|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
| t80196: lite fantasipris på den tycker jag? | |
| fortsätter med mina gränsfall: Länk | |
| Länk kanske inte ett fynd men kann i tänka er priset på denna om ca 15-20år :D | |
| en investering ja... men om detta är rätt objekt har jag inte kompetensen att avgöra. för när det gäller så stora pengar gäller det att ha full koll. | |
|
När det gäller priser på gamla bilar har vi i Sverige en klar tendens att begära/betala FÖR mycket för renoveringsobjekt/vrak/skrot. Samtidigt vill vi inte betala rimligt för de verkligt fina bilarna i originalskick/fint renoverade. Märkligt! 507:an som ngn länkade till kommer säkert att säljas över minimipriset då den är i ett makalöst skick. Den kommer dessutom att vara en bra kapitalplacering för ngn med massor av €€€. Ouppnåelig för oss vanliga dödliga. Bilar i originalskick, alltså med alla originaldelar, särskilt inredningen, kommer att bli dyrare med tiden. Inredningsdetaljer är i dagsläget det svåraste att ersätta, plåt och mekanik är lättare. Släng inte bort originalstolarna, borra inte sönder dörrsidor och instrumentbräda, det går aldrig att återställa. Bosse J. BMW CS 185 H |
|
| nåt för bmw_jerry kanske? Länk | |
| Ett problem i Sverige är att vi inte kan hålla jämna steg med priserna i Europa vad gäller gamla BMW. Godbitarna kommer med tiden att exporteras ifrån oss och det "ointressanta" blir kvar. Tråkigt eftersom en del av den svenska (motor)historien skickas ifrån oss. Jag vet inte om jag kan hålla med Bosse om att vi begär för mycket för renoveringsobjekt i Sve. Vilka objekt talar vi om? | |
|
Jag tror även att skillnaden kommer att accelerera eftersom godbitarna inte blir nyare direkt. När M3 E30 når veteranstatus gäller det förmodligen att ha en hemma i garaget om man vill ha en värdehöjdande bil i garaget. För övrigt lägger jag in det 3000:e inlägget i forumet. Ha. |
|
| bag: den var fin men tycker att den kostade lite för mycket.. skulle vilja köpa ett renoveringsobjekt för att sätta min personliga prägel på den. tänk er ett modern chassi under :D | |
|
Min gamla 2002 Luxus -75:a är till salu :) Är en bra bil för den som söker en lite annorlunda 02:a för rimlig peng: Länk Min Garaget-sida med mer info om bilen: Länk Vill minnas att det finns kvitton på runt 65.000 kr sen 1990 och jag vet att den har fått ny koppling och växellåda efter att jag sålde den. Jag svarar gärna på frågor om bilen om någon är intresserad av den. Mvh Mattias |
|
| Luxusen ser fin ut på bilderna. Tänk om min 02:a var lika fin. Till nästa sommar så... | |
|
Länk jag gillar -02:or och jag såg att den vita jag länkade till har fått sänkt pris nu. |
|
|
Hmmm, Citerar"jag gillar -02:or och jag såg att den vita jag länkade till har fått sänkt pris nu". Jag tycker den ser väldigt röd ut. Var är den vita? Bosse J. BMW CS 185 H |
|
| alltså den jag länkade till tidigare. sorry om jag var otydlig. | |
|
tycker väl nästan den här är oldtimer också: Länk |
|
|
Ja skattebefriad är den ju eftersom den är +30. Ser ju rätt hygglig ut. Den har varit till salu ganska länge, har sett hans annons många gånger nu, han har nog lite höga prisförväntningar bara. Mats BMW CS #5847 |
|
|
Fina bilar kostar pengar, objekten skall vara närmast gratis! Bosse J. BMW CS 185 H |
|
| Ja tänk vad det skulle kosta i tid och pengar att renovera en sunkig E12 till motsvarande skick. | |
|
Priset kanske känns högt. Men en bil i det där skicket för dom pengarna tycker jag verkar rimligt. MEN vem vill betala dom pengarna för en gammal e12a, det gäller ju att det är en entusiast som vill ha den, och som är villig att betala begärt pris. e12 är ganska iskalla tyvärr. Bmw följer inte utveklingen.. Bmw leder den! |
|
| om jag hade plats och råd skulle jag gärna äga en fin e12:a. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.