|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej, Bilen skall skos om med nya fälgar och däck. Efter att ha läst spaltmeter här på forumet så vill både tipsa andra samt rådfråga er om vad ni tycker om mina 3 olika alternativ. Alt1: 4st 18" M3 style replica gunmetal. 4300:- från ebay uk med frakt. 2st 8x18et40 fram samt 2st 8,5x18et38 bak. Däck: Hankook K110 v12 EVO 2st 225/40/18 fram samt 2 st 255/35/18 bak. 5900:- från nordendäck.se Totalt: 10200:- Bilder på liknande: Länk Alt2: 4st 19" M3 style replica gunmetal. 4900:- från ebay uk med frakt. 2st 8x19et35 fram samt 2st 9x18et37 bak. Däck: Hankook K110 v12 EVO 2st 235/35/19 fram samt 2 st 265/30/19 bak. 7200:- från nordendäck.se Totalt: 12100:- Bilder på likande: Länk Alt3: 4st 19" M5 style replica silver. 5200:- från ebay uk med frakt. 2st 8x19et35 fram samt 2st 9x18et37 bak. Däck: Hankook K110 v12 EVO 2st 235/35/19 fram samt 2 st 265/30/19 bak. 7200:- från nordendäck.se Totalt: 12400:- Biler på liknande: Länk Så vad tycks? Lägg en röst och påverka mitt val! M.v.h. GenLee | |
| 19'' M3 får min röst! M5 fälgarna är skitsnygga (och förmodligen lättare att hålla rena) men passar, enligt min personliga åsikt, bättre på E60/E61. | |
| M3 19" - m3 för att de är för samma kaross stilmässigt och 19" för stort är alltid bra när man ändå ska byta. | |
|
19" ser ju klart bättre ut. Men frågan är hur mycket komfort du är beredd att avstå för utseendets skull? Vorsprung durch freude am fahren |
|
|
Med alternativ 2 och 3 kommer däcken att garanterat rubba fälgkanterna bak. Alternativ 1 är tveksamt. Tänk på att med original 255 är ET 50 bak. Kanske inte det svar du önskade men.... mvh/ Anders |
|
|
Lägger min röst på 19" M3, 18" ser fel ut iom att det är M3 fälgar, hade det varit andra "vanliga" M-fälgar hade 18" varit ok, men på M3 syns det ju direkt att det är kopior om man har "fel" storlek. M5 fälgarna passar inte alls tycker jag, de är till en annan bil, dvs 5-serien. Om jag hade en e91 utan M-sport hade jag sattsat på ellipsoil fälgarna, de ser riktigt snygga ut på e91 utan M, dessutom är de orginalfälgar och de är 18". Länk |
|
|
Ah, sorry E9X, glöm mitt inlägg.... mvh/ Anders |
|
|
Hmm, jag lutar själv åt m3 loocken men såg bilderna på e91:an med m5 replicorna och det såg riktigt bra ut. Bra att få era åsikter. Gällande komforten så läste jag en tråd där just detta debaterades mkt "livligt". Kontentan var att det enligt de flesta inte var en allt för stor skillnad gällande stötighet och buller. Det är svårt det här, vill inte göra bilen enormt mkt stötigare men kan acceptera en viss skillnad. |
|
|
MaCKaN_86: Kan inte hålla med dig mer, ellipsoil 162 är den absolut snyggaste fälgen man kan montera på en E90/E91 utan M-paket. GenLee: När det gäller 18 eller 19 tum så beror det på hur mycket du sänkt bilen. 19 tum kräver MINST lika mycket sänkning som 18 tum om det skall bli riktigt snyggt, kolla själv på bilderna. De bilderna som har 19 tum är ganska rejält sänkta till skillnad mot den som har 18 tum. Det vore intressant att se 18 tum M-fälgen med en ordentlig sänkning, jag tror det hade funkat helt ok. Sen har jag lite svårt för blankpolerade fälgar, men jag är kanske lite för gammal... Min röst hamnar på ellipsoil 162, annars på M5-replikan eftersom den är silver istf polerad(?), även om den egetligen ska sitta på en E60. Vad tycker du själv egentligen? Vad säger magkänslan? Hur viktigt är det vad andra tycker jämfört vad du tycker själv? |
