AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
4.343

Manuell låda eller automat? Vad tycker ni?

Sida 2 av 3
Visa användare
604
NP
528iA -97
R1100RS -94
Liksom Marin, så borde det vara överdrift att jag skriver något om ämnet! :-)

Mvh

/NP
Aldrig att jag skulle köpa en bil som var automat, man vill ju "köra bilen" ! Tex när man ligger och trycker på 3:an i 100-110km/h inför en omkörning och BANG så är man förbi...... (inte riktigt så snabbt........)
Hur kul vore alla dess streetrace med en automat !

Mvh
Patrik 325i -92
Visa användare
1.621
balmgren
BMW iX3 Premier Edition -22
Streetrace är roligare med (en bra) automat!!!!

Allt jag behöver göra är att trycka fullt så sköter bilen resten, och det mycket bra.

Mvh Björn
325Ci
sandgren: nu när du kommit in på omkörningar. Vinns inget goare än att bara stampa plattan i botten (bilen växlar ner) o bara flyga förbi bilen framför.

BMW...
Ja, kickdownen i en automat är skön;)
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Jag har inte haft min 540iA touring ens en vecka, men jag blir bara mer och mer lyrisk för varje gång jag sätter mig i den och kör. Automatlådan är underbar både i "normal-läge" och i "sport-läge", dessutom så kan man ju växla manuellt också (fast utan koppling naturligtvis).

roadZter
DZ: du har ju sett ljuset!!!
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
Varför kompromissa? -SMG II !!!
Ma
160
Mattias1
745iA-04, safirsvart
automat är till för fruntimmer,

full fart spar tid
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Mattias1: Intelligent inlägg.

roadZter
DZ: med åldern kommer nog insikten.... Du vet ju varför kvinnorna vill ha oss män och ratar pojkarna?? Dom orkar ju inget efter en heldags flitigt växlande..... hehehehe
Soton
Föredrar manuell. Automat känns ju bara som man åker med. Men som nån annan skrev, en sjua skulle jag ta med automat.
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
>>Soton
Hur går det med prestandamätningarna av de demobilar som du provar?
//Marin
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Det verkar som tillverkarna lärsig mer och mer. Kolla bara in audis multitronic låda. Efter provkört en sådan finns det ingen anledning att någonsin välja manuellt. Man kan ju bara undra hur SMG III kommer se ut.
sc
637
schumi
e30 318is -90
jag måste bara protestera här!!!

vad händer? alla gillar automatlåda?

jag blir illa mående och spyr bara jag hör ordet automatlåda.

en automatlåda dödar all körglädje. försök att drifta med en automat. det är fan ultra svårt och tråkigt som fan.

automatlåda är till för svenssonkörning. laglydigt och toktråkigt.

Visa användare
1.621
balmgren
BMW iX3 Premier Edition -22
schumi: det går alldeles utmärkt att drifta med en automat. Hehe :)

När provade du en sist och vad var det? Kan det varit en ultaseg gammal trestegare som både vägrar att växla ner och upp kopplad till någon trist varvovillig 60-hästare eller, månne? :))

Hoppas du kryar på dig snart

Mvh Björn
Ma
160
Mattias1
745iA-04, safirsvart
ville retas lite bara, hörni, inget illa menat, automat kontra manuell är kontroversiellt, antingen är man för eller så är man emot. bara man själv är nöjd, glida eller rejsa, det är frågan?

full fart spar tid
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
schumi: Har du provat smg II?
Blykälkeraggaren
säger som ja sa till polaren du o ja tävlar segdragning ja me min aut o du din 5vxl.

startar vid 80 båda stämplar på högsta växln =)

hehe...

Skriver terorin 2/9 7:30 =)
Mvh.
Richard
Jag har automat, farsans som jag också kör har både och, men riktig manuell är väl ändå roligast?!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.