, med priser och allt. | |
|
Det verkar vara en trevlig bil som jag ser fram emot att provköra och även äga, efter 2 st E60 520d tycker jag en dieselfyra faktiskt duger helt ok i en 5-serie, naturligtvis inte samma mjuka gång som i en sexa men undermotoriserad tycker jag inte den är. I valet mellan 525d och 528i hade jag utan minska tvekan valt 525d. Hittils har jag kört 525d och 535i i F10-modell och faktiskt trivdes jag bäst i dieseln BMW CS #5139 |
|
| Gitarrjohan: 525d Touring kommer redan till hösten enligt min säljare. Priser kommer efter midsommar. | |
|
Gitarrjohan: Personligen hade jag hellre valt en 528i framför en 525d. 525d har det problemet att det är en "nedtrimmad" 530d och det tycker jag känns när man kör. Visst, gången är klart bättre än 520d med fyran, men den saknar varvilligheten som 530d har. Återigen; högst personliga preferenser... Om man nu inte uppdaterat 525d i och med F10/F11 lanseringen - jag har bara kört motorn i E91 och E61-utförande. ---- BMW CS #6212 |
|
|
Riktig potential, men prisbilden störs av möjligheten att välja till Navi + Night Vision + Head up display. Bilen blir dyr, men det måste ju anses vara standardutrustning :-P Att betala 8000:- för bluetooth när det börjar sitta standard i många bilar känns väldigt premium. Till och med Mercedes har fattat galoppen där. |
|
|
BMW F10 tycker jag är sjukt dyr att utrusta. Har en specs som ligger och väntar på mitt godkännande hos min ÅF. Den är extrautrustad för 185000 och då saknar den ändå både navi headup och en massa annat gott. ///Niklas "NIKEMAN" Johansson |
|
|
Just 520d finns numera även som businessmodell, vad som ingår i utrustningväg eller om man kan kombinera med egna ramavtal framgår ej. Länk |
|
|
Vilket komfortlyft det var att gå från E61 till F10. TYST i kupén mycket mer limousin-känsla. Däremot upplever min fru som är kort att man har sämre överblick eftersom midjan på bilen sitter högre än på E60/E61. F10/F11 är dessutom mer estetisk och proportionerlig. Jag är glad att E61 har lämnat huset! |
|
|
steaman. jag är helt enig, upplever också ett stort lyft från E601/61 till F10. För att citera en gammal dansk ölreklam. Hvornår smager en F10 best - Hvergang! ;-) |
|
| instämmer med föregående talare angåend "känslan" och lyftet från E60 till F10. Det räcker ju bara att ex vis stänga en dörr så känner man att det är en annan bil, kvaliteten i inredningen, den låga ljudnivån, den rappare körkänslan, designen som är mkt modernare (behövs inget M-pkt längre för älska designen). | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.