|
Sida 2 av 5
|
|
|---|---|
|
Stort grattis pea. Håller med dig gällande manuell, jag vill ha full kontroll hela vägen. Dessutom ska min dotter som snart fyller 16 också börja övningsköra och då passar 335an perfekt lagom effekt och manuell. Det ska verkligen bli intressant att ta del av ditt projekt. Jag hoppas att min M3a kan levereras under semestern, ska träffa min säljare i morgon för ett besked. specen är klar och det kommer bli en manuell. Dessutom har liknande planer som du, att montera kompressor. Tyvärr passar inte min gamla vortech till v8an så det får bli att beställa nytt men det blir till nästa sommar. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
| Hittade felet på m3an så nu skall det nog funka, en kamaxelsensor var dålig och Wölkes löser felet på måndag , de är faktiskt riktigt bra att ha och göra med | |
|
pea: var det inte 2008:a på M3:an, den har stått still för länge........bra tips om Wölkes. /Janne |
|
| Dynon visade 671 hp i motorn, shit! | |
|
Helt galet.. finns inte många bilar som kan slå den, varken rakt fram eller när det börjar svänga.. /Andreas. |
|
| Fyyyyyyy faaaaan Pea!!!! Grattis, det flyttar på sig rätt bra nu va? Hur gick det för barry och hans update på ess? | |
|
Jag är i Oslo och kan inte testa förrän på torsdag, men tydligen lät det så att den kunde väcka döda. Grannarna kommer att älska mig. |
|
| Hahaha, du får bjuda på en tur när du är tillbaka i gbg.. | |
|
fan va nice PEA , Grattis ! Skoj ! hoppas du kan komma på Björkvik så man får sig en åktur :D |
|
|
671 hp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :-O :-O :-O Vilket monster du skaffat dig! Grattis! // Thomas |
|
| sjukt! bara att gratulera! Du får börja strippa den på vikt också! | |
|
Kom och tänka på, dottern skall börja övningsköra nästa vecka och det här är den bil med manuell växellåda som jag har.... |
|
| Grattis Pea. Kan jag också få övningsköra lite;) | |
| Haha, vilket jävla monster! Ska bli sjukt kul att se hur den går. | |
|
DE håller fortfarande på och fin tunar motorn hoppade upp yttreligare 10 hp idag, börjat nästan bli lite rädd hur den är att köra, så mycket hp på 2 bakhjul, risken är väl att man skiter på sig när man ger fullgas. Kännar ni nån bra motor terapeft som man kan tala ut med :-) |
|
|
Håller kopplingen för denna hysteriska effekt ?? Vid övningskörning, ta bort remmen ......... /Janne |
|
| Vill gärna se några videos och race med denna bil framöver! Strax under 700hk inger ju respekt! Du får uppdatera infon i din profil! | |
|
Det är högt vridmoment som brukar göra så kopplingen slirar tex om man kör med turbo eller skruvkompressor. Jag misstänker att Pea slipper sådana problem då han har en centrifugalkompressor som ger sig mest till känna på mellan och högvarv ;) Grattis Pea till den fina effekten!! Vad blev det på hjulen då? Effekt/Vrid? (det som egentligen är intressant är ju det som är på hjulen, inte nån kalkylerad motoreffekt, så vida den inte är snålt kalkylerad då hehe) __ Nisse Ljung |
|
|
Grattis Pea! Tror inte att det spelar någon stort roll om bänken läser högt... skjukt power iallafall. Over 500 whp är extremt mycket |
|
|
585 whp och 505 nm på hjulen, men jag har en till som visar 10 hp högre, de räknar 15% eller om det var 16 i drivlineförlust på de här hp nivåerna Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.