AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
9.331

Verkstadsrekommendation; Göteborg

Sida 1 av 2
ol
4
olaa2618
320i Touring -02
Hej

Jag sitter med två problem på min E46 320i-touring (2002) som jag ej orkar hantera via "DIY".

1. Fönsterhissar; Vänstersida fram + bak (går extremt trögt, knakar och knastrar)
2. Rost nederkant dörrar.

Skulle vilja åtgärda detta, vilka alternativ finns i Göteborgstrakten?
D-
64
D-c-k
Bmw 330ci och Bmw 520i
INTE BMW GROUP...

INTE BO-JIMMY BILSERVICE

Lita på mig...

Wölkes kanske, men där är det väntetid tror jag.

/ Daniel
Vad du än gör lämna den INTE till WÖLKES
BJ`s eller han på järnringen skulle jag ha åkt till
D-
64
D-c-k
Bmw 330ci och Bmw 520i
BoMoW: Vad har du för erfarenheter av Wölkes? Jag har aldrig lämnat där men alla på forumet snackar ju bra om det stället...

Personligen har jag och en kompis bägge två vid två tillfällen lämnat våra bilar till BoJimmy och de förstörde mer än de fixade... (Lång historia)

/ Daniel
D-
64
D-c-k
Bmw 330ci och Bmw 520i
Tillägg: Jag har aldrig lämnat bilen där alltså, om ni inte förstod det :)

/ Daniel
ol
4
olaa2618
320i Touring -02
Oj, det var olika bud mina herrar. Jag har fått uppfattningen att Wölkes är bra vad gäller dyra lackjobb (läs: försäkringsprylar), men kanske inte fullt så prisvärt vid vanliga jobb... Har ingen koll i övrigt...
jo
580
joxgbg
M3 CP -17
Jag hade min M3:a inne på Wölkes ett par tillfällen och jag tycker att dom var väldigt seriösa och gjorde definitivt bra jobb. Det finns säkert missnöjda kunder hos Wölkes, men jag är inte en av dom.

BMW (eller Bilia Group som dom heter nu) är en helt annan division: Otrevliga, okunniga, håller inte vad dom lovar. Dessutom jävligt dyra.

Detta är mina personliga erfarenheter, jag haft med BMW Göteborg att göra sen 2003 och väntar fortfarande på att bli trevlig bemött åtminstone en gång!
ol
4
olaa2618
320i Touring -02
Naturligtvis är seriöst och professionellt uppförande viktigt, men också prisvärdhet. Finns det någon verkstad "i klass med" Wölkes?

Bilia är alltså uteslutet?
I mitt fall var det lackverkstan som gjorde bort sig, dem repade min bakstötfångare och gjorde inte färdigt jobbet.
men har haft polare som haft problem med verkstan oxå
jo
580
joxgbg
M3 CP -17
Jag har hört gott om Jörgens Bilverkstad Länk men jag har ingen egen erfarenhet, detsamma gäller Göteborgs Bilservice i Partille.

Kolla denna gamla tråd: Länk
Har haft inne både min M3a och min gamla 330 hos wölkes, har blivit missnöjd alla gånger. aldrig mer wölkes.
330'n hade jag inne pg a rostskyddsgarantin, lackjobbet var bra men det är ju ingenting som wölkes gör utan lämnar bort vad jag har hört.
Inpassning av huv,rutor etc. var hur dåligt som helst.
Sen hade jag inne M3'an i höstas för ventiljustering och det lyckades dom inte heller med, dom kollade inte ens alla ventiler. Så var nere på Jarls förra veckan och nu är bilen tyst.

Jag rekommenderar starkt Jocke på järnringen, göteborgsbilservice. Bara bra att säga om honom.

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Joachim på Gbgs bilservice har fått många goda vitsord härinneifrån genom åren. Mitt tips blir att fråga honom om en bra lackverkstad för rostproblematiken(bra bilcverkstäder brukar ha bra koll på vettig lackerare är min erfarenhet), elhissarna fixar han nog.
Mvh
Asken
AK
18
AKvS
328Ci -99 (e46)
Som tidigare redan har sagt:

Inte BJ-bilservice, inte Wölkes.

Göteborgs bilservice i Partille har jag testat och de är bra, trevliga och tillmötesgående. Tar sig tid för kunden och visar upp utfört arbete vilket alltid är trevligt.

BMW Group hade jag bra erfarenhet av senast jag var där (för någon vecka sedan) men upplevelsen har verkligen varierat från gång till gång.
ol
4
olaa2618
320i Touring -02
Då verkar det som att Göteborgs Bilservice får jobbet!
Bm
61
Bmw (Blatte_Med_Wax)
320D Touring -06 M-Paket
TJena olaa2618
Åk till han i partille Gbg Bilservice. Jag rekomenderar han stort.
tänk inte äns tanken att ringa honom han svarar aldrig har fullt upp.
Han hjälper gärna till.
GLÖM WÖLKES dom är SKIT......

Lycka till med Bilen

MVH KESKIN
D-
64
D-c-k
Bmw 330ci och Bmw 520i
Detta är anledningen till varför man ska göra allt man kan själv.

Kompisen lämnade in bilen på Bo-Jimmy (BJ) för att det läckte glykol, vi visste vad felet var till och med, det var en slangklämma alternativt hål i änden på slangen som gjorde att det läckte VÄÄÄÄLDIGT LIITE.

Vi lämnar den där utan att säga att vi vet, och de ringde upp och sa att pumpen måste bytas, samt två slangar.

Kompisen gjorde det inte själv bara för att han inte palla skruva bort massa saker, annars var det inga problem.

Mitt tips till dig, sluta lata dig och gör det själv :)
Verkstäder ljuger som fan, och det är ju ganska självklart, de tjänar ju som fan på det också.

/ Daniel
Visa användare
287
Mackis
325 Sedan, M-Sport, -08
GBG bilservice låter perfekt. Det blir inga problem med garantier/stämplar i serviceboken om man lämnar in en -08?

Den har ju visserligen ingen 3-års garanti kvar, men tänkte om det kunde påverka något annat.
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Lämnar alltid mina bilar till Gbg bilservice, har under alla år aldrig behövt reklammera något, han har dessutom bra priser. Även Peter som jobbar där nu, är väldigt duktig.

BMW CS #5206
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Han fyller även i serviceboken.

BMW CS #5206
Bo
37
Booos
316i 2000
Inte till BJ... jag hade min bil inne där för några år sedan för att byta fläktmotstånd, kommer inte ihåg vad det kostade men det blev väldigt dyrt i alla fall. Detta beroende på att de tagit bort en säkring och inte satt dit den igen, detta förorsakade att andra grejor i bilen inte fungerade! de erkände inte att de gjort fel och var väldigt stöddiga
He
23
Henriiik
520iA T -02
Wölkes , helt klart utan tvivel

Bra pris , bra jobb, bra kommunikation
kostar ju alltid pengar att ha bil men jag tycker jag får valuta för pengarna där...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.