|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Vad tycker panelen om denna fina bil (Pris, utr mm och Bilfirman) Länk Hade det inte vart avståndet hade jag åkt och kikat på den men tyvärr är det en bra bit dit från Sthlm. Tar gärna emot allas åsikter.... BMW M-POWER | |
|
Ser ju mycket fin ut....Men jag skulle inte ge över 100 för en fräsch E39 med lite mil. Så priset känns ju lite högt. Och MYCKET svårt och pruta med firma. Brukar bara gå pruta 5-8 tusen typ. Har själv letat E39 länge men slutade med en annan bil eftersom det är svårt och hitta fräscha E39. Bara massa rost och allmänt dåligt skötta bilar i regel. Men denna ser ju grymt fin ut...Så kanske värt o lägga lite extra då. Men i dom priserna så fattas det ju inte mycket till en E61... |
|
|
Craile: Håller med dig till 100%. Kollar man på blocket på E39 525 eller 530 touring så är 98% av dem bilarna i annons = Lik. Väldigt svårt att hitta välskötta ex i dessa tider. BMW M-POWER |
|
|
ja senaste 2 månaderna har jag letat o åkt o kollat på många 525 och 530.... men bara lik som sagt. Tråkigt att folk skiter i bilarna på det viset. tex maskintvätt....hatar det. kollade på en som hade kört maskintvätt i alla 4 år han haft den.... krävs ju en omlack ju....räcker ju inte med lackrekond då. |
|
|
Hej en snabb fråga.. Jag har en 525 im sport 02:à Sv såld har precis rullat 17000 mil... Vad är ett rimligt slut pris.. Alla har sina ute mellan 90 och 100 dom som har m sport.. Finns ju några runt 80 också . Min är i mycket bra skick som invändigt och utvändigt.. MVH |
|
|
Biran: Är det en touring du har? Vad har du för lack, antal ägare, sv såld, skinn, utrustning mm ?? Om du kan speca lite mer så blir det lättare att värdera oxå :) BMW M-POWER |
|
|
6 st ägare jag är den 6 e full servicebok. All service har gjort enlig boken mocca sportstolar, manuell . Silvermetallic, orginal m fälgar17" nya sportratten multi, Elhissar regnsensor, solgardin. Manuell. Sedan, skisack. BMW org larm.. Klima. BMW cd stero buisness. Motorvärmare org Tror de va allt.. |
|
|
Skulle tippa på annonspris runt 80 000:- slut pris runt 70 000:- ifall du vill bli av med bilen fort. Tycker du att det är för lågt pris och värderar din bil högre så får du höja ovan nämnda siffror tills det du tycker är rimligt, samt ha lite tålamod och se om ngn är beredd att betala det pris du begär helt enkelt. Hade du haft en kombi så hade din bil helt klart vart av intresse för min egen del... BMW M-POWER |
|
|
Okej har ute min på annons på 84 med prutmån.. Tycker ja känns rimligt.. Men det verkar gå trögsålt för många nu . Ser att det är många anonnser som har legat länge.. Men får väl ha lite is i magen.. tack så mycket MVH |
|
|
Facto är: Alltid trögsålt när man själv skall sälja. Och alltid ett fåtal bilar till salu när man står i begrepp att köpa. Och man jagar bil tills man skiter i det! Oerhört tröttsamt att flänga runt och kolla på bilar som alltid är i sämre skick än säljare och foto beskriver. Letar också efter en fin E39, 02-03. Visserligen inte långt upp till E60 men de billigaste är inte billiga för inte. Byta upp sig? Till vad då? |
|
|
Ibland undrar man oxå om ägarna till kombi bilar fullständigt skiter i sina bilar. Har letat som en tok nu i ca 3 v efter en fräsch E39:a 525 eller 530 touring utan resultat. det enda som finns på blocket är sönder körda risiga lik...med fantasi priser. Enda vettiga jag har hittat hittils är den bil jag länkar till i tidigare inlägg. karlhilding: Är du på jakt efter en touring eller sedan? BMW M-POWER |
|
|
Jag letar efter en sedan. Vet också av erfarenhet att de som behöver kombi har ett behov som oftast omöjliggör att vårda bilen som du och jag vill. Mao så är kombi överlag lite smårisiga. Byta upp sig? Till vad då? |
|
|
Visst är det så tyvärr... Fast du har ett bättre utgångsläge, har sett flertal fina E39:or (sedaner) på blocket sista tiden.. Vad har du för krav? BMW M-POWER |