|
| M-Auto: Tackar. Måste dock kommentera de fälgar som du menar är polerade. De är inte polerade som om de var kromade, de är snarare svarvade så man kan se små spår runt fälgen, de är blanka men inte som en spegel, det ger en grymmt snygg effekt när de snurrar som inte kromfälgar ger och när de blänker till i solen är de som stora "mynt", riktigt häftigt på riktigt. | |
|
Röstar på 19" M5, passar mycket bra på E91. MVH Christofer |
|
|
Givetvis är det viktigaste att min bil ser bra ut i mina ögon. Men som alltid så uppskattar jag om andra tycker att bilen ser bra ut och då gärna ni forummed. Jag har som sagt inte M-sportpaketet men dock M-sport chassi. Det innebär vad jag förstår att bilen är något sänkt i förhållande till orginal. Mitt första val är inte att sänka ytterligare men jag låter hellre fälgarna avgöra det än tvärt om. Då bilen har shadow line (black line) lister runt om, svart innertak och att jag är sugen på bakljus shadow line har jag lite snöat in på gun metal looken. Jag tror också att det borde passa mystic blå som min bil är. Har fått för mig att allt för silvriga fälgar bryter lite för mkt med det övriga på min bil. Undantaget blev m5 replican monterad, ses via länken, och som jag tyckte såg mkt snygg på bilderna. Det är dock härligt att få andra alternativ föreslagna problemet är att budgeten på detta projekt inte bör överstiga 14000:- totalt. |
|
|
Lite fler bilder på m5 alt3. Länk |
|
|
Har lite svårt för när man sätter en unik 5-serie fälg på en 3-serie även om det just på den bild du länkar till (alt 1) ser riktigt bra ut. Men det är ju som sagt en sänkt bil med M-sportpaket. Pga av olika ET på 3- resp 5-seien så signalerar det också kopia när man kör denna setup. Jag säger därför 19" M3 och om du föredrar 18" så är ju bl a style 162 ett alternativ att fundera på. Gillar även style 193 som följer med M-sportpaketet om man väljer 18". ___ //Ulf |
|
| Alt 3/M5 - fantastiskt smakfullt! | |
Buspelle |
M3 19" skulle vara mitt val bland de alternativ du presenterar. Du får dock, som redan sagts, antagligen problem med skärmkanterna. Föredrar själv originalfälgar. Om man vill ha 18" är det framförallt 162 och 193 som tilltalar mig. En uppsättning begagnade sådan ryms kanske i din budget. Vill man ha 19" är det absolut ultimata alternativet original performance 313. Dock dyra. |
|
Då kommer jag med ett annat förslag: BMW style 287 18". Här är en bild på min: Länk Finns på kampanj hos BMW för drygt 20000 kr (inkl medlemsrabatten) med Bridgestone-däck. Funkar utmärkt om du frågar mig. "BMW six appeal" |
|
| Håller med programmer, M5 fälgen är en 5-serie fälg, men det såg faktiskt riktigt bra ut på bilderna du visade. Det stämmer dock inte som programmer sa att bilen på bilden har M-sport paket, den är helt och hållet utan M, dock väldigt sänkt men utan M-sport paket. Du kan alltså räkna med att din bil kommer se ut som den på bilden om du hittar replikor med rätt mått, jag har tyvärr sett många med helt fel mått som ser riktigt tråkiga ut. | |
| Lägger min röst på Style 162 om den inte har M-paketet. Annars är en favorit BMW Motorsport fälgarna (MKII). De är ruskigt snygga och inte så vanliga. | |
|
Jag skulle nog ha köpt någon av dessa om de passar: Länk /Rikard |
|
| Melzen: grymmt snygga fälgar, men gör de sig inte bäst på en bil med M-sport, aldra hällst en M3? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.