|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Såg att Fabians gamla M3:a var ute på KVD. Dom kidnappade väl både honom och bilen för cirka 5 år sedan. Verkar dock som att hans yngre bror har ägt bilen de senaste åren. Länk Nån som är sugen? | |
|
Varför säljer han (?) den via KVD...? / Mvh Joakim "För den outbildade är ett A bara tre pinnar." / Nalle Puh |
|
| Skabbig bil och dåligt servad. | |
|
Dagens mest okunniga kommentar? KVD är fullkomligt övernitiska i sina granskningar. En bil som beskrivs som Väsentliga anm/fel: Inga anmärkningar. Övriga anm/noteringar: Inga anmärkningar. är i utmärkt skick. Normalt med stenskott, dörruppslag, repor och skav bortsett från anmärkningar. Delvis omlackerad. Tvättrispor, maskintvättad lack. Mindre lackbubblor finns. Skrapade aluminiumfälgar. Ärgade sidospegelsfästen. Flertal skav stötfångare bak. Invändigt småmärken, skav och repor. Klädsel delvis sliten. Sprickor dörrpanel / dörrhandtag höger sida. är bara småsaker. Även bilar som bara rullat några hundra mil brukar beskrivas på liknande sätt. Men dessa kanske är "skabbiga" också? ------- //Lövet |
|
|
Men visst, bilen är rekondad vilket syns. Troligen dyker den upp nypolerad med en bytt plastbit i inredningen hos någon handlare snart. För 40.000kr till. ------- //Lövet |
|
|
orekondad. Bra att det finns en redigeringsfunktion på forumet... ------- //Lövet |
|
|
"Normalt med stenskott, dörruppslag, repor och skav bortsett från anmärkningar. Delvis omlackerad. Tvättrispor, maskintvättad lack. Mindre lackbubblor finns. Skrapade aluminiumfälgar. Ärgade sidospegelsfästen. Flertal skav stötfångare bak. Invändigt småmärken, skav och repor. Klädsel delvis sliten. Sprickor dörrpanel / dörrhandtag höger sida." Detta betecknar jag som skabbig. Byta upp sig? Till vad då? |
|
|
Just " Delvis omlackerad. Tvättrispor, maskintvättad lack. Mindre lackbubblor finns. Skrapade aluminiumfälgar. Ärgade sidospegelsfästen. Flertal skav stötfångare bak. Invändigt småmärken, skav och repor. Klädsel delvis sliten. Sprickor dörrpanel / dörrhandtag höger sida" Är väl inget som händer efter ett par hundra mil... |
|
|
Fler bilar än vad många anar lackas om efter transportskador från fabrik, lackskador i bilhallen osv. Skillnaden är att bilhandlarna ljuger och döljer medans KVD lyfter fram. ------- //Lövet |
|
| Högsta bud är 170 000 kr just nu. Bilen är trots allt 8 år gammal. | |
|
KVD:s fordonsbeskrivningar är i de flesta fall väldigt kritiska och korrekta, vi som entusiaster kan bara konstatera att många sliter på bilar som vi kan anse helt i onödan:) Mvh Asken |
|
Roffa1 |
Bilen såg verkligen skabbig ut, spruckna plasthandtag, söndersparkad bakre nedre spoiler, djupa repor ända ned i plåten på koffertluckan. Vem fan vill betala 170.000 för den pisskuren. Den bör ju renoveras för flera tiotusentals kronor. Törs bara gissa på hur mkt fler skavanker man skulle hitta vid ett besök. Ser ut som att bilen tidigare varit utsatt för skadegörelse. Eller också har den väl körts av någon som är påtänd. |
|
Överdrifterna fortsätter att hagla. ------- //Lövet |
|
|
Själv blir man förbannad om man får flugskit på bilen:) Nej, en skabbig M3a är då inget jag skulle satsa mina pengar på. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
Bilen VAR dåligt skött och inte i så värst bra skick, då jag känner ägaren vi pratar om. Nu kan jag inte säga hur skicket är, men då måste dom ha fixat till bilen ordentligt. johan |
|
|
"""" Överdrifterna fortsätter att hagla.""""" Och detta vet tydligen du, andreas löfgren??? Byta upp sig? Till vad då? |
|
|
Sälj din bil på KVD Karl så ska du se att den kommer beskrivas på precis samma sätt som den "skabbiga" bilen ovan. Och JA, det vet jag eftersom jag har erfarenhet av försäljningar på KVD. Till skillnad från de flesta här... ------- //Lövet |
|
|
Men har DU erfarenhet av "bilen i fråga" ? Och vad skriver johan i gbg??? Byta upp sig? Till vad då? |
|
|
Det är inte mycket som du inte erfarenhet av andreas löfgren..... Trots ringa ålder. Byta upp sig? Till vad då? |
|
|
Servad tre gånger på 8 år? Sista intervallet på över 5K mil. Det tyder ju inte på att ägaren brytt sig speciellt mycket om bilen precis. Och bilderna talar sitt tydliga språk IMO, riktigt risig. "Skabbig" eller ej, jag hade aldrig köpt den. Och nej, min åtta år gamla bil hade inte beskrivits på samma sätt av KVD, för den är i betydligt bättre skick. |
|
|
Skulle någon av våra bilar beskrivas på det sättet så hade det blivit stämning för ärekränkning. Och stämningen hade lämnats in av 530-330-325. Byta upp sig? Till vad då? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.