|
|
Letade själv länge innan jag hittade den som jag tyckte var den mest fina.. Och håller med , det tog ju ett tag.. tror jag kollade rung ungefär 3 månader.. Mycket skräp finns det där ute.. Det jag har sett mycket nu när jag själv letar efter en ny .. att man sätter på M paket i efterhand .. är det nått man skall bara strunta i .. eller är det viktigt att det ska vara redan från fabrik... Har alltid köpt BMW med M paket ifrån fabrik .. känns mer rätt på nått sätt. Mvh |
|
|
Jag struntar i M-paket. Finns det så är det bra så klart men inte att jag väljer bort en fin 525/530 om det saknas. Mao helst en 530 med max 16.000 mil. Och en -02. Hade en sådan på G för ett par veckor sedan -bilhandlarbil - och skulle åka dit på lördagen. Åt frukost kl . 9 och innan jag sticker säger hustru: "skall du inte ringa och höra om den finns kvar?" Det är ju 11 mil dit!! Den finns kvar säger jag för den har varit ute nu i 14 dagar. Men för säkerhets skull så går jag in på handlarens hemsida och den är kvar!! Men va f-n det står ju Såld efter den... Man skall inte lyssna på hustru eller??? Så var den lördagen färdärvad så det fick bli trädgårdens ogräs och på eftermiddagen en (2) starköl med grannen som är BMW tokig :-) Byta upp sig? Till vad då? |
|
|
Utan M-Paket så tycker jag E39 ser så tråkig och mesig ut. Men bilen o åka i o köra e ju nästan samma. Bara chassit som skiljer då. |
|
|
Håller med om att både E46 och E39 ser väldigt basic ut utan m-paket. Men skulle skulle rätt objekt dyka upp så skulle jag nog kunna tänka mig köpa en bil utan M-paket. BMW M-POWER |
|
|
Det finns fräscha E39 Touring. Jag har en som gått 9000mil som ser ut som den i annonsen. :) Problemet är att när man hittar ett potentiellt fräscht objekt gäller det att provköra, kolla falsrost o sen köpa innan nån annan hinner före! Lite stenskott och blästrade strålkastarglas t.ex. får man ta om mekanik och inredning i övrigt är OK. Jag sket i att våran kanske kostade lite för mycket, men 1. jag ville ju ha exakt en E39 M-sport touring manuell 525. 2. det finns få fräscha sådana till salu med få mil 3. jag hade ingen lust att gå och leta i ett år och lägga 500 timmar av min fritid på att hitta en Man får ju fråga sig hur mycket pengar punkt 3 är värd... |
|
|
marin849: Får man fråga om den är till salu? BMW M-POWER |
|
|
Nej tyvärr. Jag har en lång lista med kontroller, förebyggande åtgärder och småpill jag skall göra i sommar. Den skall vårdas och behållas ett tag. Jag gillar att veta att allt är ok mer än att "inga felkoder finns och full servicebok" vilket ju inte säger ett smack egentligen om hur bilen har skötts eller körts. Det enda jag är rädd för är rost, vilket väl alltför många fått erfara är ett jäkla skit! Ang. priset: Hur länge tänkte du behålla bilen? Om den är i utmärkt skick osv så spelar väl 10000 kr på inköpspriset hit eller dit inte någon roll utslaget per mil och per smil. Värre om du tänkte byta igen inom kort tid. Se till att bromsarna är fräscha om du kollar på den, den är väl i gränslandet för antingen stundande byte runt om inkl. skivor eller så är det redan gjort. Kräv att den är kall o ej ute i solen vid provkörningen. Lyssna efter skrikljud från drivremmar o remspännare precis vid kallstart. |
|
|
marin849: Det var ju synd :) Jag tänkte behålla bilen ett tag då det börjar närma sig bebizz dags inom kort med barnvagn och allt vad det innebär. :) På bild ser bilen fint ut men man får kolla närmare på detaljer som du nämner typ bromsar, rost etc. och se ifall det dyker upp ngr kostnader förutom inköpspriset. Tack för ditt tips om att provköra bilen med kallmotor, det brukar jag alltid göra och har gjort det i många år med mina bilköp. Det mesta dyker upp vid kallstart faktiskt. BMW M-POWER |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.