|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Har ni några erfarenheter om kvaliten på deras grejor | |
|
Har köpt en drös med delar hos dem, hela kylsystemet, remmar, spännare, motorkuddar, packning och filter till automatlådan, hjulupphängningsdelar osv. Allt har fungerat utan minsta bekymmer. Ångrar bara att jag inte köpte bromsskivorna där också men det ska rättas till så snart som möjligt. Många delar har varit från originaltillverkaren faktiskt. |
|
|
Köpte förra veckan vattenpump, termostathus och remmar hos dom. Allt verkar hålla hyffsad kvalitèt utom termostathuset som läckte som ett såll.... Detta var ett "uppgraderingshus" som var helt i aluminium istället för orginalet i plast. Dock så var ett ett kraftigt gjutfel på det så jag fick återanvända orginalet i plast som suttit där 21000 mil. Inte så roligt, men bilen måste användas o kan ej stå still i väntan på nytt. Jag har varit i kontakt med schmeidmann idag, och dom lovade att beloppet skulle återbetalas. Motorn är en M54B25. Mvh Henrik |
|
| Köpt kylare där, höll drygt 1 år sedan började den läcka. Plasten i expansionskärlet var tunnare och av annat utförande än orginal. O-ringen klarade ej att hålla tätt. Fyrkantigt utförande med radialtätande o-ring är inte helt lyckad ens som orginal. Tyvärr passar ej ett orginal expansionskärl till schmeidmanns kylare så det blir till att köpa ny kylare igen. Denna gång orginal men det blir nog från ebay. BMWs pris här är rätt saftigt. | |
|
Veåtta: Har läst på amerikanska E39-forum att man aldrig ska köpa termostathus i aluminium av just den anledningen som du nämner. De rekommenderar alltid plast. |
|
|
Zed82: Ok, då vet man det nu:-) Det var en tråkig lärdom, då jag fick tömma och plocka ner mycket av kylsystemet en extra gång för att byta tillbaka till den gamla! Nu är det äkta BMW-plast som gäller;-) Mvh Henrik |
|
| Köpte övre och undre länkarmar av schmeidmann för något år sedan och verkade vara ok kvalite dom milen jag körde. | |
|
kommer aldrig att handla på schmiedmann någonsinn. bara min åsikt baserat på mina erfarnheter! |
|
| Du får gärna utveckla det lite. | |
| Köper i stort sett alla filter, bromsbelägg, styrleder mm hos dem och det har genom mina år alltid fungerat bra. | |
|
Köpte en Lowtec chassiesats till E39 som skulle vara "sport" och sänka 30 mm. Tyvärr stämde det dåligt. Inget "sport", då den var mjukare än standardfjädringen(!), och sänknigen blev (efter 500 mils succesivt sjunkande) 65/40 mm. Den skall bort igen och diskussionen i frågan är dock ännu ej avslutad med Schmiedmann pga semestrarna. Fjäderbenslagringarna jag köpte samtidigt var inte infettade från tillverkaren, vilket kändes oväntat och lite sekunda. Inget svårt att göra, men det tog en stund innan jag fick in fettet bra och kladdigt är det. (Undrar hur många bilar som rullar och som inte har något fett i fjäderbenslagringarna....) Visst köpte jag det billigaste och andra grejor kan vara hur bra som helst, men det vet inte jag något om. Viss skepsis är nog lämplig, tycker jag. |
|
| Deras lambdasond till min bil kostar bara 1100kr istället för ca 2000kr för en Bosch. Kan det vara något? Har någon erfarenhet med Schiedmann's lambdas? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
En del pryttlar blir dyrare om man väljer BMW originaldel än att handla på BMW pga frakten tillkommer. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
hasso: vissa aukt BMW ÅF har löjligt höga priser. tar ut ungefär det dubbla priset på reservdelar jämfört med vad andra Bmw ÅF gör.... helt otroligt löjligt. så jag väljer schmeidmann före bendt bil alla dagar! |
|
