|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Ja, jag instämmer med din beskrivning ovan. Det låter ungefär som en diesel ibland. (Svårt att beskriva ett ljud/oljud). Hoppas det blir bättre efter att den varit på verkstaden. Återkommer när det är gjort. De hade inte tid förrän nästa vecka. Enligt dem var det ett känt problem åtminstone med den ryckiga gången vid körning. Jag märkte det vid jämn fart med farthållaren över 100km/h. | |
|
Återigen, har ni provat en annan 523i -09 N53? Sedan tror jag definitionen på "knackning" skiljer sig åt. |
|
| Hej. Jag har inte haft möjlighet att lyssna på eller prova en annan N53 än. Dock verkar det som vi är två med samma (sorts modell, och) problem i alla fall. | |
|
Liknande problem på en 530i med N53 motorn. Länk |
|
|
Jag tror du fick tag på en till. Särskilt i slutet av filmen hör man det dova lite hårda knacket jag upplever. ibland hörs det tydligt inuti bilen när man går ner på lägre varv, eller på tomgång. |
|
|
Japp, då har man hämtat bilen från BMW och test kört ca 3 mil. Har blivit av med diselknackningarna. =). Låter som en sexa ska göra. De har bytt de saker jag beskrev innan. Alltså följande: Ny spridare, nya tändstift. (Hade säkert inte med saken att göra). Uppdaterat mjukvaran. |
|
|
Trevligt med lite feedback om vad som är gjort och att det då också verkar ha löst sig till slut.. Tummen upp för "Pinkelton" :) Mvh Janne. |
|
|
Hej Pinkelton! Alldeles utmärkt! vilken verkstad var det som du lämnade bilen till? Bra att ha en referens då min bil "hittills" inte lämnat felkoder ifrån sig. Jag tog upp detta med min verkstad som ställde sig positiva till att byta alla spridare och tänstift om det visade sig fungera i detta fall. Jag återkommer med info om min bil när den är fixad. Tack åter igen! |
|
|
Kan rekommendera www.pielmeier.com Köpte original Blackline bakljus till E91 för 159 Euro inkl frakt. Ev. är priset höjt till 171 nu. Lite rörigt på hemsidan men jag gick på best.nr. Levererades till dörren efter en vecka. |
|
|
Ursäkta min tokiga dator som spontant vid sökning från google och efter öppning av AP skickar mitt sista inlägg. Jag anmärkte på knackningar i min motor för ett år sedan som jag misstänkte berodde på ventillyftarna. Spelade även in till verkstaden. De hittade inget fel men sade att styrdatorn går in och gör justeringar och "dieselljudet" ändrar karaktär. Jag har inte hört mer knackningar även om jag inte stått med öppen huv så ofta nu. Verkstaden har bytt mängder med prylar och uppdaterat mjukvara 5 ggr. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.