AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
7.991

Blocket bedragare, behöver tips!

Sida 3 av 3
gO
1.407
gOry
335i Touring
Joel Olsson, jag tror inte trådskaparen har köpt fälgar för hundratusen.
gOry: Det tror inte jag heller, men precis som i mitt fall så kanske det är fler än han som är drabbad av samma bedragare?
Eller har jag missat något?
wa
802
wath
Volvo V70 T4 -16
Använd internetgirot

Om inte säljaren tycker att det är en bra idé ligger det en hel kennel begraven.
Jaha då fick jag precis SMS om att ett kolli finns på bussgods. MOT EFTERKRAV! det betyder alltså att jag skall betala INNAN jag ser grejorna
vilket vi inte kom överens om för att jag just ville se allt innan jag betalade hela summan. Hade vi kommit överens om efterkrav kunde jag ju skippat förskottet..

Vad gör man??

Johan S
Ordf.BMWC CS Sektion SYD
Länk
NS 8.29
ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
Ge fan i och lös ut.
Men hur mycket betalade du i förskott?
Och är efterkravet i så fall minus förskottet?
Luktar lite detta eller så litar han inte på dig.
Har du betalat ett förskott så kanske du blir blåst på det.....

Byta upp sig? Till vad då?
ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
Ok nu såf jag, Du har betalat 50%....
Då är det ännu värre att du skall betala resten efterskott.
Kan du inte få lov att kolla upp det innan du löser ut det.
Prata med fraktaren/posten eller vem det är.

Ta me dig lite fikabröd och förklara din situation för den som jobbar på posten. Jag tror inte världen går under om den anställda låter dig kolla grejerna först.
Jag beställde däck från ett företag på nätet mot postförskott och fick kolla däcken innan jag betalade för dom.
Visa användare
2.842
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Rörigt läge, om du inte löser ut paketet är nog risken stor att du förlorar förskottet, om ni inte skriftligen gjort en uppgörelse. Jag har aldrig skickat något utan efterkrav som nog är den vanligaste metoden och står ord mot ord så blir det nog svårt för dig att hävda rimligheten i ert avtal.

Förskottet kan ses som en handpenning för att låsa affären, den tror jag du riskerar om det blir rättssak av det hela. Om än sent så har han skickat dig varorna, du löser inte ut dem, jag hade behållit förskottet om inget annat än efterkrav hade kommit överens om, vilket han kan komma att hävda.
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Johan, jag har fått titta på prylarna på bussgods innan jag löste ut de! Så fråga de för säkerhetsskull.

M3 E30Länk
Roffa1
Johan: Tag med dig utskrift/kopia från denna tråden på forumet, be sedan att få tala med den ansvarige på bussgods eller posten och förklara hur osäker hela affären är och att du ev, misstänker ett bedrägeri.

Tror dock att det är rätt hjul i paketen, en riktig bedragare skulle aldrig göra sig besväret att skicka någonting alls. Tror du kan känna dig ganska lugn;-) I vilket fall så kolla först innehållet innan du betalar in ännu mer pengar.
Får väl Runda av tråden med att dra slutet.

Fick hem fälgarna till slut, fick ju inte kolla på fälgarna innan jag betalt på bussgods då säljaren "missförstått" mig och satt försändelsen som efterkrav trots att dealen var 50% förskott och resterande efter att jag inspekterat dom.

Fälgarna var förvisso av rätt modell MEN

1. Dom var i RIKTIGT bedrövligt skick visuellt, en utlåtande var " ser ut som dom legat på havets botten"
2. En fälg hade en spricka.
3. 2 fälgar var skeva varav en så pass att den måste riktas.
4. 2 fälgar var så pass kantskrapade att dom behövdes kantsvarvas för att se vettiga ut.

Killen gick till slut med på att återbetala 25% men vände ett par dagar senare och kallade mig blåsare då hans däcksgubbe hade sett fälgarna och tyckte dom var i mycket gott skick ;-)

Jag ser mig som blåst på denna affär då jag redan lagt 1000:- på svets och rikt och nu måste dom blästras och lackeras för att ens kunna användas till vardags så illa är det och jag är inte någon perfektionist!

VÄLDIGT sugen på att publicera namn på killen då jag inte vill att fler råkar i klorna på han.

Johan S
Ordf.BMWC CS Sektion SYD
Länk
NS 8.29
ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
Förmodar att han är från Norrland. Var det inte så i en tidigare tråd?

Skellefteå kommer han ifrån.

Killen heter Robert och är mellan 20-25 har jag för mig.

Johan S
Ordf.BMWC CS Sektion SYD
Länk
NS 8.29
fredde 7
Johan Sjöström: Vill inte vara otrevlig,men....
Du startar en tråd om en eventuell blåsning samt råd om hur du ska gå till väga.
någonstans i mitten av denna för långa lista av inlägg skriver du att du har fått reda på att killen är lite av en smågangster. Ändå väljer du att forsätta affären med han. Stöldgodstanken slog dig inte?
Med andra ord är det ok att köpa delar från tvivelaktiga kontakter.
Hoppas nu inte fler gör som du så kanske du får ha din bil ifred,annars kan du ju starta en tråd i ämnet...
Fredde7 och ev. andra som undrar.

Dessa fälgar var i ett så bedrövligt skick så det är GARANTERAT inget stöldgods, jag hade nästan blivit glad att bli av med dom.

Jag hade dessutom redan lagt 50% i handpenning och ville såklart inte gå miste om en massa pengar. Priset var marknadsmässigt satt under förutsättning att dom var i vettigt skick.

Jag vet dessutom att killen i fråga med stor sannolikhet äger/har ägt en BMW

Med andra ord så ser jag inga tecken på att fälgarna var STÖLDGODS, att han blivit en buse är en annan femma.

Enligt mig tillför ditt inlägg inte mycket vettigt i debatten utan det triggar bara mig att bli än mer förbaskad och det vill jag inte bli :-)

Kommer inte att göra fler inlägg i denna tråd men jag hoppas någon har glädje av det vettiga som kommit fram i tråden.

Johan S
Ordf.BMWC CS Sektion SYD
Länk
NS 8.29
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.