|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Hade samma problem med AC:n på en taxi merca (-08) som jag körde på helgerna. När den hunnit bli 1 år gammal började det lukta skit i den ungefär som när alger ruttnar på stranden när man drog på AC:n...dock så har AC:n aldrig varit avstängd i den bilen och de 10 000 mil som den hade hunnit rullat första året. Mercedes rengjorde systemet och byte filtren. Det vissade sig att det hade bildats lite "gega" i systemet nånstans som de tvättade ur. Efter däras service så har luften blivit fräsh igen. BMW 4 Life |
|
|
Det stod inte omdet var koncenrerad på flaskan men jag spädde 1/4 på 5 liters pump variant.Aha så du gjorde samma grej flera gånger.. Jag lät fläkten gå minst 40 min efter behandling det känns bra men vi får se.. övrigt var filtret rätt så fin. |
|
|
Nej, jag sprayade bara en gång per "behandling", men jag har vid tre olika tillfällen under de 11 åren jag har haft bilen gjort "behandlingen". Den senaste i "förebyggande" syfte när det kom lite tendenser till sur lukt. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Okey,låter bra vi får se hur det blir med min bil. | |
|
Har också gjort rent med Virkon. Det verkar som att problemet med otrevlig lukt minskar avsevärt om man slår av ACn en liten stund innan man skall slå av motorn. Måste vara att kylelementet då hinner gå tillbaka till utomhustemperatur och därmed sker ingen kondensering på det när bilen står stilla, som någon skrev. För övrigt har jag bara ACn på när jag behöver den, samt nån gång varannan vecka på vintern för att motionera systemet. Borde inte vara till någon nackdel jämfört med att ha den på hela tiden? För bilen alltså. Visserligen, i går när vi åkte 20 mil med AC på märkte jag ingen skillnad på bränsleförbrukningen. Den verkar duktig på att dra ner på effekten när den inte behövs så att säga. Men det märks att tomgången blir hårdare med ACn på. |
|
|
Japp nu är lukten borta helt åkte ca 65 mil i helgen till delsbo som marin säger hade jag Ac hela vägen och märkte ingen skillnad på förbrukningen.. jag kommer att ha igång ACn 2 till3 gånger i veckan för att motionera Acn.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.