|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Låna till en bil? Vad händer om den går isönder? Låna ännu mer? Räknat på vad 4 st nya Michelindäck kostar till en dylik bil? Tror tyvärr att det är alltför vanligt att folk lånar till det mesta. Blir kul när räntan + oljepriset går upp. |
|
|
Tattern: Måste man köpa en dyr prestandabil bara för man har råd med en? Åker bra nog i min nuvarande bil. Har fullt upp med att underhålla och serva mina 5 motorcyklar. Är mer intresserad av att köra riktiga prestandaåk (0-100 på 2,9 sek). Och som sagt låna till en lyxbil är ju enbart idioti! Låna till en ny KIA för 140.000:- istället, då har ni iaf. 7 års garanti på hela bilen! Dvs. inte många oförusedda utgifter. |
|
|
mr.ozz, jag lånar helst inte heller till annat än hus. Men jag har insett att det är för att det känns bäst, inte för att det säkert är smartast. Jag vet folk som har det både bättre ställt och mer koll på ekonomi än jag och de lånar till sina dyra lyx/sportbilar. Sina pengar investerar de i saker som (förhoppningsvis) ger bättre avkastning. Om jag hade exakt 400' på banken skulle jag nog också låna till minst halva bilen om jag väldigt gärna ville ha en M5e60. 200' vill jag nog ha till oförutsedda utgifter (som inte bara gäller bilen) |
|
| mr.ozz, Ja! | |
Lasse Karlsson |
turbo4ever! Vem har sagt att jag tar billån?? Att man lånar pengar på banken, för ett bilköp, behöver ju inte innebära att det är ett billån! Eller?? Man ska inte dra förhastade slutsatser, av sånt man inte vet nått om! HA DET! modolasse |
| LK, jag har inte definierat säkerhet, och således EJ gjort en förhastad slutsats. Läs mitt inlägg så borde även du förstå. | |
|
Hur bilköp finansieras är väl upp till var och en och att man lånar behöver absolut inte betyda att man inte har tillräckligt med pengar för att kunna köpa bilen kontant. ___ //Ulf |
|
|
Tråden har förvandlats lite grann till en tråd om privat ekonomi men här är mina erfarenheter av E60 M5 som va det tråden skulle handla om. Har hittills inte haft några bekymmer med min M5:a. Att köra med SMG lådan krävde lite tillvänjning då den inte funkar som en vanlig automat som man kan läsa om i andra trådar. Men jag är jäkligt nöjd. Sen rent allmänt så är det väl ett tips som att man får vad man betalar för & är det för billigt så är det ofta för bra för att vara sant med få undantag. Kolla historik på bilen, snacka med tidigare ägare, lämna in bilen du är intresserad av hos en auktoriserad verkstad som får se över den så kan du undvika obehagliga överraskningar som gräver hål i din plånbok. De pengarna är väl investerade. Kolla över däcken så att de inte behövs bytas på en gång. Det kostar ju en slant med nya puckar. Vid ett köp av en sån här bil så blir man bra kompis med bensinmackarna men är man ute efter bra bränsleekonomi så finns det ju andra alternativ. Kolla på många bilar så att du kan bilda dig en uppfattning & jämföra. Om man föredrar bilar för eller efter facelift handlar om tycke & smak. Ta god tid på dig så hittar du din pärla, lycka till ! "Less brakes, more accelerator." |
|
Lasse Karlsson |
turbo4ever! Jag förstår meningen med ditt inlägg, men inte varför du riktar det till mig! Du vet ju inget om min ekonomi och dylikt! Om jag lånar till min bil och sedan måste fotsätta låna för att överhuvudtaget ha råd att köra bilen, så är jag ju bra dum! men det är ju ändå min ensak! Men så är inte fallet! Återigen: Du har ingen aning om bakomliggande ekonomi, låneförutsättningar osv, osv, och då ska du heller inte rikta dina inlägg som du gör! Du lär ha fakta bakom, innan du drar dina slutsatser! Annars är du ute och cyklar! HA DET! modolasse |
| MP4L/andra, vad har er M5 E60/61 bensinförbrukning snittat under era ägo? För många kan försäkringskostnaden vara högre än bensinkostnaden. | |
|
Drar runt 1.6L blandad körning, 2L+ stadskörning samt runt litern vid landsväg. GT-R ligger något under... |
|
|
Fick du e39an såld Lasse? Jag var spekulant på den men måste kränga 750in innan jag kan köpa en M5 :-( *När nyfikenheten överträffar förståndet* |
|
Lasse Karlsson |
Galant Turbo! Jo! den gick iväg till slut, och imorrn blir man med M5 E60! Köper racernalles Indianapolisröda, Sv-såld med 4800 mil på mätaren. Det ska bli riktigt kul! Blir nog till och med lite svårt att sova inatt, man blir som ett barn på julafton! Kommer in med lite schyssta bilder på "nyförvärvet" till helgen! HA DET! modolasse |
| Trevligt! Grattis. Har sneglat lite åt den själv. Hoppas allt går väl. | |
|
Grattis Lasse! Å jag som startade en tråd om den....:) Länk |
|
|
Grattis! Ser riktigt bra ut! *När nyfikenheten överträffar förståndet* |
|
|
Grattis! Kul att han en såpas unik färg. Mvh Philip |
|
|
Lasse: Indianapolis är en lyckad och intressant blandning mellan vinrött och koppar, min första BMW - en 735i - var calypsorödmetallic så jag är väl skadad... ;) Hittade annonsen på Blocket: Länk Du MÅSTE visa bilder på kolfiberinredningen från Hartge, annars åker jag upp och tjuvfotar! ;) Tyvärr blir det nog problem med toningen på främre sidorutorna, ett tips är ju att byta till den ljusaste toningen där istället så kanske de missar det på SBP? Mvh |
|
|
mr.ozz: du kanskeär den största lallaren på hela forumet. vem hinner (på 2 inlägg) berätta att man haft 4-5 m-bilar och 5 motorcyklar ståendes. gillar också att du var snabb att berätta innan frågan ens kommit upp. bra att vi har folk som dig i vårt avlånga land. BNP'n måste ju få sitt så att säga. Åk före du så väntar jag på dig där. |
|
|
Maletjick: Vad fasen surrar du om?? Har aldrig ägt en M-bil. Vad är det för fel med att äga 5 mc om man är mc-entusiast? Känner folk som har 100 veteranmopeder i sin samling... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.