| Jag har ett antal gånger jämfört Schmiedmanns priser (internet) på reservdelar mot vad Bilia Group Göteborg tar. Alla gånger har Bilia Group varit billigare. Går säkert att pruta hos Schmiedmann så att man får samma pris eller lägre, men har bara inte testat än. | |
|
Chris87: 1. Nej, vi har Sveriges lägsta priser. 2. De fåtal gånger BMW faktiskt har lägre pris än oss beror det på att vi får deras uppdateringar på prislistan gällande BMW-original delar senare än BMW:s egna återförsäljare. 3. OM du eller någon annan mot förmodan skulle hitta delar av samma fabrikat billigare hos någon annan i Sverige så har vi i vilket fall som helst prisgaranti på våra produkter så vi lägger oss under det priset ifall du kan lägga fram underlag för att det är av samma fabrikat och att priset är lägre än vårt. Det finns enbart ett undantag och det är ifall priset du hittat som är lägre är t.ex rabatterat p.g.a. utförsäljning, medlemsrabatt eller liknande. Dock så bör du även här notera att de föreningar som har rabatter hos BMW även har rabatt hos oss. Om du har några ytterligare frågor så är du fortfarande välkommen att kontakta mig på e-post: viktor@schmiedmann.se eller så kan du även läsa den informationen som jag skrivit ovan på vår hemsida. Mvh Viktor Örtegren E-post: viktor@schmiedmann.se WWW.SCHMIEDMANN.SE Vi har ALLT till BMW! |
|
| CooperVickis: Jag har faktiskt ett motexempel. Köpte ett lackstift inne på Bilia Group för inte så länge sedan: Art. nr. 51-91-0-395-248. Ni tar 270,63kr ( Länk ) medan Bilia Group tar 181kr för det. | |
|
Chris87: Har ingen möjlighet att kontrollera detta just nu men som sagt så kan det bero på att BMW uppdaterat sina priser men att vi inte fått in dem i vårt system än. Och du har fortfarande prisgarantin som du kan använda dig av. Mvh Viktor Örtegren E-post: viktor@schmiedmann.se WWW.SCHMIEDMANN.SE Vi har ALLT till BMW! |
|
|
Hej, Så det du säger att man inte kan räkna med att det blir billigare att handla från Schmiedmann? Visst Ni har prisgaranti men det betyder ändå att man måste dubbelkolla allt innan varje beställning. |
|
|
BMW528M: Det jag säger är att det är omöjligt för oss att ha full koll på vad alla andra tar betalt hela tiden. Vi kan omöjligt jämföra alla produkter med alla andra återförsäljare varje dag det förstår du säkert. Vi får nya priser av BMW när dom uppdaterar sina priser men det kanske tar några dagar innan det är inlagt i vårt system. Så jo du kan räkna med att det är lägst pris du hittar på vår hemsida. Mvh Viktor Örtegren E-post: viktor@schmiedmann.se WWW.SCHMIEDMANN.SE Vi har ALLT till BMW! |
|
|
Menar inte att vara tjatig eller på något sätt otrevlig men när du skriver "Så jo du kan räkna med att det är lägst pris du hittar på vår hemsida.", vad syftar du på då? Att det är aktuella priser på er hemsida eller att ni skulle vara billigare än alla andra BMW åf? Personligen tycker jag det är felaktigt att gå ut och påstå att man har Sveriges lägsta priser, för det stämmer inte. Vissa saker är ni utan tvekan billigare på men inte allt. Även om ni har er prisgaranti innebär det fortfarande att köparen måste bifoga något konkret bevis för stärka att någon annan är billigare. Plus att ett sådant uttalande är missvisande då det på något sätt ger anspelningar mot att ni med jämna mellanrum kontrollerar av andra återförsäljare av original reservdelar. Det ni får av BMW Sverige är riktpriser och inga absoluta priser. Så varje återförsäljare sätter egna priser utifrån riktpriserna. Detta är inget illa riktat mot varken dig eller Schmiedmann, för jag gillar att ni finns där och pressar priser, men det är bara hur jag ser på det hela. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.