|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Är sugen på nytt avgassystem till M3an, tänkte köra utan kattar. Hur gör ni med varningslampor? tänds lambdalampan eller motorlampan? omöjligt att besikta? räcker det inte att tanka ksprit och etanol? | |
|
Glömde skriva att det är en 97a |
|
|
Idioti att köra utan katt. Finns ingen anledning till att köra utan kattar, om då inte ljudet. + att du kommer få ombesiktning utan. Visst kan de se ut som att kattarna sitter där men värdena får du svårt med. |
|
| Är det av ekonomiska själ du skippar kattarna kanske det är dags att skaffa en billigare bil. Inte så du får nån märkbar prestanda ökning utan kattar jämnfört med racekattar. | |
|
absolut av ekonomiska skäl ja vill ha ett nytt avgassystem för 19000 vilka bra svar jag fick på frågan förresten, TACK VERKLIGEN |
|
|
Hej! Fick detta svar av Evolve Automotive(England) and decat på S50B32: "We have tested decat on these cars and do not recommend them. They add no BHP and create a flat spot at around 2.5k rpm that can not be remapped out. Better to spend the money elsewhere like intake." Dom vet vad dom pratar om kan jag intyga :) |
|
|
tack för info:) |
|
|
Bänkade min bil förra året med kattersättare till 320 hkr med R-däck (- ca 2-3% i effekt) In God we trust, All others pay cash/// |
|
|
Nej det tänds inga varningslampor. Nix det går inte att besiktiga utan katalysator, har lyckats 2 ggr av 7. In God we trust, All others pay cash/// |
|
|
det skulle ju betyda 6-9 hkr på min bil. plus att jag byter grenröret samtidigt:) |
|
|
peppe89.. tror 1BJÖRN menar minus 2-3% i effekt. Tycker det ser ut som ett minustecken iaf? /Jonas |
|
|
satte på katt ersättare förra helgen , idag tändes motorlampan. satte även på k&n air intake. kan motorlampan ha med detta att göra? för övrigt så tyckte jag bilen gick jäkligt bra men det kanske är bara ljudet som gör det. mvh robban |
|
|
Jodå jag menar att dom drog av 2-3 % för att R-däcken började klistra i rullarna! Så om jag lägger på 2-3% så skulle jag landa på ca 330 hkr. Mvh Björn In God we trust, All others pay cash/// |
|
| men det är ju osannolikt att den skulle tappa effekt pga kattersättare. eller hur?? | |
|
1Björn! var det effekten på bakhjulen eller i motorn dom mätte då. orginal på hjulen ligger väll m3orna på typ 300hk |
|
|
Peppe; Bry dig inte om alla förstå-sig-påare här som har mätt ditten och datten. Rent generellt så ger endast en kat-ersättare knappt någon märkbar skillnad, däremot blir det mer intressant om du byter exktrator-grenrör och annan slutburk. Allting i ett avgassystem har att göra med "virvlar" på avgasluften, man kan likna det vid en tornado, ju mer kraft du får i virvlarna desto mer prestanda får du. Avgaserna kommer ut snabbare. Vid frågor så tycker jag du ska ringa BMW-Guden Lennart Köhler. Han är som ett orakel som ger dig rätt svar från början. |
|
|
Här har du länk Länk |
|
|
Tack, nej jag hade ju inga planer på att bara kapa bort kattatrna från orginal röret direkt. vi får se vad det blir:) |
|
|
Bänkade idag igen på TS Motor! Samma setup som förra året men körde på vanliga gat däck istället! 326 Hkr samt 375 i vrid! Orginal är 321 hkr samt 350 i vrid! Man vinner effekt med kattersättare från Köhler! In God we trust, All others pay cash/// |
|
Deora |
Björn har du bänkat din bil när den är helt original först å sen efter mod? eller har du snott bmw:s faktasiffror? bara för att bmw säger att det ska vara 321hk å 350nm i din bil så kan det ju ändå finnas en differens. X) |
|
Du har helt rätt! Jag lutar mig på Bmw.s egna siffror men M3 3.2 brukar inte lämna mer än 305-315 hkr orginal. Vi nästa tillfälle så ska jag bänka den med orginal grejjor! Får helt enkelt vänta och se. In God we trust, All others pay cash/// |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.