AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
53.032

Köp av ny Audi S4 Avant. Tips och råd sökes.

Sida 3 av 8
Stenfan: Det gör jag gärna. Har sneglat lite på den med. Men du vet vilken jag fastnat för. Ska lägga upp min till salu snart.

Kör på Grå med svart optik och sen några mattgrå fälgar.
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Snackar vi RS5 Sevak:)

Crille; Sleeper stuket är min grej, gillar dessutom kolfiber så det kan nog bli en del detaljer av detta ädla material. Har du några bilder på din GTI?

Var inne på Nordicaudi, vilket kass forum. Roligare att snacka Audi här på Autopower.

//Stefan

Mina bilar:Länk
Stefan: Nej men de blir nog en annan tysk vagn.
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
BMW M3

//Stefan

Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
AMG? Porsche? Messerschmitt? Vete fan inga mer Tyska bilar som är något att ha.

//Stefan

AMG:)
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Stefan: Här är några dåliga bilder. Fjädringen har satt sig något sen jag tog bilderna när den var helt ny, därför ser den väldigt hög ut. Jag är inte helt nöjd med 19-tummarna, funderar på att byta dem till silverfärgade som bryter bättre mot lacken. De jag har gör sig bättre på ex. röd eller vit. Länk

När jag överväger så hade nog svart optik blivit bra på en S4. Hade blanksvart på min S6 Plus som jag sålde i somras, inte dumt.

MVH Christofer
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Jag tycker däremot inte svarta fälgar är snyggt...

MVH Christofer
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Grymt:) Har du testat c63an ännu. Den är riktigt jävla grym. jag fick möjlighet att provköra en hos Hedin i Göteborg. Snacka om gåshud, motorljudet gör att du kommer köra med nedvevade rutor året om:)

//Stefan

Stefan: Jag har kört en original och en trimmad som även fått kattarna bak bort plockade. Sjukaste ljudet. Det är brutalt särskilt när kattarna bak försvinner. Med bara mjukvara får man ut 520-530 hk och 630-650 nm.

Men ska vänta tills de kommer ner i pris lite till.
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Crille; Tycker fälgarna är riktig snygga, passar färgen bra. Jag skulle kunna tänka mig att 19 tummarna som sitter på R:en skulle kunna bli riktig bra. Vad tror du att det kan bli för effekt i pärlan.

//Stefan

Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Sevak, det låter fantastiskt, bättre än ett ligg:)

//Stefan

cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Stefan: Jag funderar på någon av dessa, Interlagos eller Lugano Länk . R-fälgen blir lite för mycket wannabe.

Superchips uppger 274 bhp och 372 nm Länk , sen hur bra deras bänk stämmer med verkligheten vet jag inte. En klar förbättring lär det iaf bli. MTM uppger 270 hk och 370 nm för sin programvara som jämförelse.

Bilen går inte dåligt som den gör, men men... ;-)

MVH Christofer
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Crille;
Lugano ser bäst ut enligt bilden. Kan BBS vara ett alternativ?

Jag vet hur det är, har man väl fått smak på mer effekt så är det svårt att motstå.

Även om man inte utnyttjar effekten jämt så är det skönt att veta att den finns tillgänglig när helst den behövs, och den behövs ofta:)

//Stefan

Tack för inbjudan Stefan, åker faktiskt ibland till jönköping i RS6an och det skulle vara kul att jämföra lite.

Har inte själv sett S4an i daytonagrå och visste inte att den fanns till modellen men gillar färgen, har den själv på min bil ;)
Såg bilderna som chrille länkade till på den daytonagrå, tycker färgen gör sig riktigt snygg på den bilen. Välj grått!
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
bunf;
Det kan nog bli bra. Måste bara se den i verkligheten först.

När tillfälle ges kan vi absolut jämföra bilarna:)

//Stefan

cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Stefan: BBS-fälgar har tyvärr inte en prissättning som min plånbok gillar. Dessutom passar bara Challenge och de är inte så roliga för ca. 5000:- /st. Golf MK6 kräver ET på 45-50 (ET45 är gränsfall) om man skall ha en 8,5" bred fälg och då finns inte jättemycket annat än original/VW-replika att välja på. Originalfälgarna på GTI är 7,5" breda och har ET51.

En enkel uppdatering av programvaran är en standardprocedur på överladdade bilar för min del... ;-)

Det vore skoj att dra ihop ett gäng och mäta lite 50-200-tider med olika bilar i vår... =D

MVH Christofer
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Fälgvalet är svårast, man hinner ändra sin uppfattning ett antal ggr innan man bestämt sig, men det är samtidigt det roligaste tillbehöret.

Helt klart vore det skitkul att träffas i vår…:) Kanske Ringen…:D

//Stefan

cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Jag och ett par polare har faktiskt funderat lite på ringen i vår... =)

MVH Christofer
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.