|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
just det detta är viktigt, var hos sune klockan 1600. Han stänger klockan 1630. alla Nöjda nu?? Skåne upplevs bäst i 250 kmh |
|
|
Min erfarenhet av bilar (och för all del diskmaskiner, värmepumpar, gräsklippare, mobiltelefoner eller vad ni vill) är att ett uppkommet problem praktiskt taget aldrig försvinner av sig själv. Felen kan komma och gå med olika tidsintervall men dom kommer alltid tillbaks så länge man inte åtgärdar dom. Tyvärr är det ofta så att felsymtomen kommer sälla till att börja med och återkommer oftare och oftare tills felsymtomen finns hela tiden. När symtomen kommer en gång i veckan eller månaden är det förstås svårt att hitta felet. Om felet inte hindrar mig från att köra med bilen och jag inte hittar felet brukar jag vänta med att felsöka tills felet återkommer ofta. Hur många har inte upplevt ett irriterande fel som aldrig visar sig när man är inne på verkstaden för att visa upp det. Då upplevs förstås bilen som hel och utan fel. Fast den har ett fel! Hur det är med theraphosa2009:s bil kan jag förstås inte ha någon uppfattning om. Per L |
|
|
Det är ju tur att man inte reagerar starkt i alla alla fall. Är det för att man känner att man kanske träffar en öm tå trots allt? En växellåda som beter sig konstigt, så pass konstigt att man skriver på ett forum och undrar om den håller på och dör, den kommer såklart INTE laga sig automatiskt. Oavsett vad någon BMW-mekaniker säger, felet kanske inte fanns just när han provkörde, eller så testades den inte på rätt sätt. Jag tror inte nån som sitter här inne är så pass intresserad av att köpa bilen i alla fall. Inte om man inte är beredd på att i värsta fall få renovera växellådan eller strula med elektroniken och hitta var det felar. Men då vill man troligen pruta en del på priset i såna fall... Du framstår inte som speciellt seriös? Det behöver du inte hetsa upp dig för. Även om jag förstår att det blir lite pinsamt. |
|
| Du förresten, du har en tråd ang. motortvätt. Det är inte så att du nyligen gjort en motortvätt? I såna fall kan det ju uppkomma alla möjliga konstiga fel efter en sån åtgärd! Fukt som kryper in och orsakar överslag kan ju påverka allt möjligt. Då är det i o f s inte heeeeelt omöjligt att felet i bästa fall försvinner av sig själv heller när allt torkat upp. | |
|
När jag låg på motorvägen och jag var väll uppe i 220,230, så gjorde jag kick ner, igen för att jag skulle testa hur pass mycket jag kunde komma upp i, och gör man kick down i den hastigheten då funkar den inte, pga att du kör så fort och har ett så pass högt motorvarv, "så händer det inget, jag misstolkade det, och därför trode jag den var i sönder, nu när jag kör lungnt och städat, då då funkar kick downen igen, plus det är ju mycket möjligt att den elektroniska spärren gick in, tror man kan bara komma upp i 250, om den finns kvar, och jag har inte fått några fel medelande, vi har kopplat upp den mot sunes dator, den visar inga fel i heller, så vad föreslår ni?? att vi river ner växel lådan och undersöker?? och om det inte finns några fel då?? skruva i sönder hela lådan och bytar ut alla slit detaljer?? okej, jag kan göra det, men vem vill då köpa en bmw 750, som gått 26000 mil för 90 000 kr?? Det finns ingen öm tå, eller något annat lurt, men tro vad ni vill, Skåne upplevs bäst i 250 kmh |
|
|
nu har jag bestämt mig att jag ska lämna bilen till sune, vi ska ta ner växel lådan och se så allt funkar till 200%, det är bättre att vara på den säkra sidan, och det kommer jag att medela dom som ringer, känns bättre om jag säljer en bil som funkar fullt ut. jag återkommer om vi hittar något fel, Kördemed den idag och visst funkar lådan, men jag vill ändå vara säker, därför jag beslutat detta, vill inte att dom som köper den ska uppleva samma som jag gjorde när jag köpte den ifrån bil torpet i Höör, såna skojare, jag är ingen sån person, jag ber om ursäkt för mitt utbrott, men jag är ingen lögnare, jag vill inte sälja en bil som bara funkar ibland, den ska funka perfekt när jag lämnar den till nästa ägare. mvh Roger Skåne upplevs bäst i 250 kmh |
|
|
dekagon, nej ingen motortvätt, men vi får se vad vi kan komma fram till när vi tar ner lådan men tack ändå Skåne upplevs bäst i 250 kmh |
|
| Då låter så arg när du postar :( | |
|
jag har blivit kallat det mesta, och nu när jag kommit upp i en viss ålder då är jag trött på det, jag tolererar inte sånt längre, det finns en gräns även för mig, jag är ju bara mänsklig Skåne upplevs bäst i 250 kmh |
|
|
bara en liten fråga, går mätaren till 240kmh på E38 750? En sån borde ju göra 250 med spärren, och mätarna brukar alltid visa mer än vad bilen går? |
|
|
ja det gör den, men jag kunde inte hålla full hastighet då. jag kör på året runt däck, den blir alldeles för kasig kände jag, men det stämmer, spärren går inte in förän 250 kmh, eller 6000 varv, jag var kanske uppe i 210-220 sen var jag tvungen att bromsa kraftigt, för det var som att köra på is, typ =) så för att vara en sån stor bil så är den rapp som attans ändå, men tanken är ju att man ska köra lungnt, och detta är den ända gång jag testat den fullt ut, men vi får se hur många fel där är på den. mvh Roger Skåne upplevs bäst i 250 kmh |
|
|
Jag kollade alltså inte hastigheten vid tillfället då all min uppmärksamhet gick åt till trafiken runt om och hålla bilen på vägen, jag vet idiotiskt, men hornen brukar väll komma ut på dom flesta här eller?? Skåne upplevs bäst i 250 kmh |
|
|
"En mobiltelefon? Näää den går vi inte på :) Hur blir det då om du kör nära en transformatorstation (där vågorna är betydligt kraftfullare och intensivare!), då borde bilen tvärdö eller automatiskt leva upp och bli en transformers? ;-)" Dekagon> Som jag skrev var det mest en tankegång! Läste för något år sen om någon som fick byta ut elektroniken i lådan ett par omgånger på sin bil pga av högfrekvent strålningen från mobilen. Tror inte man kan jämföra lågfrekvent elektromagnetism från kraftledningar med den högfrekventa från mobiler ( kring 1 Ghz). Hög och lågfrekvens har olika karakteristik. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.