AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
53.485

Ökad effekt på min M3 E92

Sida 4 av 5
He
360
Heartware
E90 AW 335i 2007 M-Tech
Standard!

Spelade in ljudet på härligheten igår.
Så PEA kan nu spela upp ljudet på stereon hemma. Perfekt för april skämt nästa år!

Du måste nog skaffa bättre däck.
Är det bara jag som noterade att anti sladd lampan blinkade konstant från 3000rpm? ^_^
qd
691
qdtjant
F34 335i xDrive MPPK
1M Coupé 2012
Alpina B10 V8 -99
Nr 629.
heartware:

lägg ut ljudklippet på youtube så vi andra får njuta....

/Janne
pe
771
pea
BMW M3 E92
Då var avgasssytemet ombyggt och jag är väldigt nöjd med resultatet, nu kan man använda bilen som vanligt i normal trafik, och den låter aggresivt och bra vid fullgas.
Jag satte dit en ny x-pipe och 2 små dämpare bakom x-pipen.
En konstig sak , när jag körde med std avgassytemet drog bilen plötsligt 2 liter /milen i blandad körning
pe
771
pea
BMW M3 E92
Var och testade lite 201meter idag , den är inte helt lätt att få bra starter med .
153 i toppfart och 8,1 sek med 2,11 på 60 fot.
det behövs r-däck eller slicks
pe
771
pea
BMW M3 E92
Nytt personbästa i bensinförbrukning kom 11 mil på 43 liter, det var visserligen på mantorp så det var kul.
Men skall man köra där mer behövs det R-däck och nya coils, de vanliga däcken ser ut att ha stora gummikringlor på sig
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
3,9 l / mil... Inte dåligt! :)
Funkar bilen bra fortfarande?

// Thomas
ph
141
philipbr
Nissan GT-R -10
hehe ingenting mot mina 6l milen på gotland ring :)
pe
771
pea
BMW M3 E92
Thomas, bilen går bra har beställt r-däck mm.
men skall nog försöka hitta lite till effekt, får se vad jag hittar på
Cy
650
Cykeltjuv
F15 X5 4.0d
Lätta ; )
pe
771
pea
BMW M3 E92
patrik kontakta mig event på G
pe
771
pea
BMW M3 E92
Ok , kanske dags för en uppdatering har inte gjort så mycket med bilen bara satt dit nytt bakra avgassystenm (Milltek) vilket passar mycket bättre ihop med catless RPI midpipes, det resulterade i ett bra mycket bättre vrid i mellanregister men tappar troligen något på topp,låter dessuom riktigt mustigt.
Har även satt ditt lätta volksfälgar med R-däck som betyder mycket , bilen känns 200kg lättare, kvick i styrrespons samtt mycket bättre fäste vid acceleration.
Uppdatering till VT-650 kommer inom kort.
Var även med på autolifes event på Mantorp i fredags, lite kul hamnade sida vid sida med en Ferrari Scuderia (lättviktsvarianten) ut på rakan där han förberedde sig att accelerera förbi, vilket gick sådär förhonom....
När vi kom i depå kom han fram till mig och var helt knäckt,"kan jag inte ta en m3a !!" han blev riktigt glad när han insåg att jag hade kompressormatat den och han trots allt kanske hade hedern i behåll
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
:-) nice Pea! Skulle gärna ha sätt Ferrari kille ansikte när du brännde honom. Vill gärna köra en rematch pull, är du med i 2 veckor? Vad har du köpt för R-däck? Pilot Sport cup?
pea regerar :D

Länk

Länk
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Gissar att SL65:an får större intercooler och ny mappning mycket snart? ;)
pe
771
pea
BMW M3 E92
Då har man åkt på däng och det enda jag kan skylla på är en dålig start....
Var på Anderstorp och körde F1 bil, var den enda som lyckades snurra med den. ( de andra satsade för dåligt) jisses vad en sån bil går.
Tog en film hur det ser ut när en F1 accelerar från en hyfsat snabb M3a
Länk
Jo
211
JockeX
Touareg
Härlig film! =D
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
haha pea! köra en pull med F1 bil: priceless!
jo
580
joxgbg
M3 CP -17
Äntligen fick du bli ordentligt frånåkt! Nu vet du hur vi andra känner oss när du kommer... ;)
Fe
333
Fedorov
M2 F87 -16
Haha, fy fan vad ni får vara ute och ha skoj!! :) Skön film!!
pe
771
pea
BMW M3 E92
Dags att uppdatera kanske, efter att ha lyckats göra m3an nästan en meter kortare genom att köra in i en betongvägg i 140 var jag ju tvungen att köpa en ny, bromsrna la av i dryga 200 efter att något slog ett hål i ett bromsok och när man skulle bromsa i slutet av falkenbergsrakan fick man ju sig en liten surprise.
Det blev en vit med DKG o competition paket denna gång, som jag hängde påett ESS VT 650kit i veckan.
Det är ganska meningslöst att ha gatdäck på märkte man ganska snart,hjulspinn i dryga 100 är inte alltid bra, så R-däcken åkte på idag.
Ska bli kul att se vad den går för i helgen på GT board eventet,men det är klart köra mot Buggati veyron,koeniggsegg 1300hp gtr är väl inte det mest upplyftande, om man inte är Gaisare...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.