|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
MaCKaN_86: självklart har bilen inte M-sportpaketet, vet inte vad jag yrade om... men rejält sänkt är den i alla fall... ___ //Ulf |
|
| måste säga att styling 193 är snyggast, finns i mörkare nyans såg jag i konfiguratorn på bmw.se nu. om du ändå ska välja något av alternativen så tycker jag att m5-kopiorna satt snyggast. | |
| Säger nog också M5 men det är alltid svårt med bilder... | |
|
Otroligt kul med all respons på detta projekt. Ni gör det inte direkt lättare men dock mkt roligare att välja. Givetvis vore det kul med orginalfälgar men min budget klarar inte det. Har läst enormt mkt trådar på de internationella BMW-forumen och kommit fram till att jag litar tillräckligt på en replika-fälg. Av allt att dömma verkar det som majoriteten föreslår 19" framför 18". Detta har fått mig att bestämma mig för 19". HAr även hittat m5 alternativet med 8,5 J X 19" ET40 fram samt 9.5 J X 19" ET45 bak. Är detta ett bättre ET mått med tanke på rubbning m.m. för det alternativet. M.v.h. GenLee |
|
|
Tycker M5 fälgarna satt som gjutna...på den bilen. Svårt att säga om det blir lika snyggt på en bil som inte är lika mycket sänkt dock. Annars är 19"M3 fälgarna ett säkert kort, helt klart. Personligen har jag heller aldrig blivit märkbart störd av komforten med 19" fälgar. |
|
|
Så klart att det gör sig bättre på en M3. Men det gör ju helt klart de förslagen som detta inlägg handlar om med. Om jag hade en M3 eller M5 så hade jag inte heller lagt min pengar på billiga replica utan köpt fälgar som jag vet är anpassade för bilen. Inget illa om kopior, kör själv på det och det funkar fint på min bil. MaCKaN_86: Håller med dig om att style 193 skulle passa bättre. |
|
|
Tänk på, att om du inte ska sänka, och om du köper med ett "fegt" ET-mått att din bil inte blir lika fet som den på bilden. Inte ens i närheten. Snyggt kommer det bli, men låångt ifrån lika fett. ET40 fram och ET45 bak innebär at du liger 12-15mm för långt in på bakhjulen! (Normalt sett rekommenderar man ET30-ET33 till E9x som ska köra 19x9,5" bak) |
|
|
Köp inte fel et, inte för "fegt" som NiKeMaN skrev, det ser för djävligt ut när hjulen sticker in och det är lika smala hjul runt om. Man ser ofta detta med piratkopior. Här är ett bra exempel på hur extremt fult det kan bli med fel et och för små fälgar. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.