AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
12.537

Snygga fälgar till X5?

Sida 1 av 3
Jag letar nya sommarhjul till min X5 - har någon tips på snygga fälgar? 20 tum eller större. Lägg gärna in en länk till en bild.

Kom igen och ladda på nu! :)
Style 87, 4.6'ans 20 tums standardfälgar e efter min mening de snyggaste till E53'an.
På en 4.4 utan 4.6'ans skärmbreddare sitter de perfekt.
Be
159
Benzan
X5 30d M-sport F15
ttp://www.garaget.org/?car=192869
Style 168 sitter som en smäck på kryss5an tycker jag fast 20" är förlitet
man måste åka 22" :-) hade det på min gammla, nu åker man ju 22" x6m fälgar på den nya

Style 168 fälgarna Länk

X6M fälgarna Länk

Tack alla för input, själv tycker jag inte 22" passar så bra på en X5, för stora hjul och för lite gummi på en SUV. :-) Men det är ju en smaksak. De första (Style 168) är jäkligt snygga, men ännu snyggare i 20" som denna:

Länk

Jag har 21" med dubbfria vinterdäck på nu, och behöver sommarhjul. 21" är snyggt tycker jag personligen, men det är mycket dyrare än både 22 och 20 - ett ovanligt format. Så det lutar åt 20" för mig... :-)

Tycker också style 87 hittills. Överhuvud taget tycker jag femekrade fälgar passar bra på X5. Krysseker-stilen med många ekrar är lite för elegant, sportigt för en X5:a, som ju är mer "Hulk" - inte sportbil.

Kom igen, ös på nu grabbar!
F-n, jag ändrar mig.. :-) Style 168 i 22-tum (det är replikor, BMW har aldrig gjort såna) ÄR skit-snygga på X5.
Be
159
Benzan
X5 30d M-sport F15
Jag sa ju det :-) Style 168 sitter så jävla bra på x5an i 22" + att orginal Style 168 är svindyra i 20" :-(

Yes, håller med. Kolla "GodFathers" svarta X5:a en bit ner påd en här sidan:

Länk

Style 168 replicas sitter fint på den! Dom har annan ET än originalhjulen och fyller faktiskt ut hjulhusen bättre än original.

Vet du var man kan köpa dom?
Be
159
Benzan
X5 30d M-sport F15
jo var lite inne på att köpa style 168 igen även till min nya. men kändes tråkigt att välja samma fälgar igen även till den nya...

köpte mina style 168 från nån däckfirma i jönköping har jag för mig, var så länge sen så kommer inte riktigt ihåg.

Har du skärmbreddare på din ? för då tror jag inte Et kommer räcka till å fylla ut så länge du inte får tag på en 11" bred bakfälg. mina style 168 hade inte fyllt ut om jag hade haft skärmbreddare på, men satt perfekt utan skärmbreddare.

fr
11
fredrik73
x5 4,4 -02
Och dom sitter fortfarande perfekt på den :-)
Nej, jag har inte skärmbreddare. Min är en topasblå 4.4 sport med detaljer från 4.6is, t ex bakspoiler och avgasrören, men inte breddare.

Är sugen på style 168 i 22", men dom verkar inte lätta att få tag i?

Fredrik: jag såg just att du har en blinkande motorlampa? Sorry, då är bilen slut - Inget att göra, bara att sälja dina style 168 22" tum till mig. ;) :)
fr
11
fredrik73
x5 4,4 -02
Kunde ha varit så men problemet är löst . Så fälgarna stannar nog där dom är
Be
159
Benzan
X5 30d M-sport F15
Kul att hör att dom fortfarande sitter bra på x5an Fredrik.

Be
159
Benzan
X5 30d M-sport F15
ok har du inte breddarna då e det ju lugnt.

jag hittade dom på den här sidan när jag letade nya hjul till min nya.

Länk

Cool - tack för länken!!! :-)

Jag tror det har blivit svårt att få tag i style 68 22" replicas för att BMW dammsugit marknaden och hotat att stämma dom som säljer dom, för att dom säljer "kopior". Intrång på varumärke eller liknande. Det har ju till och med blivit svårt att få tag på centrumkåpor med BMW:s logga....

Mercedes / Brabus har haft samma problem med alla kopior på Brabus / AMG, svårt att få tag på Brabus Monoblock VI (den skitsnygga men något uttjatade parallella sexekrade fälgen med nitar)

Har mailat länken om priser på style 168 (eller Capri som dom kallar den).
Bra att det löste sig med bilen Fredrik!

Min X5 blir förmodligen Carbon-svart senare i år (om ekonomin tillåter) och jag tror style 168:orna i 22" skulle sitta väldigt bra på den, får väl tag på några förr eller senare.

Trevlig midsommar på er, ta det lugnt med spri.... sillen! :)
Har precis ropat hem ett gäng Style 168 i 22" på eBay, det blir nog bra. Jag har ju fortfarande inga sommardäck till X5:an, just nu är det dubbfria vinterdäck på BBS 21" - men jag har haft X5:an avställd i sommar.

Just nu står den helt nerplockad i en lackverkstad, den ska få ny Carbonschwarz (karbon-svart) lack. Sen style 168 på det och svarta rutor, det kommer sitta som en smäck tror jag. Räknar med att den är klar om två veckor, då är det på med sommarhjulen någon månad iaf innan det vita snöhelvetet börjar. Jag köpte ju X5:an för att den är så kanon på vintern bl a.

Fortsättning följer, jag lägger upp bilder om ett par veckor.
Affären sket sig, en av bakfälgarna visade sig vara skadad och omöjlig att balansera. :-(

Be
159
Benzan
X5 30d M-sport F15
Fan vad trist att höra.

Min gamla bil är tillsalu på blocket maila å fråga Fredrik om du inte kan få köpa fälgarna :-)

Benzan: tack för tipset, det skulle jag gärna göra men jag hittar den inte på Blocket. Var inte den beige metallic? Har du någon länk till annonsen?

Fredrik73: jag är intresserad av fälgarna, får jag köpa dom?
Be
159
Benzan
X5 30d M-sport F15
ok hittar du den inte så är den nog såld då kanske
Benzan: kan du hitta den? Är det en -02:a 4.4:a?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.