|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
Det är inte alla som älskar designen, själv är jag väldigt besviken. Visst har den bättre kvalitetskänsla än föregångaren E60, men det bör ju vara en självklarhet på en helt ny bilmodell i premiumsegmentet. Såg en F10 bredvid nya E-klassen med AMG pkt i Köpenhamn idag och tycker tyvärr F10 ser "gammal" ut jämfört med Mercan. Detta var absolut inte tillfället med E60/W211. Tror inte F10 håller sig fräsch specicellt länge. Har bestämt mig för en MB CLS istället - visserligen lite dyrare än femman men det får man ju leva med och jag har ju rätt ålder för en Merca ;-) Avvaktar dock nya modellen(C218) som presenteras till september. |
|
|
Jag tycker nuvarande AMG paket, speciellt fronten, är överarbetad och på gränsen till Kitsch! Vanliga E-class är däremot riktigt snygg! |
|
|
Hej Är originalljudet lika dåligt som det alltid varit? Har lite begränsad budget och Hifi-ljudet brukar ju inte heller vara så mycket att hänga i julgranen. Hyfsat ha-begär efter F11:an - äntligen en BMW som känns anpassad till en två barnsfamilj med barnvagnar o stuff. /JPU |
|
|
"Hyfsat ha-begär efter F11:an - äntligen en BMW som känns anpassad till en två barnsfamilj med barnvagnar o stuff."" ??? E61, har du hört talas om den? Byta upp sig? Till vad då? |
|
|
E61 Öhhh näää! va e' d'??? Skämt åsido så är E61 enligt mitt tyckande för liten för två barnstolar, dubbelvagn osv. 500liter bagage blir helt enkelt för lite även om man använder takbox på långresor. Idag fyller vi Passaten (och boxen) när vi åker till fjällen och den är ju betydligt rymligare (603 liter och rakare bakruta). F11's 560 liter, 40-20-40-fällning samt justerbara baksäte känns som en marknadsanpassning till aktiva barnfamiljers behov (även om du aldrig ser dem i broschyrerna - i alla fall inga barn under 5år) - antagligen därför som dessa förändringar/förbättringar kommit till. Är det någon som har input om originalsystemet? Haft original i en E39 o det är nog bland det sämsta ljud jag hört. 525A:n som jag hade för några år sedan hade uppgraderat eftermarknadssystem som var bra. Lite bortskämd nu med Passatens Dynaudiosystem på 600W som är väldigt bra. Har som sagt begränsat förmånsbilsavtal varför det blir lite åt snikhållet om det blir en F11:a: 520d touring Comfort Sportstolar Sportratt Sportautomatlåda Dragkrok Motorvärmare Tonade rutor Ipodkoppling Sommardäck 18" /JPU |
|
|
JPU: E61 fungerar alldeles utmärkt med två små barn och alla grejer man behöver till dem. F11 ger endast 60 liter extra bagageutrymme. Jag tycker att F11 är betydligt snyggare än E61. Jag har ladrig blivit riktigt vän med utseendet på min E61 utan M-paket. På F11 tycker jag inte att det behövs något M-paket just nu. Kanske tänker jag annorlunda när modellen funnits ute på marknade i några år. |
|
|
JPU > Jag tror att det är väldigt få, om ens någon, som har "provlyssnat" en F10 med standardstereon, då i princip alla demobilar haft något av ljudpaketen Hifi 676 eller 677. Jag tyckte lilla paketet 676 i "min" 530d demobil lät något bättre än Hifi 676 låter i E90 och E60, höll ihop bättre tack vare centern som numera ingår även i lilla paketet. |
|
| Min säljare påstår att det satt 676 paketet i den 530d som jag provkörde....... Och jag hade dessutom 676 Hifi i min E91 vid tillfället. Men jäklar vilken skillnad på ljud. Dynamiken, Klangen, basen!!! Helt otroligt vilket ljudskillnad. E91an kändes verkligen sniken efter en dag med en F10. :S | |
|
