AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
5.586

Schmiedmanns reservdelar

Sida 2 av 2
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

CooperVickis: Min Bmw åf är formellt inte ansluten till BMWCS rabattlista men dom ger rabatt på 10% ändå (vilket iofs är irrelevant) Vad ger ni för rabatter till BMWCS medlemmar?
Visa användare
591
Schmiedmann
BMW M4 -14

BMWSC #652

www.schmiedmann.se
Chris87: Jo det jag syftar på är att enda gången vi har högre priser än BMW ÅF bör vara ifall de ändrat pris på någon produkt så om det bara är nån/några produkter av alla artiklar som finns som inte stämmer helt så kan man fortfarande räkna med att det är är det lägsta priset man hittar.

Jag förstår din syn på det men det tillhör vårt koncept, vi ska hålla de lägsta priserna.
Men notera även att det enbart är BMW-original artiklar som vi tittar på i denna tråden.
Det finns ingen annan (som jag känner till) förutom BMW och vi som säljer BMW-Original delar.
Det finns en anledning till det och det är att det är egentligen ingen mening att göra det då det är så pass dåliga marginaler.
Vi har det enbart för att vi säger att vi har allt till BMW så det är mer som en tjänst än i vinst syfte.
Vissa delar finns inte att få tag på från eftermarknadstillverkare så eftersom det ska vara lättare för dig som konsument att inte behöva handla på massa olika ställen har vi även tagit med alla BMWs original artiklar i sortimentet.

Förstår du hur jag menar?

Det finns många andra företag som också har prisgaranti så som hotels.com, parfym.se m.fl.
Vi justerar våra priser hela tiden för att hålla oss lägst men självklart kan det hända att någon hittar något som vi inte gjort.
Om det är hos BMW ÅF man hittat de lägre priset så behöver man inte direkt styrka detta det räcker med att man säger vilken BMW ÅF det är så kan vi kontrollera det.
Dock om man hittar ett pris på någon annan webshop så kräver vi att få lite mer information t.ex en direktlänk eller liknande.
Anledningen till att vi skriver i våra villkor för prisgarantin att man måste kunna lägga fram underlag är för att då och då ringer det någon och säger att dom sett det "på någon stylingsida" och det fungerar inte riktigt att vi ska sitta och leta igenom alla stylingsidor på internet utan då måste man kunna direkt hänvisa till produkten på denna sida genom en länk, e-post eller liknande.

Mvh
Viktor Örtegren
E-post: viktor@schmiedmann.se

WWW.SCHMIEDMANN.SE
Vi har ALLT till BMW!
Visa användare
591
Schmiedmann
BMW M4 -14

BMWSC #652

www.schmiedmann.se
Japmax: Vi har tyvärr ingen möjlighet att sätta en fast rabatt för klubbmedlemmar men normalt så är det ca 10% på original delar och oftast mer än 10% på icke original delar.

Mvh
Viktor Örtegren
E-post: viktor@schmiedmann.se

WWW.SCHMIEDMANN.SE
Vi har ALLT till BMW!
CooperVickis: Jag förstår dig helt och hållet och håller med om det du säger. Det enda jag ville poängtera var att uttalande som "vi har Sveriges lägsta priser" aldrig till fullo stämmer. Självklart har alla människor rätt till olika åsikter och meningsskiljaktigheter, därav att jag inte håller med om det påståendet. Men det betyder inte att jag aldrig skulle handla hos er. Utan är ni billigare eller kan ge mig ett bättre pris när jag ska inhandla BMW originaldelar handlar jag självklart av er.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.