AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
38.815

X1 beställd!

Sida 2 av 4
Visa användare
483
Tompak23d
iXM60 -23
Kan förstå det... Helrätt unikt koncept tycker jag.

..worth...waiting for
ka
68
kavve
X3 20dA -16 Spacegrå
Hämtar min X1'a på tisdag...
Visa användare
483
Tompak23d
iXM60 -23
Lyckost :) Jag mailade till min säljare igår angående komplettering av utrustning, har prickat för det mesta, men inte Navi. Blev sugen på detta eftersom man då får I-drive samt utökad färddator, vill även ha backkamera. Ett s**t när det är så lång leveranstid, detta är andra gången jag plussar på... Frågade om det är möjligt att komplettera och om det fördröjer leveransen... Nån som gjort det och vet om det fördröjer?

ka
68
kavve
X3 20dA -16 Spacegrå
Tompak23d, tror att det fördrojer lev , Navi är inte värt pengarna .. Bilen som jag beställt är en s18D med comfortpkt ,sportstolar och drag, räcker för mig och sambon. Singeldrive i o m att jag inte behöver 4w, ska inte köra offroad och kör väldigt lite på vintern i o m att vi har en 2:a bil.
Visa användare
483
Tompak23d
iXM60 -23
kavve, tack för dina synpunkter. Jag är precis tvärtom, jag MÅSTE ha AWD där jag bor. Var så tacksam denna vinter över min Audi Avant med AWD... Jag kände, när jag beställde bilen, att Navi är onödigt men när jag såg min kollegas 5-serie med Navi samt backkamera ångrade jag mig, därför försöker jag få till detta. Fördröjer det leveransen (v.29) så tar jag inte extrautrustningen...

Pratade med min säljare idag. Bilen skall byggas i Aug. Närmare besked fås i slutet på juni.

Hur lång tid tar det att tillverka en X1?
ka
68
kavve
X3 20dA -16 Spacegrå
Beställde min den 10/3...
Visa användare
483
Tompak23d
iXM60 -23
Å jag min i början av april, lev. v.29...Tillverkningen tar nog inte så lång tid men däremot att komma fram i kön :)

ka
68
kavve
X3 20dA -16 Spacegrå
2 dgr med X1 s18D och allt är toppen. Pigg för att bara ha 143 hk, sitter bra och bra komfort, inget att klaga...
kavve : är inte avis alls :-)

Blir att köra sunk-audi resten av sommaren ....
ka
68
kavve
X3 20dA -16 Spacegrå
Kört 280 mil nu och allt är toppen. Senaste resan t o r Östersund, snitt förbrukning 0,58
mo
128
morpe
BMW X1 S drive 20d -10
Alpinvit, Design Cool, 18", Navi Pro, Panorama
Ligger på 0,57 med våran. 300 mil nu
Bo
59
Borsta
X1 23d -10
118d -08
Det är lite skillnad i soppaförbrukningen ser jag.

Efter 400 mil så ligger min på 0,73 och då dock med hyffsad tung gasfot.
borsta: du har ju både 1-serien och x1.. vad är de största skillnaderna som du upplever??
Bo
59
Borsta
X1 23d -10
118d -08
X1:an känns rymligare, lite gedignare och bättre ihopskruvad. Bara det som hur det låter när man stänger dörren gör att 1 serien bör skämmas.

X1ans stora fel är nog ändå bakluckan, den kräver lite fart för att stänga ordentligt. Dåligt att det inte erbjöds automatisk på den!
Be
17
Bengan41
BMW X1 23D 2011
Var först inne på att beställa 1-serien men efter 3 provkörningar med flera dagars mellanrum tyckte jag den blev för liten. Provade sedan X1an och konstaterade att det här var bilen jag ville ha.

För att se ett snyggt 1-seriekoncept, kolla den här sidan, bilen är verkligen läcker:

Länk

Klicka på bilderna, dom behöver ses förstorade.

i senaste numret av teknikensvärld så testas x1:an mot bland annat mazda cx7 och hyundai ix35 med flera.. slutsatsen blev att bme vann trots det höga priset och en rolig notis var att bmw fullständigt utklassade konkurenterna när det kom till konbanan :D
Visa användare
483
Tompak23d
iXM60 -23
Det finns nu att beställa dieselvärmare för eftermontering till X1, endast 37,850 kr inkl. moms. URK!!! Har detta på min XC90, är så otroligt bra. Men huga va dyrt!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.