AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.034

Har beställt Evolve Switch från England.

Sida 1 av 2
Ge
70
GenLee
BMW 330d Touring -06
Hej,

Efter mkt forumläsande och övervägande har jag nu valt och beställt optimering till min 330d E91.
Jag valde Evolve i England Länk framför Vtech och Bluefin. Det som fällde avgörandet var alla nöjda kunder som de har på e90post.com JAg vill dessutom tippsa om att de har ett erbjudande Länk så jag får kalaset för 6600:-. Mkt prisvärt tycker jag.

Bemötandet som jag fick i min mailkonversation med dem var otroligt bra och snabbt.

Vill tillägga att Vtech gav ett mkt bra bemötande när jag talade med dem på telefonen men jag kunde inte motivera en merkostnad på 2300:- för Vtech i jämförelse med Evolve.

M.v.h.
GenLee
GenLee: jag hade mycket kontakt med dem när jag höll på att finna tuning till min bil. Verkar extremt seriösa, ingen tvekan om det och de har gjort några uppmärksammade bilar som varit med i BMW Magazine och BMWCar. De vet väl var gränserna ligger i trimningsgrad samt vad som behövs för att ta nästa steg. De har även en egen 335d som går bra och som är med på diverse event i UK. Den är enbart mjukvaruoptimerad och tar t ex M3 CSL och Audi RS4 på 0-160 km/h.

Du blir säkert nöjd, meddela gärna hur du upplever trimmet, motorkaraktären etc.
qd
691
qdtjant
F34 335i xDrive MPPK
1M Coupé 2012
Alpina B10 V8 -99
Nr 629.
GenLee:

Instämmer med Allroad, är också intresserad av att höra hur du upplever trimmet.

/Janne
Ge
70
GenLee
BMW 330d Touring -06
Kul att ni tycker jag gjort ett vettigt val.
Det har gått ett flertal timmar till att gräva fram beslutunderlaget men det känns riktigt bra.
JAg lovar att återkomma med lite info om hur jag upplever bilen med Evolve.

M.v.h.
GenLee
Rob74
Ska bli mycket intressant att höra hur din bil går efter du mappat den. Jag läser också på för fulla muggar om vad jag ska köpa. Lutar också åt Evolve.

/Robban
Jag har haft en hel del kontakt med Imran på Evolve. Deras 335d är på 363 hp/750 nm på Dyno Dynamics och enligt dem är det max utan limp o dyl på denna motor om enbart mjukvaran masseras. Tog dem ett tag att komma dit. Jag har 359/747 på Dyno Dynamics med Vtech så maxläget är nog ungefär detsamma. Dock är det så mycket mer som gäller som motorkaraktär, att man undviker "durrande" i drivlinan samt på dieslarna att man har tillräckligt med bränsle på WOT för att hålla nere EGT. Detta har de bra koll på. Lycka till!
Mycket kunniga och trevliga! Ska bli kul att höra resultatet ifrån dig.
Ge
70
GenLee
BMW 330d Touring -06
Liten uppdatering.

JAg fick vid beställningsögonblicket veta att switch-enheten är tillfälligt slut men att de får in leverans denna vecka. Dröjer därför tills nästa vecka innan jag kan ge de första rapporterna.

Den även jag haft kontakt med är Imran. Mkt proffsig och trevlig.

M.v.h.
GenLee
Ge
70
GenLee
BMW 330d Touring -06
HAHAAHAHA;)

Förlåt capsen men det är så jag känner efter första provrundan ikväll.
JAg som nyss bytte bil har gjort det igen! Iaf känns det så.....

Jag upplever körbarheten som mkt bra. Den drar fint redan vid låga varv och redan under första repan i stan så upplevde jag bilen som mer körsmidig.
Efter det var det dags för att testa lite segdragning på motorväg och även det var en mkt bra upplevelse. Den accelererar med en betydlig skillnad på 6:an i motorvägsfart. Vidare gick färden på lite småvägar för 0-100 och lite övrig lek. Där säger jag bara wow:)) Har inget att mäta med ännu men jä..ar vad den drar fint.
Överlag märks det att mappen följer bilens orginal-kurva utan konstiga pucklar eller turbo-lagg.

