AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.141

Äntligen BMW-ägare för första gången!

Sida 1 av 2
Visa användare
204
Hankenstein
VW Golf TSI -15
Hyundai i40 -13
Då har man officiellt blivit en fullvärdig medlem i Autopower-cluben genom att nu stå som ägare på en BMW.

Efter att ha kört en Skoda Fabia som 2:a bil i familjen till och från jobbet så tröttnade jag på de sorgsna 75 hk och började leta instegs-bmw på allvar.

Efter lite sökande på detta eminenta forum så kom jag fram till att 316 ti compact e46 var min bil och blocket blev flitigt besökt dag som natt kan jag säga.

Efter att ha fått Skodan såld så blev det en tur till västkusten för att prova en fräsch 02:a med 7700 dokumenterade mil på mätaren. Grå inredning med trädetlajer och grå skinnklädsel och fullt utrustad.

Kärlek uppstod direkt och affären var snabb och smidig.

Nu är det att leta 17 tums fälgar och nya sulor (sitter bara orginal 15 tums alu med orginaldäcken från sent 01 på...) samt att putsa upp den och lägga på ett lager vax.

Jetzt fahren wir BMW-freunde!!

Visa användare
442
PWtec
BMW Z4 sDrive 35i
Porsche Panamera GTS -16

Hankenstein
Gött & grattis. Bilder på bilen?
grattis och välkommen till bmw :D
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Grattis! Kul att du hittat hit, väntar spänt på bilder ;)

//Bjersér

BMW - over 200 (s)miles/hour
He
786
Hexagon
118d M-sport -09
520d -13
-
Ford Mustang HT -65
Lomax 224 (Ami6 -67)
Gött, grattis!

Själv köpte jag min första bmw som 16-åring, även det en 316, dock en e36 sedan :)
Visa användare
204
Hankenstein
VW Golf TSI -15
Hyundai i40 -13
Bilder kommer imorgon fredag.

Sen blir det nya bilder då det sitter 17 tums sulor på om några veckor:)
Ge
70
GenLee
BMW 330d Touring -06
Varmat välkommen till BMW-gemenskapen.

Lycka till med nya bilen!

M.v.h.
GenLee
vo
39
vonhammock
325 ti -02
Gratulerar, tror du kommer bli grymt nöjd.

Compacten är grymt underskattad i mina ögon, men du gör rätt i att sätta på störra fälgar, det behöver den. Min har tyvärr kvar original 16-tummarna. Vill verkligen byta till minst 18 tum, men eftersom jag är student i sisådär fem år till, och däcken "tyvärr" nästan är nya (inhandlade av förra ägaren), försöker jag varje dag övertyga mig om att den duger som den är. Men det kommer nog inte gå så länge till..

Ser fram emot bilderna, och visa gärna vilka fälgar du funderar på :)
Visa användare
204
Hankenstein
VW Golf TSI -15
Hyundai i40 -13
Jag börjar med ett par bättre beg 17´AEZ 5 ekers fälgar från blocket. Har fått för mig att de passar bäst till compacten. Var även inne på denna fälg men den blir rätt dyr om man vill ha fina;

Länk

Kanske för framtiden

Bilder får jag lösa till ikväll.
Visa användare
204
Hankenstein
VW Golf TSI -15
Hyundai i40 -13
Kan man inte ta "edit" på ett inlägg förresten?

Det var denna fälg. Länken ovan funkar inte

Länk
vo
39
vonhammock
325 ti -02
Fälgen du länkade till är hyfsat lika de som sitter på 325:an (eller iaf min) original. Fast ett snäpp större då. Du skall inte gå på 18-tummare när du ändå byter? :D

Du känner kanske till det här stället i UK? Tycker de har bra priser och vad jag förstår är folk nöjda med dem:

Länk
Visa användare
421
surfjanne
325 Coupé 2007
Hittade dessa originalfälgar :)
Länk

Surf Or Die!!!
Roffa1
Det är inte så mycket dyrare att satsa på 18" och det blir ju betydligt snyggare.
Visa användare
1.589
bag
BMW CS #08225

E36 316i Compact -99
E34 520i Touring -94
E46 320iM STCC Edition Sedan -04
18" på en compact är jeepvarning. satsa helst på någon av m3 e36-fälgarna eller styling 32. m3 gt-fälgarna är absolut snyggast.
Visa användare
204
Hankenstein
VW Golf TSI -15
Hyundai i40 -13
Har inte tagit några bra bilder än tyvärr, så jag postar de bilder säljaren skickade mig som jag ändrat storleken på och lagt på en mask på reg - nr.

Interiör:
Grå läderklädsel i bra skick. Träinlägg (tror det ska föreställa valnöt?) Full utrustad med acc, cd, farthållare, multifunktionsratt, regnsensor. Det är väl standard comfort-paketet tippar jag på.

Länk

Bakifrån:
Standard 15 tums orginalfälgar på Michelin från vecka 32 , 2001.. HÖG tid för nya sulor alltså!Monacoblå utan minsta tillstymmelse till buckla eller repa på hela bilen

Länk

Front:
Smustig motorhuv eftersom en fågel använt den som toalett. Bra skick i övrigt. Inte ett stenskott som jag har hittat än faktiskt. Dimljus. Torkarbladen var dock torra som ett gammalt wienerbröd. Nya flatblades beställda från skruvat.se
Köpte torkarblad från skruvat till min fd Saab och de funkar riktigt bra alltså.

Länk

----

Nästa steg nu är att dra på 17 tummarna när de kommer i mitten på nästa vecka samt ett par 235/45/17 (inga problem att få på 235-bredd på en compact va!??!)
Sen är det en lackrengöring samt ett lager sonax-vax på för att sist låta en polare som jobbar som rekonditionerare fixa iordning den 100 % invändigt.

Sen blir det nya bilder... :)
Jo
1.160
Joofa
G61 i5 eDrive40 Touring -25, M- Sport, Tanzaniteblå
Ser fin ut - grattis! Blått är rätta BMW-färgen om du frågar mig. Dessutom mycket snyggt i komb med grå skinninredning.
Visa användare
1.589
bag
BMW CS #08225

E36 316i Compact -99
E34 520i Touring -94
E46 320iM STCC Edition Sedan -04
oj tänkte att det var e36... blått är flott. trä är blä. =P
vo
39
vonhammock
325 ti -02
Ser ut att vara i bra skick, och den bästa färgen IMO, har samma färg på min.

De fälgarna är faktiskt rätt snygga för att vara 15-tummare. Men för små såklart.
riktigt fin att dömma avbilderna och den verkar ju vara väldigt rikligt utrustad för att vara en compact och dessutom 316.. än en gång GRATTIS :D
Visa användare
427
Marcus555
X5 xDrive 40d M-sport -14
Audi A3 SB 1,8 TFSI -18
Nu är det bara till att byta ut 1:a-bilen också! =)
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
De första fälgarna du länkar till är en snygg modell, särskilt i BMW-originalutförande, snygg färgton.

18" på den bilen måste se rätt löjligt ut? Och sen 1 cm lågprofildäck, massor med vägbuller, stötig gång och hög soppaförbrukning?

17" är fullt tillräckligt, det skall ju se proportionerligt ut!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.