|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Jag kan oxå delge er om mina erfarenheter om BMW Solna, när jag en vacker dag i våras var ute och ville få ett affärs förslag till min beemer. Kom in i affären och tiittade lite på ovanvåningen, och lägger märke till att minst tre försäljare inte gör något bakom sina skrivbord. Efter en kvart- tjugo minuter tröttnar jag på att inte fått någon hjälp, och knatar fram till en försäljare och frågar om man kan få lite hjälp? Javisst säger killen och verkar trevlig. Jag säger som det är, att jag är runt och kollar vad man kan få för pris på bilen, och jag berättar vad jag vill ha för utrustning. Försäljaren knappar in allt i datorn, och skriver ut. Han visar mig nu förslaget, och då har han tagit list priset rätt-upp-och-ner inte en krona i rabatt! Då frågar jag vad han kan göra på priset? Då svarar han: Det beror på om du vill skriva papper nu??!! Ja, helst av allt vill jag fundera först om jag får ett pris. Så berättar jag för honom vad jag fick för pris hos Henry Melin och Bilcentralen, då svarar han: Ta det då. VA!!!, tänker jag och går där ifrån. En sak kan jag säga BMW Solna kommer aldrig att sälja en bil mig, det finns många andra bmw säljare i denna stan. | |
|
Själv så köpte jag min bil hos Borgs Bil och jag är supernöjd! Dessutom får jag ibland en inbjudan till en liten träff för de som köpt sin bil där. Senast fick man provköra hela BMW:s M-program plus Z8:n! =) Jag rekomenderar varmt Borgs Bil! /Manray/ ps. Min bil blev billigast där... ds. |
|
|
Har full förstålse för quixotic2:s och hans inlägg. Men jag själv har handlat det mesta av mina delar på BMW Örebro och blev också ganska snorkigt behandlad första gången när jag ringde. Men jag gav inte upp, jag åkte dit och betalade handpenning på mina lite udda prylar till M6.an och efter det så har det fungerat jättebra. Nu kan jag faxa in en beställning på mina grejer och dom kommer med bussen till Karlskoga nästa dag. Fungerar j...ligt bra tack vare ETK:n som jag kan sitta med hemma och leta delar. Det har blivit några fel ett par gånger, några pga jag skrivit fel nummer på beställningen och Bosse har oxå sluntit på tangetbordet nån gång men det har alltid löst sig. Det jag vill säga är att det finns inte bara ärligt folk som du och jag utan det finns massor av folk som beställer delar men sedan hittar dom billigare på något annat ställe och sedan skiter i att hämta ut dom. Och det är nog inte så roligt att ha en bromskiva till en M6-84 på hyllan för det kryllar inte direkt av personer som vill ha en sådan. Inget försvartal mot Carlsson Bil och deras resevdelpolitik men man måste ha lite förståelse. |
|
järnet |
Power, jag kan tänka mig att säljarna tidvis kan bli lite trötta på personer som kommer in och är spekulanter. Det lär förmodligen vara åtskilliga under en arbetsdag. Jag har själv köpt flera nya BMW där under de senaste åren och visst går det att få ner priset. Det krävs dock en viss teknik och förhandlingsvana. Du kan ju inte på allvar fövänta dig att få ett rabatterat bud som första erbjudande! Varför skulle du få det? De har ju inte sina listpriser på skoj. De vet ju, i likhet med många andra, att det är få Svenskar som prutar så varför skulle de börja med att pruta åt dig när du kommer och vill köpa en bil. Det är ju dn sak att pruta! Det är ju du som är kund eller.....? Jag tycker att BMW i solna är helt ok. |
|
