AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
38.810

X1 beställd!

Sida 1 av 4
Så, nu är beställningen gjord och väntan har börjat. Har inte fått något leveransdatum än.

Blev en sDrive 2.0d i safirsvart med svart läderklädsel, sportstolar, larm, sportläderratt samt comfortpaketet och xenon.

Blev inte så blodigt med företagsrabatten.

De flesta bekanta undrar vad som var fel med A3:an, "Det är ingen BMW!", brukar jag svara. Några nickar instämmande medan de flesta skakar på huvudet och tycker jag är galen. :-)

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Grattis till valet av rätt märke:) Förstår precis vad du menar med A3an, dessutom är den rätt trång i fram.
Mvh
Asken
grattis :D och välkomen tillbaka till bmw hehe
kommer det komma mer prisvärda paket? känns som om x1:ans utrustning är lite dyrare nu när bilen är helt ny på marknaden
Är inte sDrive enbart bakhjulsdriven? Lite nyfiken på varför du köper X-serie utan fyrhjulsdrift.
bmw_jerry : comfortpaketet har precis introducerats... kommer säkerliken fler paket.

Chris87 : Det är en avvägning mellan motor och utrustning kontra vad som ryms i vårt leasingavtal. Kort sagt så valde jag bort X-drive mot 2-litersdieseln och mer utrustning.
Var av ren nyfikenhet jag undrade. För mig är en X-serie utan xDrive ingen X-serie. Men som du säger är det ett avvägande var och en får göra för att få det som passar dem bäst. =)

Får hoppas det inte kommer lika mycket snö nästa vinter, finns en risk att du lär sakna xDrive då. =)
Visa användare
483
Tompak23d
iXM60 -23
Alla gör vi våra val utifrån våra förutsättningar. Själv valde jag bort navigationen eftersom jag tycker den är svinigt dyr, fick en massa annat lull lull för pengarna. Navigerar gör jag med telefonen istället...

Be
17
Bengan41
BMW X1 23D 2011
Har beställt en BMW X1 xDrive23d men får vänta på leverans till oktober och det blir då en 2011. Frustrerande att få vänta så länge, hade hoppats få den till sommaren. Valde också bort navigationen. Använder i stället Navigon i min iPhone och den har fungerat helt superbt.

Med övrig extrautrustning hamnade slutpriset på 463 000, fick 65 000 för gamla bilen men har blivit lovad en ytterligare prisreducering. Valde röd metallic då jag tror att man tröttnar på den bruna i längden. Valde även Harman Kardon högtalarsystem trots att priset är åt helvete för högt, men jag prioriterar bra ljud.

Har provkört några gånger och är helt såld.

Visa användare
483
Tompak23d
iXM60 -23
Bengan 41: Jag valde oxå H/K och panoramatak istället för Navi. När beställde du din bil? Jag har inte ens fått leveransdatum, beställde kärran i början av april..

Be
17
Bengan41
BMW X1 23D 2011
Beställde först en 20d den 22 februari men ville sen ändra växellådan till automat. Då automat är standard på 23d så ändrade jag hela konceptet. Detta blev klart till den 17 maj. Problemet var att bilfirman inte kunde stoppa den första beställningen men dom var hyggliga och tog den bilen på sig själva eftersom efterfrågan är betydlig högre än förväntat tror dom inte det blir några problem att sälja den. Men leveranstiden på min bil försköts ju en hel del framåt. Men jag tröstar mig med att jag får en 2011.

Huga, att behöva vänta till oktober :-)

Navigera gör man som sagt med telefonen!
Visa användare
483
Tompak23d
iXM60 -23
Tja Bones, du lär nog oxå få vänta... :)

Ja, jag har inga illusioner om att åka X1:a i sommar...:-)
visst verkar 23d väldigt vanligt bland x1:or.. är 18d pch 20d för svaga eller vad är anledningen?
Be
17
Bengan41
BMW X1 23D 2011
BMW själva trodde 20d skulle bli den mest populära X1:an. Men min BMW-handlare säger att automatlåda har blivit allt vanligare och det är då många anser att dom lika gärna kan gå upp till 23d där automatlåda är standard och merkostnaden på ca 20 000 SEK då knappast avskräcker. Jämför med en 20d med manuell låda som skall ändras till 23d, då blir merkostnaden drygt 40 000 SEK. Själv kör jag mina bilar i 10 år och då blir merkostnaden per år inte så blodig.

Bo
59
Borsta
X1 23d -10
118d -08
Tror på Bengans svar, varför ha manuell i en X1:a alls och då är det ju lika bra att hoppa på 23d direkt eftersom man får mer för pengarna! :D

Nu är det bara c:a 1 vecka kvar till körkortet komma tillbaka så man kan njuta av nya bilen. Har rullat 151 mil just nu.
Visa användare
483
Tompak23d
iXM60 -23
Jipiee, fick just leveransbesked på min - v.29. Blir de längsta veckorna i mitt liv :)

Bo
59
Borsta
X1 23d -10
118d -08
8 långa veckor kvar! :D Som tur är det ju fortfarande sommar då.
Visa användare
483
Tompak23d
iXM60 -23
Jo, fast de e klart - det är ju en xDrive. Heja vintern :)

Be
17
Bengan41
BMW X1 23D 2011
Här en förklaring på långa leveranstider.

BMW CEO: X1 sales have exceeded expectations, 36,000 units sold since launch

Even though Jeremy Clarkson thinks that the BMW X1 is complete “rubbish,” sales of the compact crossover have been doing well for the German automaker.
“The BMW X1 has significantly exceeded even our own ambitious expectations: Since its introduction last fall, we have delivered more than 36,000 units to customers,” BMW CEO Norbert Reithofer said that the company’s annual shareholder’s meeting. “Among these customers are plenty of younger people for whom BMW was not a serious option before.”

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.