AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.860

Någon som tittat på denna? (M3 e46)

Sida 1 av 2
Hej, någon som bor i närheten och sett eller rent av varit och kikat på bilen? Eller vet något om den?

Länk

Har mailat lite med han och de enda som verkar vara negativt (som ja vet nu) är att ljudet (stereon) bryts i ca 1 sekund ibland sa han. Sen så har den haft 8 ägare (2 bilfirmor). Ljudet går nog att lösa däremot bär de mig emot när de börjar bli så många ägare på en bil, behöver ju absolut inte vara något fel på den för de men..

Har letat efter en i snart 2 år och börjar snart ge upp hoppet, kanske är de jag som har för stora krav vad vet jag?
* Svsåld
* MAX 8-9k mil
* Årsmod från -03
* Färgen jag velat haft är carbonsvart, men har nu släppt på de och är öppen för förslag, dock vill jag Helst undvika Laguna Seca och Silver.
* Sen är ju skicket viktigt såklart dock får man ju ha lite översyn på att bilarna inte är nya så.
* SMGII
* Helskinn (ej grå!!), Gärna svart innertak, Taklucka
Resten är väl bara en bonus..

//Christoffer
He
560
Heinrich
M3 E46 2003
Jag hade precis samma önskemål som dig dock oxå 19 tum, letade i över ett år, hittade ingen med mina önskemål så det blev halvskinn och manuell låda istället.
Är inte svart innertak standard på m3or?
Ja de kanske är standard, har sett att endel skriver de och endel inte bara :)
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Svart (eller mer exakt antracit) innertak är standard.

___
//Ulf
Det finns bilar enligt din spec, det gäller bara att betala för dem. Allt är alltid till salu för rätt pris.
Jaha då va innertaket uppklarat då :)

Jo men att hitta rätt på dom med.. För rätt bil är jag beredd att betala!
Ok, då kommer du att lyckas! Lycka till, Christoffer!

Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Att hitta en M3 E46 med få ägare är mycket svårt, vet inte varför men där är nästan alltid många ägare.
Har märkt att många har dom 3 månader till 15 månader sen avyttras dom.
Kan kanske vara så att dom flesta inte har börsen iordning till M3 or?
Det kan också vara att dom kör skiten av dom och säljs innan det går sönder?

Hur som helst.. kolla noga på den tilltänkta
Skorpionen: Jag satte ut min M3 på blocket i lördagsn den var såld i måndags morse :(

M3 E46 - 02
3 ägare med mig
4473 mil

www.garaget.org/philly

M3orna finns men de är ovanliga :)
Det är synd att många begränsar sig till enbart svensksålda m3:or. Är man öppen för förslag även där då kommer utbudet blir mycket större :). Vet att min vän har en 05:a interlagosblå som är fullutrustad och endast gått 3400mil. Han vill ha runt 300tkr för den, den är dock inte sv-såld, men med dem låga milen så blir det svårt att hitta en svensksåld m3:a som går lika bra.
MAXEY: Tack! Självklart inga drömpriser då men du förstår.. :)

Skorpionen: Exakt de har jag sett med, säkert många som inte har råd / inte trivs med bilen. Men de man är rädd för då är ju att de kan ha blivit våldad med, som du säger.

stefan_batman: Anledning att jag vill ha en Svsåld är att har man en relativt ny och fåmilad så har man tillgång till Maskinskadeförsäkringen, de har man ej på en import. Sen finns de väl lite andra fördelar så som billigare försäkring och enklare att se historik på bilen.
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Phoenix M3: jag skrev mycket svårt , jag skrev nästan alltid många ägare!

Alltså finns det undantag.

Det var inte många månader du hade din Phoenix? blev det 5 mån..
Visa användare
864
Impnaz
BMW M135i -13
BMW M5 E39 -99
BMWCS #7520
Det är en myt att maskinskadeförsäkringen inte gäller på importerade bilar. Dock kan självrisken bli större, men ibland inte ens det.
Dock gäller dom flesta bara upp till att bilen är 8 år gammal, vilket innebär att många E46 M3or fallit bort redan, eller gör det snart ändå.
Försäkring är inte heller dyrare på importer. Jag gjorde en hel del jämförande när jag letade efter min.
Det blev förvisso en svensksåld, men jag skulle inte tveka inför en importbil om skicket och historiken var rätt.

Lycka till iaf!
se där cewe. Nu har Impnaz fört ljus över detta så nu kanske du hinner tänka om ang importbilar :) eftersom bilen är -05 så ska maskinskadeförsäkringen gälla till 2013 eller har jag fel?
Se där de visste jag inte! De där måste ja kika vidare på..
Ja om de är 8 år men sen beror de på hur långt den gått, vet ett försäkringsbolag som har 10år / 12k mil.
Ja det blev nästan 5 månader :)
He
560
Heinrich
M3 E46 2003
Det är upp till försäkringsbolaget om dom försäkrar maskin på import eller inte, men vad jag vet så gör dom flesta inte det, men undantag finns har jag sett.
He
560
Heinrich
M3 E46 2003
Sen att det är många ägare på m3or har nog att göra med att folk skaffar sig m3an som en upplevelse.
Man äger bilen ett tag tills man skaffar sig någon annan bil man är sugen på att köra ett tag.
Till skillnad mot v70in svensson köper för 300 tusen kronor, som brukas året runt och som är till för att skjutsa arslett i 10 000mil eller mer.
Visa användare
864
Impnaz
BMW M135i -13
BMW M5 E39 -99
BMWCS #7520
Haha ja det sitter djupt rotat det där...
Det är förvisso upp till försäkringsbolagen vad dom försäkrar, så klart.
Därav olika försäkringsvillkor...som man dessutom enkelt kan kolla, för att få fakta i stället för spekulationer.
Så mitt förra inlägg står fast.

He
560
Heinrich
M3 E46 2003
Impnaz , Det finns bolag som försäkrar import, men långt ifrån alla gör det inte, vart vill du komma?
Visa användare
864
Impnaz
BMW M135i -13
BMW M5 E39 -99
BMWCS #7520
Vart jag vill komma?
Jag hävdar bara att dom allra flesta gör det och att det inte är något problem att få en försäkring/maskinskadeförsäkring på en importbil.
Kanske finns nåt bolag som inte gör det, men jag har kollat rätt många i min jakt efter rätt försäkringar och jag har aldrig sett nåt sånt iaf.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.