AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
9.977

F10 Alpina b5

Sida 1 av 3
Länk teaser bild på kommande alpina b5.. ser faktist väldigt bra ut.. tänk er en i alpinablå med guldstripes :D
Hur många hk ryktas det om ?
Buspelle
Alpina gör alltid fantastiska bilar och denna ser riktigt riktigt bra ut. Fälgarna torde vara enorma typ 21" om teaserbilden stämmer och förefaller ha en ny design som ser mycket bra ut. Hoppas man kan slippa guldstripen:)
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Stripen kan du garanterat slippa. Bara att säga till när du gör din nybilsbeställning ;)

___
//Ulf
Ak
136
Ake Persson

BMW 728ia -97
BoMoW:

samma maskin som B7 Biturbo = 507 pållar

räcker å blir över , provade B5 touring e61 för något år sedan.
Länk 507hk och hela 700nm
Frontspoilern passar ju inte in alls. Vägplog. :-/
Man går ned lite i effekt och vridmoment från E60/E61 B5S (530hk / 725Nm)

///M. Pedersen

b5s är ju har ju ett s och kan väl inte jämföras på samma sätt.. jämför b5 e60 med b5 f10
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Har alltid gillat Alpina pga den diskreta framtoningen. Fantastiska bilar helt i min smak.

//Stefan

Mina bilar:Länk
Länk info på svenska med
Länk väldigt vacker bil
He
560
Heinrich
M3 E46 2003
Förstår inte vitsen med alpina riktigt nu för tiden, då dom alltid tycks ha lägre effekt änn m bilarna!
Effekten räcker nog till för de allra flesta ändå, skulle mycket hellre köpa en Alpina än en M5.
Visa användare
1.589
bag
BMW CS #08225

E36 316i Compact -99
E34 520i Touring -94
E46 320iM STCC Edition Sedan -04
man köper ju inte en alpina för att vara värst utan snarare för att vara sportigt elegant.
He
560
Heinrich
M3 E46 2003
Japp, fast jag tycker även att M bilarna är elegantare och sportigare.
Alpinorna har ofta knepiga färgsättningar på inredning osv.
Buspelle
Snygg undantaget frontspoilern som ser allmänt konstig och "påhängd" ut. Alpina är för övrigt förädling på hög nivå och huruvida B5an har mer eller mindre hk och vrid jmf M5an är naturligtvis helt ointressant, utan det handlar i vanlig ordning om en sofistikerad bil med mindre "race" än M5an, men prestanda som räcker till för vem som helst.
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Ändå en ganska bra prisbild på den - grundpris 95 400 Euro.
Och den ser ju ut att ha en del standardutrustning (Navi och sånt finns ej med i prislistan, så jag antar att det är standard)

Brukar inte M5an ligga på ungefär samma pris som Alpinas motsvarighet?

Jag har provat att bygga ihop en fullsmetad 530d - och den hamnar ju nästa på 800k.

/Andreas.
Ak
136
Ake Persson

BMW 728ia -97
Heinrich:

Om köper en ny bil bestämmer man ju färgsättning själv , alltfrån BMW-originalklädsel till Lavalina-klädseln med många häftiga färgsättningar om man "sticka ut" lite , även "mocca"-alternativ finns.
För några år sedan hade Jarls bilservice en Alpinablå B5 e60 med tvåfärgad inredning mörkgrönt skinn och brunt mocca , snyggare i verkligheten än man kan tro.
Jag föredrar "mocca" när man kör aktivt , bättre "fäste" i stolen , ;-).

I nr 17/2010 av AutoMotorundSport( den tyska alltså) provkör man B5 F10 ,men det ska bli intressant med ett utförligt test , gärna Supertest i tidningen SportAuto med HvS vid ratten.
Ak
136
Ake Persson

BMW 728ia -97
Mer info om bilen finns numera på Alpinas hemsida

Länk
[M
242
[MaNgE]
F82 M4 AC Schnitzer ACS4 Sport
F32 Alpina B4 Allrad
E32 730i

Fint ska det vara även på intern! "Winterreifen
Erstmalig ist für den B5 Bi-Turbo ein neuer Winterradsatz mit einer zugelassenen Höchstgeschwindigkeit von 255 km/h in der Dimension 8,5 x 20 vorne und 9,5 x 20 hinten mit 255/35 M+S Rundumbereifung erhältlich."
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.