Hittils är jag mkt nöjd och imponerad av Evolve.

JAg undrar om någon av er vet en bra app till Iphone ala racelogic för att göra lite tester med?

M.v.h.
GenLee
Grattis, låter som en positiv erfarenhet!

Denna har jag läst om en del på amerikanska siter, vet dock inget om exaktheten:

Länk
Ge
70
GenLee
BMW 330d Touring -06
Tack för det Allroad.

JAg har läst om den du länkade till och fått fram en del possitiva omdömmen på internationella forum. Blev dock förvånad att jag inte sett en större debatt om dessa appar här på Autopower.

FÅr väl testa den och komma med fantasimätningar. Då tar det nog hus i helv..e på forumet:)

M.v.h.
GenLee
Såg en jämförelse med Racelogic som Automag gjorde och på 10 körningar 0-60 mph så visade denna applikation 0,45 s sämre tid i snitt så du lär inte få glädjesiffror utan tvärtom...
Rob74
Hej,

Hoppas du fortfarande är lika nöjd för nu har jag också beställt. :) Ska bli mycket intressant o se hur det blir. Jag hoppade på en kampanj och fick det för 449£ +25£ för frakten.

/Robban
Zt
399
Ztefan
520dT M-Sport F11 -12
Rob: Berätta mer om kampanjen, har länge funderat på trim till min.
Rob74
Ztefan, tyvärr är kampanjen slut idag som det verkar. Det var först december ut men förlängdes till januari ut. Men ring o hör, kanske de är sjyssta. Läs här för mer info

Länk
Länk

/Robban
Rob74
Beställde i förrgår, fick paketet igår - från Luton i England! Skickade in filen till dem igår kväll och fick den mappade idag vid lunch. Snabbt jobbat.

Stämmer in i GenLees lovsång, bilen går super, är mycket nöjd så långt. Skillnaden märks mycket tydligt - bilen är i karraktären ungefär som innan men mycket mer kraftfull.

Drog några repor innan jag flashade och använde mig av appen Dynolicious. Var ju inte optimala förhållanden med blöt asfalt och vinterdäck men det viktiga var att se skillnaden. Ökningen i HK är ungefär 40 hästar. Jag vet inte om jag ställde in fel men ställde in drive train loss till 18% (hörde någonstans att det var ungefär där det låg) och fick då 218 hk omoddat och 255 moddat, stämmer rätt bra övrrens med vad jag läst om 325d, dvs att det är mer pulver i dem original än de 197 som uppges från fabrik.

/Robban

Kr
244
Kråkan
330D M-sport Touring-05
525 TDS-94
520 Touring-96
ojoj detta låter som nått för mig och min 330D, de är ju exakt så jag vill ha de samma karaktär fast bara lite kraftfullare....

Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Låter intressant.. Om nu bara nybilsgarantin kunde ta slut!

//Anders
Hg
34
Hgberg
BMW 335D F30 -14
Bara jag som är blind eller vart hittar man stegen på deras hemsida?
Rob74
@Hgberg.

Tror bara de har ett steg, men maila eller ring och snacka med dem (mycket trevliga) så kan du nog få det som du vill. Kolla även lite på forumen Länk och Länk t.ex. Det var så jag kom fram till att välja dem, priset var förstås en annan grej - kanske inte lika intressant när det inte är kampanj, även om pundet står lågt just nu.

/Robban

KR
5
KRKTE
BMW 320d man 2009
Hej allroad,

"att man undviker "durrande" i drivlinan samt på dieslarna att man har tillräckligt med bränsle på WOT för att hålla nere EGT"

Att skicka på extra bränsle på en diesel för att hålla ner EGT är ingen lyckad lösning.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.