|
Sida 3 av 5
|
|
|---|---|
| Hur blir det med coils? Bestämt dig för KW V3? | |
|
Jag var och hämtade bilen idag och fick kopior på dynos, max blev 595 whp eller enligt deras omräkning 698 i motorn. snittet på 10 dynos låg på 585 i motorn Den går faktiskt mer eller mindre som original under 4000 rpm , men sen brakar det löst, den låter som en saab V4 på steroider, måste göra något åt ljudet, det kommer att sluta med att nån får en hjärtattack när jag kör om. Den varvade ut så snabbt att varvräknaren inte hände med på 2an o 3an, utan fick rådet att växla vis 8000-8100 då är det verkliga varvet 8400. Annars var den mycket mer lättkörd än vad jag trodde , kraften är lättdoserad. |
|
|
Haha galet!! Ska bli kul att se den in action. |
|
|
GRATTIS Pea till en vad det verkar kul bil !!! Hur är det med greppet över 4000 rpm ? Har du diff ? Lycka till på lördag och hoppas att det kommer ut lite videos ! /Janne |
|
| Störande hög effekt för oss andra som kör moppestrypt i jämförelse :-) | |
|
Greppet var överraskande bra , även om den ritar snygga 11or om man känner för det, diffen funkar bra. Kraften kommer helt linjärt , så den greppar riktigt bra, helt annan känsla än 335an där kraften kommer tidigt, Får jag ordning på ljudnivån kommer den att bli riktigt kul, men i vardagstrafik känns 335an starkare, denna måste varvas så det skriker, något jag i och för sig gör.. |
|
|
Kul att du inte sparar på krutet PEA!:) Var på Gatebil på Vålerbanan för 2 veckor sen och bevittnade GS Bildelers kompressormatade M3 e92:) Gick sjukt bra och lät som ett jaktplan (dock hade den sidepipes) Tänkte höra med dig, även om det är lite OT då. Sålde du din 335a trimmad lr har du kvar vishnu v4an? Fick en spontanidé att man kanske borde haft en sådan... Har v3 rev 1 nu... Mvh Henrik |
|
| Finns väl bara ett problem som jag ser det ...vad är nästa steg sen?! Veyron? :) | |
|
Sjukt skoj med en ESS e9x :-) Nu ska jag inte verka tråkig, men när kompressorn är inkörd så kan du säkert räkna med 30hk på hjulen till :-) Jag har ju en M3 e46 med V2 kitt på, och bästa bänkningen efter installation hos ess var (minns inte helt korrekt) ca 400hk på hjulen, när jag var där lite senare för service så bänka vi bilen igen och då gav den drygt 430hk på hjulen. Sen åkte jag dit igen och plocka bort LMM och satt på lite större hjul till kompressorn och fick 482hk på hjulen. Dom sa att den kommer lämna bättre effekt efter inkörning och jag var lite skeptisk men dynosiffrorna visade att dom hade rätt och inget var såklart förändrat sedan monteringen. Så du kan med all säkerhet räkna med några hk till efter ett par hundra mils körning Bara att gratulera till en som jag tror sjukt skoj bil :-) |
|
|
Manuell is the shit.. Lycka till med bilen! BMW CS #07491 |
|
|
Trevligt, svårt att inte bli avundsjuk! (Den positiva varianten av avundsjuka :)) Men som du säger, att ha en bil som låter som ett jetplan är kul de första 20minuterna, därefter är det bara besvärande om man använder bilen till vardags. |
|
|
Himla trevligt det låter Pea ;) Känner igen det där med att de första växlarna känns lite oanvändbara hahahaha! Själv fick jag 541hk och 731Nm på hjulen när jag var och mappade. Räknar dock med 10% drivlineförlust på min = ca 600hk/800Nm Vad gör din 0-200km/h nu? När jag testade min i höstas så fick jag 12,5s 0-200, men då jag ej har så breda däck på min gamla bil så tog det ca 6s till 100... :( (inget grepp) Sen 6,5s 100-200 :) Ska testa igen nu i sommar, får testa att starta på 2an också, 1an känns väldigt meninglös. Låter som du har samma "problem" hehe! __ Nisse Ljung |
|
|
Ska ta och lära mig att köra den här bilen lite bättre den är inte helt lätt att göra snabba starter med gasar du lit eför mycket händer ingen ting förutom ett stort rökmoln. ska testa sen. Gjorde nya dynos idag låg på c.a 580 whp i snitt så stark är den på topp. Men snittet under en växling mellan 5500 till 8500 rpm ligger strax under 500 whp. torquen är säker inte mer är 500 |
|
|
Ryk: Du skriver att dom tog bort LMM:en? Ersatte dom den med mappsensor eller mappade dom enbart in 10 standard LMM värden? Förvånad att det kan göra sån effekt!? Måste undersökas.. Mvh Fredrik BMW CS #07491 |
|
|
Beolab Som jag skrev så satte jag på större kompressorhjul samtidigt och ökade alltså laddtrycket, så det var nog den stora effektvinsten. |
|
|
Här är en film när jag kör mot en audi rs6 på 740 hp, ursäkta de småskrämda komentarerna från mig, det är gustav som kör Länk |
|
|
Grymt härlig bil du har Pea! Ser ju ut att gå som den ska med! |
|
|
körde en tank med 80% landsväg 20% stad med ganska få fulla drag, ett himla slöseri på bra hästkafter egentligen, att inte utnyttja dom . jag kom 43 mil på 53 liter ganska hyfsat ändå, hade räknat med mer. |
|
| Tack för åkturen igår pea, jag har fortfarande inte fått bort det fåniga leendet... det var fanimej det sjukaste bil jag har upplevt! | |
|
har satt på standard midpipes med cattar mens jag skall bygga om rpi midpipes, vilken skillnad tappar mycket effekt på topp men får lite bättre bottendrag. Skall sätta in en xpipe samt 2 små dämpare i rpi pipes, de låter inte bra. trodde inte att man skulle tappa så mycket som man gjorde med cattar , säkert 40-50 hp |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.