Trevlig att det redan finns business-priser även om rabatten inte är lika stor som tidigare. Jag fick ett utskick från "min" handlare där det stod att även 523i skulle finnas som "business" men den finns inte med på bmw.se. Kul att höra att stereon har tagit ett kliv framåt/uppåt. Jag lyssnade inte på stereon alls när jag provkörde så den biten missade jag helt den gången. "BMW six appeal" |
|
|
Det är ju så det är - demobilarna ska ju vara så smakliga som möjligt. Intressant ändå att Hifi 676 (för 6100kr?) ändå verkar hålla en hyfsad nivå. kanske får försöka tränga in en sån i kalkylen. Businesspriset går väl inte att kombinera med ramavtal? I så fall har jag svårt att se finessen med det. Det är ju bara 8% rabatt och det får ju en privatperson i rabatt..? Eller tänker jag helt fel? Mvh /JPU |
|
| Jag provkörde en 525d idag som hade standardstereo. Magert ljud som knappt duger för att lyssna på P1. | |
|
JPU: business-priserna är väl för oss småföretagare utan ramavtal. Jag inbillar mig att de priserna är lite bättre än vad en privatperson kan få normalt. Nu vet jag inte hur mycket privatköpare av F10/F11 har lyckats få i rabatt hittills. Min handlare sa på premiärvisningen att det inte var aktuellt med några business-priser ännu. Det är därför jag tycker det är trevligt att de ändå dyker upp redan. 8% är ,som sagt, mindre än tidigare. Jag fick 11% på bilen när jag köpte X3 och 16% på utrustningen. "BMW six appeal" |
|
| Men om man är småföretagare utan ramavtal så är det ju bara att gå med i Företagarna. Då får man 10% direkt och kan fritt välja modell. Så gjorde vi, slutade med knappt 11% totalt på både bil och utrustning. Kostar en avgift att gå med i Företagarna men man tjänar lätt igen den. | |
| 13,5 % rabatt totalt landar jag på för min F11 men då har vi ett bra ramavtal. | |
|
Jag måste hålla med om att 520 dieseln är en riktig pärla. Om man kommer från en 330d som jag själv gör så var man lite orolig för att en 520d skulle upplevas som slö. Men den är förvånansvärt pigg. Det enda negativa som jag kan säga om min 520d ,e61:a med automat, är att den växlar ner sent (den ligger och drar på höga växlar för länge) och att den rister en del på låga varv. Sen tycker jag som många andra verkar göra att designen på F10/11:a är slätstruken om än snygg. E60/61 provocerade mer, typ som nya 9-5:an. Designen på F10/F11 väcker inga större känslor. T.ex. tycker att sportpaketet på F11:a gör att sen ser ut som en upphottad e39:a. Det är som att man har hoppat över e60/61:ans formspråk och utvecklat vidare från e39. |
|
| Själv fick jag bara 4,8% rabatt på en välutrustad 520d sedan som jag skulle köpa privat isf... | |
|
Undrar om man ska lägga på HIFI pkt till beställningen , jag fick höra av min säljare att standard ljudetr är helt ok så jag har inte lagt till HIFI. Hur upplever ni ljudet i Standard och HIFI utrustade F10/11 ? |
|
| > snygg kärra Janih, Är den sophistogrå eller safirsvart? Lite svårt att se nyansen. | |
| Kenta: Om säljaren tycker att standardljudet är helt ok så är ha antingen döv eller helt ointresserad av musik. Jag provkörde en F10 525d och ljudet var väldigt magert. Till min F11 har jag beställt HiFi Professional. | |
| Instämmer med Gorban. Du bör lägga till HiFi Prof för att få ett ljud som du gillar. Iofs är smaken och kraven olika, men det är ett av de viktigare tillvalen. Har Hifi prof i min F10 och har givetvis beställt till det i den F11 jag beställt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.