AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
53.482

Ökad effekt på min M3 E92

Sida 1 av 5
pe
771
pea
BMW M3 E92
Då var det beställtLänk + RPI X-pipe cat delate.
Ska bli spännade att se hur det är att ha 625 hp och en bakhjulsdriven bil, risken är att det kanske inte är så lätt att köra.
Sen är ju bilen helt ny och trimmet är tänkt att åka på direkt, hur kör man in en kompressor matad M3a ?
Hade tänkt att byta bromsar och coils , tar gärna emot några råd .
qd
691
qdtjant
F34 335i xDrive MPPK
1M Coupé 2012
Alpina B10 V8 -99
Nr 629.
När får du det monterat ?

Eftersom bilen är ny och du kanske bör ta det lite lungt de första 100 milen med ett oljebyte därefter så får du väl åka till ESS via baksidan, d.v.s. via Stockholm, så har du 100 mil direkt. Så kan väl ESS göra olejbytet samtidigt som de monterar kompressorn. Sen är det bara att gasa......

/Janne
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Helt galet.. Kör hårt Pea.

/Andreas.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Vad ska man säga... Du lär ha riktigt roligt med den bilen, det enda negativa är väl väntan på att få den.

pea
BMW M3 E92
Så lång väntan är det inte , ska hämta bilen på fredag förhoppningvis får jag monterat kittet i månadsskiftet.
pe
771
pea
BMW M3 E92
Var och hämtade bilen idag och körde från stockholm til gbg, vid jönköping testade jag att dra lite , bilen började tveka mellan 4500-5000 rpm nästan som turbolag.
när jag stannde gick den inte bra på tomgång och jag fick en gul motorlampa, hoppas det inte är nåt allvarligt,efter som den nya xpipen har kommit och ESS VT-625 kittet är beställt för montering inom 10 dar.
Motorn ska väl inte varva över ett bestämt varvtal de första 100-milen?
co
828
corzair
Volvo V70 - 12
Det är väl rekomenderat att inte varva mer dom första milen men du ska ju inte få ett motorfel för det!?
pe
771
pea
BMW M3 E92
Rekomenationen är att inte gå över 5000rpm de första 200 milen , gjorde inte det så nått fel är det , får kolla på måndag, lite surt med en ny bil.
qd
691
qdtjant
F34 335i xDrive MPPK
1M Coupé 2012
Alpina B10 V8 -99
Nr 629.
pea har du fått analyserat varför motorlampan tändes ?

/Janne
pe
771
pea
BMW M3 E92
Nej , men den bara försvann var inne hos bmw och bilen hade en hek drös med koder , så de rensade och bilen skall inn för koll på fredag igen
qd
691
qdtjant
F34 335i xDrive MPPK
1M Coupé 2012
Alpina B10 V8 -99
Nr 629.
Låter klart skumt att en NY bil har en massa koder........???

/Janne
Bu
303
Bubbla
335i coupe dkg 2009
Pea grattis till en fin bil, funderar i samma banor själv...
Ska bli spännande att höra resultatet med ESS, torde väl vara den första i Sverige??
BM
707
BMW-Jonas
M2 beställd!
kul och grattis! Hoppas verkligen att bilen klarar av effekten. Hur stor risk eller risker finns det att delar ger sig. Personligen skulle jag aldrig våga...
Lycka till Pea!
qd
691
qdtjant
F34 335i xDrive MPPK
1M Coupé 2012
Alpina B10 V8 -99
Nr 629.
pea: vad är det för växellåda i bilen ?

DKG, eller manuell ?

Undrar hur mycket pulver växellådorna håller för ? men det har väl ESS testat fram empiriskt kan vi hoppas.

Lycka till, ska bli mycket spännande och se hur resultatet blir. I USA har de ju gjort ett antal konverteringar och alla verkar klart nöjda.

/Janne
qd
691
qdtjant
F34 335i xDrive MPPK
1M Coupé 2012
Alpina B10 V8 -99
Nr 629.
pea.

kolla här, så har du något att sträva efter:
Länk

/Janne
pe
771
pea
BMW M3 E92
qdjant, bilen är manuell och går allt som det ska åker komressorn på nästa vecka.
Den kommer att boosta 7,5 psi, bilen du länkade till "bara" 6,5,men lite för ombyggd för min smak, min kommer att se original ut, med alla mods dolda.
Ser ut att bli lite trängt för dottern att komma in i baksätet, hon är 16 och skall börja övningsköra i en bil med manuell låda, jag har ju bara en........
Snabbare övningskörningsbil blir nog svår att hitta.
qd
691
qdtjant
F34 335i xDrive MPPK
1M Coupé 2012
Alpina B10 V8 -99
Nr 629.
pea: jag håller med, den länkade M3:an är lite för mycket även för mig.
Nej det ska se sleeperaktigt ut.

Lycka till !

Får komma ner till Göteborg, från Raftötången i sommar och kolla in M3:an.
Tar ju nu bara drygt en timme..... :-)

/Janne
Cartéen
Pea:
Hittade en rolig länk som du nog kommer gilla :-).
Länk
Satan vilket monster till bil du kommer få!

/ Marcus

Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
pea > garttis till nya bilen! Hur kom det sig att du gick "tillbaka" till manuell - missnöjd med DKG i 335an?
pe
771
pea
BMW M3 E92
HFR, jag saknade faktiskt min förra manuella, tycker det är klart roligare att ha full kontroll.
Sedan är det inte helt enkelt att trimma en bil med dct, man ändrar kraft registret så mycket att lådan växlar vid fel tillfälle vid kick-down etc
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.