AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.142

Äntligen BMW-ägare för första gången!

Sida 2 av 2
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Den var kanonsnygg den! Blått är snyggt på Bmw och trä är helt rätt i min mening i alla fall :)

//Bjersér

BMW - over 200 (s)miles/hour
vo
39
vonhammock
325 ti -02
marin849: Du får såklart tycka vad du vill, blir bara nyfiken; vad tycker du en Mini Cooper skall ha? 12-tummare?

En ti är såvitt jag vet inte mindre än vilken e46 som helst, förutom att den saknar utstickande låda. Kan inte tänka mig att hjulhusen är mindre på compacten för 16-tummarna på min ser små ut. 18-tummare tror (och vet) jag sitter som en smäck på den IMO.
Visa användare
204
Hankenstein
VW Golf TSI -15
Hyundai i40 -13
fasiken, men jag hittade en rost-yta som jag inte sett tidigare då jag idag skulle börja putsa upp bilen.

På passagerardörrens nedre, främre del så var det 3-4 cm med rost precis i kanten. Inte direkt ett drömläge för att laga själv om man inte vill ta loss dörren.

Någon som fixat ett litet rostangrepp på en dörr hos ett företag? Kan ta ett kort imorgon o lägga ut.

Kollade på laga.se och där får man dörrar från 1200-3500 kr typ, men det borde ju gå o laga en sån liten rostspridning så det blir någorlunda bra kan man tycka.

Fattar inte att jag missade detta när jag kollade bilen alltså,, men lacken var i så bra skick att jag inte ens tänke på rostangrepp.
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Vonhammock: Precis, det var ju min åsikt. :)

Parkerade bredvid en röd Audi 80 1.8S (yeah baby!) en gång, den hade 18" med 30-profildäck och det såg för jäkligt ut, i övrigt var bilen helt standard.
18" kan absolut vara läckert, nästan krav på t.ex. 5-serien E60, men lite gummi ska det vara på också, i proportion till fälg och hjulhus.

Ett par 18" original M5-fälgar skulle jag gärna montera på vår bil, om det bara var för utseendets skull.
vo
39
vonhammock
325 ti -02
Hankenstein, fasen vad surt. Det är ju inte det man vill upptäcka på sin nyinhandlade bil precis! Kan tyvärr inte hjälpa dig med rostfrågan, men ett tips är att fråga i en separat tråd så är det nog större chans att du får vettigt svar. Eller söka, det kanske har varit uppe förut?

marin849: Ah, då förstår jag hur du tänker :)
Sh
76
Shankey
BMW 325I E36 -92
BMW 325I E36 -91
Själv köpte jag en 325I e36 -92 för knappt en vecka sedan.
Det var min första bmw och jag är nu helt frälst i märket :)
Och denna sida........... WOW helt kanonbra!!!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.