AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
4.342

Manuell låda eller automat? Vad tycker ni?

Sida 3 av 3
ska du rejsa köpe en manuel men tänk på att det kan gå sönder lite saker där som synkringar
urtrampnings-stödlager
koppling (lammeler tryckplatta)......

sen ska du glida
ska du ha automatare men om dom går sönder då är det ganska dyrt man kan ju skruva i automatlådor själv
men det som är dyra på en automatare är kopplingen

Dom 3 B:en-------------
-Bemmer,Brännvin,Brudar-
-----------------------
----M-Power-----------
-FtpServer-217.211.204.234
--------------------
sc
637
schumi
e30 318is -90
jag har kört tre olika automatare rätt mycket

1. merca 200 (105hk)
2. merca e240 (174hk)
3. volvo 740 (113hk)

skittråkigt. spelar typ ingen roll om det är 105hk eller 174. det blir inget bra när man skall köra fete högfartssladdar och sånt. ingen bra kontorll helt enkelt.
det enda som jag tycker är bra med automat, det är att göra kickdown i omkörning. det är faktiskt rätt läckert.
-:BeeMWe:-
Har man en turbobil ska det nästan alltid vara automat.

10 liter bensin på 4 mil...

Nej nej nej. Inte automat i min bil, aldrig någonsin. Man känner sig så duktig efter att ha dragit långt på växlarna, den känslan vill man inte vara utan :)

Sa
98
Sajlor
330 -01
Schumi: att köra fett med automat går man ska bara behärska sin bil, precis som med vilken maskin som helst, 192hk,s-läge,plattan i mattan = 0-100 utan whiplash skador!
Det finns många förare som inte kan behärska sina manuella lådor , kan man det ska man så klart ha en om man vill , men att köra fett med automat e djävligt roligt, speciellt i stan , inte många som hänger på......
sc
637
schumi
e30 318is -90
alltså jag snackar inte om acceleration rakt fram körning.

jag menar att åka runt och sladda som fan med långa feta häng i hög fart. köra rally på grusvägar och sånt.
det är skittråkigt med automat.

jag tror inte att man måste vara specielt bra för att ta en likadan bmw som har automat om man själv köra manuel för automaten brukar va bra mycket slöare på pappret.
sc
637
schumi
e30 318is -90
gå in och kolla i modellguiden på denna sida.
automataren är 1,5 till 2 sekunder slöare 0-100km/h.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.