|
Sida 5 av 8
|
|
|---|---|
| Du vinner, det ljudet var ännu häftigare:) | |
|
Stefan här kan du se hur en s4 med Mtm trim på (ca 430 hk) beter sig mot en 420 hk m3a Länk Du kommer få en grym bil med Giac samt uppgraderad hårdvara..mvh |
|
|
rian; jysst länk:) Det ska bli spännande vad vi kommer få ut effektmässigt. Målet är en bra bit över 450 hk. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
Låter detta för mycket? Länk //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
Länk //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
Aaah....V8-ljud alltså - oslagbart! Efter första filmen var jag benägen att tycka att det lät lagom, men visst - andra filmen....hmmm.....kanske liite mastigt i innerstaden :) Men läckert kompressorvin ;) |
|
| (Obs, inser att det inte är en V8:a....) | |
|
Lagom är ju bäst. Möjligt att ljudet förstärks en aning mellan husen och betongmuren i klippet. Blir det alltid samma ljud vid växlingarna när man har dubbelkopplingslåda? //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
Jag tycker det låter som att det sitter en S-troniclåda i den bilen... Mvh/ Niclas |
|
|
@Heden; S-Tronic = Dubbelkoppling.. ;) |
|
|
Jag uttryckte mig lite fel. Vad jag menar, -vad är det för skillnad/eller likhet mellan S-tonic och dkg-lådan i snabbhet och känsla mm. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
Mycket info om DKG, men inga växlingstider?? Länk S-Tronic växlar på "mindre än 0,2 sek" enl Audi.se.. Skulle tippa på att BMW:s är snabbare än så! |
|
|
Sani => Jag vet ;) Jag läste Stefans sista mening lite slarvigt, så jag missade ordet "alltid", så att det blev "Blir det samma ljud vid växlingarna när man har dubbelkopplingslåda?". Mvh/ Niclas |
|
|
Bra jobbat sani:) Skulle vara intressant att veta växlingstiden på DKG Det är märkligt att Audi uppger manuell som snabbare än S-Tronic och VW uppger DSG:n snabbare än den manuella. I.o.m att man har launchkontrol så borde dubbelk-lådan vara den snabbare tycker man. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
Nu är det bara 5 veckor kvar innan bilen står på garageuppfarten:) Det har varit sega 8 månader. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
| Förstår att du längtar. Det är en sjukt fin bil! Galet lång väntetid... Var förbi min Audi ÅF i veckan och hörde om man lägger en beställning på en Q7 nu är det leverans i feb 2012... | |
|
I går byggdes bilen=) Bara 4 veckor kvar. Funderar på att foliera bilen mattvit med kolfiber tak. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
Vad tror ni om dessa fälgar i 20 tum: Länk //Stefan Mina bilar:Länk |
|
| Länken går till en bakvinge StefanL.. :) | |
| StefanL: Hur resonerar du kring garantier och liknande? Nu har ju inte drivlinan haft några större problem, S-troniclådan har ju funnits hur länge som helst i olika versioner. Men börjar man ladda upp emot 450 hk och AWD så börjar man kanske tänja på gränserna? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.