|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Herregud vad du konstant tramsar Hilding. Trots din höga ålder. ------- //Lövet |
|
|
Tramsar? Är det inte så att du ger dig ut på massor av olika områden i egenskap av din erfarenhet? Beskrivs på detta forum väldigt väl. Men vad vet jag...du har kanske upplevt mycket och är väl insatt i de mest skiftande branscher? I alla fall är/var det min spontana reaktion när man läser dina tillrättavisande inlägg. Byta upp sig? Till vad då? |
|
|
Trams i min definition kan exempelvis vara att slänga ur sig att man ska stämma en bilhandlare för ärekränkning utan att ha någon som helst aning om vad det är ens en gång. Ärekränkning är ett samlingsbegrepp för förtal och förolämpning. Dessa är brott som enbart kan riktas mot privatpersoner som utpekar någon såsom brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller lämnar uppgift som är ägnad att utsätta någon för andras missaktning. Tycker du att det låter som något som är tillämpligt mot en bilhandlare som beskriver en bil? ------- //Lövet |
|
|
"Skulle någon av våra bilar beskrivas på det sättet så hade det blivit stämning för ärekränkning. Och stämningen hade lämnats in av 530-330-325." Och ovanstående stämning lämnas i så fall in av tre st bilar. Att du kunde missa det skämtet....eller? Byta upp sig? Till vad då? |
|
|
Och ja..jag glömde att du har juridisk spetskompetens också! Men nu är det en tidig lunch! Byta upp sig? Till vad då? |
|
|
Du kan alltså inte ens se dumheten i det du skriver? ------- //Lövet |
|
|
Va' fränt! En bil med genuin kriminal-proviniens. Tänk vad roligt att plocka fram om 20 år. Nästan så jag blir sugen. Mats H |
|
|
Av bilderna att döma ser bilen faktiskt rätt så risig ut. |
|
| Ja nog får den anses vara under snittet. Men o andra sidan kanske priset också hamnar där...? | |
| HAHAHA Lövet har du någonsin köpt en bil av kvd!!!! De silar mygg och sväljer elefaner!!Men du vet alltid bäst, men jobbar man på blocket så........ | |
|
Nämen, nu tittar Linus bil in i diskussionen också. En riktig garant för en bra diskussion. ------- //Lövet |
|
| Du glömde att gnälla på mitt stavfel,eller har du blivit ödmjuk på gamla dar!!!! | |
|
Länk Till salu igen! |
|
|
Från 192 000 till 172 000 på ca. 4 månader (förutsatt att det är vinnaren på kvd som nu säljer bilen). Mvh/ Niclas |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Vinnare och vinnare :) "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." |
| Fråga efter servicehistoriken. | |
|
Bilen har en ägare efter KVD... Det är ju lättare att sälja en M3a i maj än i oktober i alla fall. |
|
|
Min erfarenhet av KVD-personalen i Gbg är att de är mindre bra på att beskriva bilarnas faktiska skick. Har vunnit bud ett flertal gånger på bilar som stått ställda hos dem. Oftast har bilarna INTE uppfyllt beskrivningen som är satt ut på objektet. När man sedan påpekar en massa fel (inga skitfel, dvs. inga bagateller, märk väl) så får man mothugg. Jag är uppriktigt besviken på dem därav. På KVD i Fjollträsk är det Fordonskammaren som bedömer bilarna och det verkar vara en helt annan bedömning... Det bästa vore väl att åka och titta på bilen och bilda sig sin egna uppfattning. |
|
| Ju bättre beskrivning av bilen man gör, desto fler intressenter får man. När sedan budvinnaren kommer dit så ger man mothugg och budvinnaren tänker typ, Okej då, skit samma. Går det så går det... | |
|
Och jag som var intresserad av denna bil, la precis upp en tråd i M-forumet om bilen. Så med andra ord är det ingen idé att kika på denna bil? Gick den för 192k på kvd? Förmodar att denna bil inte är servad enligt boken..... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.