järnet, Självklart är det min sak att pruta, och det gjorde jag, men eftersom jag redan fått pris på andra ställen och visade han det, tyckte jag att han kunde försöka kontra. Om han nu inte kunde det han han bara behövt säga det, men i detta fallet gjorde han inte det. och eftersom han inte ville sälja bilen till mig, till det priset, beställde jag den hos en annan... |
|
| Jag har inte råkat ut för att de kallat mina delar skrotdelar när jag har gått in å frågat efter priset. | |
|
Tycker själv dom flesta bilsäljare har en slapp attityd. Ringde och skulle boka en service i Lund idag för inspection I. Säljarn svarade lite slappt att det var en stor service som skulle kosta 6000. Efter jag påpekade att jag nyligen bytt bromolja sa han ändå att det skulle kosta 6000. Lät för mkt "säljare" så jag ringde BMW Malmö och fick ett pris på 4300.... Suck, trodde jag hade köpt ett kvalitetskoncept så jag skulle slippa hästsäljare... får min dos så det räcker av div andra säljare. /The cash cow |
|
|
Håller med Manray. Jag lämnade tidigare in 323'an där på service och blev både vänligt o professionellt bemött. Kan inom parentes berätta om att jag vid ett tillfälle erhållit en lång (men som tur var tunn!) repa längs med hela vänster sidan på bilen, svängde förbi Borgs bil o undrade o de hade tid att hjälpa mig kolla, ev. fixa repan? Inte mindre än 3(!) killar kom ut, kikade. En gick sedan in o hämtade ngt rubbing medel eller ngt, o polerade bort nästan alltihop! Detta utan extra kostnad eller ngt. Juste gjort tycker jag! *Best Man Wins* |
|
|
Jag ska till Carlssons bil å handla lite på måndag och samtidigt ska jag justera takluckan samtidigit som dem ska göra om ett arbete med listen runt takluckan. Ska verkligen försöka lägga märke på hur dem bemöter mig... MVH |
|
|
jadu bara att beklaga att det kan vara på detta sätt, har själv aldrig råkat ut för detta. Här uppe där jag bor så handlar jag alltid på englunds bil (bmw) och de har inga problem med att skicka eller ta hem de prylar su vill ha, Ett tips är att ringa dem och ta de prylar du vill ha därifrån kostar inget mer för dem att skicka det du vill ha. Joakim Eriksson |
|
sorken |
***detta hände på Carlsson bil Örebro***köpte min 325:a december -oo och blev tvungen att lämna in för byte av gummibussningen vid höger bak stötdämpare.....inge broblem att beställa tid men när jag kom dit var verkstass gubbarna på grinigt humör.....det här är en importbil va, frågade han?? japp...hämta den för 1 vecka sen sa jag!! han typ fnyste åt mig......en 19 årig snorunge som importerat!! den känslan fick jag.......varit där flera ggr men aldrig någon som kommer fram o frågar om man vill ha hjälp......får prova kostym o en skinnportfölj!! om jag nån gång köper en nyare BMW från butik så har dom inte mig som kund i alla fall!! |
|
Hejsan alla... Jag kan bara hålla med alla besvikna BMW-frälsta och besvikna människor här. Var med min kompis och skulle serva hans 318hybrid + att det skulle släckas 1 tvåa från SBP. Vi kommer dit tidigt på morronen ca 07,30 till bokad tid. Det var byte av en p-ände+ att det skulle kollas upp lite saker typ skramlande plåtljud under bilen. Börjar med och fråga var lånebilen var och får som svar att det finns inga inne. OK säger vi, börjar traska iväg. Vad kommer då om inte en lånebil. Sen när bilen efter många om och men blir klar så säjer de först att den ansvarige inte vågar godkänna jobbet, sedan säger de att det inte gick att godkänna jobbet med en kopia på besiktningsprotokollet, fast i telefon säger de att det inte var några problem alls. Efter lite dividerande fram o ch bak med en väldigt sur attityd från kundmottagaren säger han:DU SOM SKRUVAR MED DIN BIL KAN VÄL ÅTMINSTONDE SKRUVA FAST