|
Sida 2 av 8
|
|
|---|---|
|
Ja det är Nogaroblå. Jag var inne på vit men det känns som all alla A4or är vita just nu. Det är svårt att gissa vilken färg som är mest poppis om ett par år. Kanske rött. Men man måste själv trivas med bilen så är det ju. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
Hade själv valt Phantomsvart. Det är en rätt "säker" färg den dagen du skall byta och den är himla snygg. Hade själv valt Audi 20" exclusive fälg 9Jx20 i 7-dubbelekerdesign Länk dessa satt på min S5 (dock är bilden ej från den bilen men samma fälg och färg) en väldigt läcker fälg för att vara en Audi fälg tycker jag. /Anders |
|
|
Grattis! Svart är ju alltid gångbart dessvärre försvinner vissa detaljer lätt. Vilket val du än väljer ska det bli kul att höra mer om den bilen framöver. |
|
| Svart är aldrig fel, brukar gilla blå annars (gärna i kombination med ljus klädsel) men den blåa du länkade till föll mig inte riktigt i smaken. Tror du var inne på rätt färg från början. Föredrar Med Känslas fälgval, klassisk audi! | |
| Säker på att det är Nogaroblå och inte Sprintblå? Nogaroblå ingår inte i standard färgprogram för S4 utan blir ett val från Audi Exclusive á 21900 kr. | |
|
Tack för era åsikter och stöd i frågan. Som det ser ut nu så lutar det åt svart. Sepangblå och Misanoröd har jag varit inne på och det stämmer att färgtillägget är på 21.900 kr via Audi Exclusive. Bunf: har du vägarna förbi i sommar får du provköra:) Med känsla; Jag håller med om att fälgarna är snygga, en klassisk Audi modell som håller. Jag ska dock kolla upp eftermarknads utbudet noggrant, kanske en klassisk BBS i 20 tum skulle kunna funka. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
En exclucive-färg är alltid kul för att skilja sig från mängden. Jag hade valt något i gråskalan eftersom det är tacksamt och ser sportigt ut... Fälgar som original sitter på A5/S5/RS5 fungerar tyvärr inte på B8-karossen. Original S4 B8 har 8*18 ET47 medans t.ex. A5 "RS4-style" är 9*20 ET29, dvs att de sitter 30.7 mm längre ut i hjulhusen. Det verkar vara 8,5" bredd med 255:or och inpressningsdjup runt 35 som är max för att det skall fungera smärtfritt. Sen finns det naturligtvis replikafälgar... MVH Christofer |
|
|
Bra Crille du verkar ha koll på läget:) Då får jag helt enkelt leta efter snygg replika eller liknande. Det som är viktigt är att fälgen ligger i linje med hjulhusen. Man vill att det ska se "fett ut" så att säga. Jag har tyvärr ingen koll på vilka eftermarknadsfälgar som finns till A4/S4, men utseendemässigt tycker jag RS5 alt RS4 style är snygga. 9x20 med 265 30 20 kanske skulle fungera. Vad gäller färg så finns det en riktigt mörkgrå variant som skulle kunna vara snygg. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
Skulle varmt rekommendera att du går på Audi orginalfälgar och inte eftermarknadsfälgar. Audi sägs vara väldigt känsliga på både däck- och fälgval. Köpte själv en A4 2,0 TDI Avant ny i juni förra året. Böt till 19" eftermarknadshjul för att höja utseendefaktorn. Fick aldrig dessa hjul att lira godkänt trots att de var avmonterade och påmonterade flertalet gånger, ombalanserade mm. Det slutade med att jag fick däckleverantören att ta tillbaka hjulen, jag ledsnade på bilen (tillsammans med Audis urusla serviceorganisation) och sålde bilen efter tre månader och köpte en 335iT istället :-) Däremot S5-an jag hade några veckor nu i oktober, gick jättebra med Audi 20" orginalfälgar. Hörde efteråt från en av landets större däcklev att Audi ÄR väldigt känsliga på ex. vis däck. De hade haft företagsparker som haft problem med detta och fått byta däck på hela bilparken. Sen tycker jag rent estetiskt att du ska ha originalfälgar Audi på en så läcker bil. /Anders |
|
|
Håller helt med dig Anders. Jag vill inte förstöra originalutseendet med några konstiga eftermarknadfälgar, inte heller förstöra bilens vägegenskaper. Det som stilmässigt kanske kan passa är i sånt fall BBS, ABT eller MTM eller vad tror du? //Stefan Mina bilar:Länk |
|
| BBS är klockrent på de flesta bilar, letade BBS till min F11, men det blev Hartge då jag fann fälgar till betydligt lägre priser. ABT kan jag inte men det är väl dem som har styling paket till VAG bilarna? | |
|
StefanL: Daytonagrau är en snygg och klassisk färg från Audis finare salonger, förekommer ofta på RS-modeller. Med känsla: Märkligt att du hade problem med hjulen, får man fråga vad det var för fälgar och däck? Så länge man köper däck och fälgar av god kvalisort och rätt centrumhål brukar det aldrig vara problem. MVH Christofer |
|
|
>Crille: Köpte dem från Länk minns inte vad fälgen hette men det var en 19" iaf (säger inte så mycket förstås). Har ingen faktura kvar då jag köpte dem på faktura och vi kom överens om att de tar tillbaka hjulen utan kostnad efter 2 mån försök utan förbättring. Bilen gick knappt att köra över 100 km/h. Har aldrig varit med om något liknande. Blev så less på allt så jag sålde bilen också och gick tillbaka till BMW där jag aldrig haft problem med fälgar och hjul, orginal - eller eftermarknds, aldrig problem. /Anders |
|
|
Det låter väldigt märkligt att det var så illa, måste vart fälgarna eller däcken som var skeva. MVH Christofer |
|
|
Roliga problem! Jag hade valt att vara lite unik, och beställt en Imolagul. Dock är det kanske svårare att avyttra, så det får man beakta naturligtvis.. Men med svarta detaljer (o gråa fälgar) hade det varit grymt snyggt, och gjort bilen till en riktig eye-catcher - man vill ju skilja sig visuellt från alla Ibisvita 2.0 Tdi:s därute ;) |
|
|
Daytonagrå måste jag kolla upp. Har nog inte sett någon i verkligheten men det kan nog se stiligt ut. Sani: Visst vore det kul med en udda färg men som du säger, det kan vara ett lotteri den dagen man vill sälja bilen. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
| Stefan: Kör på Daytonagrå. Jag har verkligen fastnat för grå bilar. | |
|
StefanL: Länk MVH Christofer |
|
|
Nice bilder Crille, ska man ha svart optikpaket till grå? Sevak; Grått är tidlöst. Hur går dina bilbytesplaner, Du får väl ta en provtur i S4an när den är mappad och klar:) //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
Jag föredrar nog krom/borstat... MVH Christofer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.