FRONSPOILERN. FÖR DEN SITTER LÖST. Då frågar min kompis om det är på kanten vid vänster hjul, för det har lossnat en av två skruvar där.På denna fråga får vi inget svar, för det vat han ju inget om. Vid detta laget är vi båda väldigt griniga och betalar vad som står på kvittot och sticker iväg. Jag har inte varit ofta där, men tack vare en annan kompis som är välkänd hos dem så har gjort lite servicejobb där. Säger bara att det kommer jag aldrig att göra igen. Nu undrar ni var är detta stället ligger?!! Det är: Olle Rutgersson bil i UDDEVALLA Tack för min åsikt om en dålig kundmottagare/Berbel |
|
|
Jag säger bara en sak: Det kan inte vara lätt att vara BMW Sverige, när det är tydligt att det händer så mycket dumt hos återförsäljarna runtom i landet! BMS skulle verkligen tjäna på att hålla någon slags charmkurs för sina kundmottagare hos ÅF, eller hur? Betänk vilka framgångar det skulle kunna bli, världens bästa bil som säljs av världens bästa kundmottagare?! :) Fast det är klart, gamla hundar och attityder är inte lätt att göra något åt, ens om man försöker som BMW Sverige faktiskt gör! :) Temporär signatur: Årets bakrutedekal? "Vissa kallar det lyx, vi brukar kalla det _Volvo Original_!" :D :D :D Standard signatur: <- Old BMW's never die... but when they do, they go straight to heaven! -> |
|
Ace |
Hej alla! Ja vad skall man säga?! När jag under flertalet besök i Uddevalla har känt av vibbarna "vad gör du här med ditt skrot" M3 98 fick jag nu höra om händelsen i går. Och då var måttet rågat!! Inte nog med att BMW Uddevalla inte ville stå för vad dom sagt i telefonen, utan förnekar det. Så har dom mage att vara kaxiga och komma med en attityd som väckte så starka känslor hos vissa att en uttalade sig om något med en mörk gränd och var skåpet skulle stå!. Så får det inte gå till på en seriös firma! nu är det nog!!!. Varken jag eller någon i min "familj" kommer någonsin att befatta oss med dom berörda personerna på BMW i Uddevalla igen. Jag fattar inte att dom inte är mer rädda om sina kunder, för jag menar 3 av 4 i min "familj" kör BMW, och hade det inte varit för att vissa skiter i en bara för att man har köpt en 330 01 6 månader tidigare och kommer i blåbyxor och tittar på bilar, så hade det varit 4 av 4 som kört BMW. Nä charmkurs för vissa!! |
|
håller med alla om det att bli bemöt olikt ber.vad man har för kläder!!! kom in till ONOFF i uppl.väsby i arbetskläder och ville beställa hem en 44tums tv thomsson. säljaren bara tittade på mig ja ja ska kolla lev.tiden kom 5 sek fick inte tag i nån prova imorg. jag har lunch nu!!! jag vart tokig åkte hem väldigt ilsken.jag åkte tillbaks dan efter med min fru fick tag på ny säljare talade om vad jag ville ha han hjälpte mig på rotmos ringde upp generalagenten beställde tv med hemleverans 10 dagar! jag gick och betalade 28 tusen kontant i kassan oflinade den snikna (första säljaren i ansiktet) den andre bara log jag berättade hur jag hade blivit bemött dagen innan. men så är man dömer alltid folk efter kläder jpvona |
|
|
Ace: samma sak hände här i Umeå (Lindholms Bil) BMW affär farsan äger en S80 och tänkte byta upp sig mot en ny BMW men sen dom bemötte han som ingenting alls så får det bli en "sprojlans" ny merc istället det talade vi om för honom sen våra andra bmw bilar 2 stycken men min värsting :) i familjen servas inte där nå längre... dom såg som rolig ut när vi sa vad vi tyckte men inte nog med det tyckte dom... ?!! hallå man borde väl vara mån om sina kunder... skulle då jag vara iaf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.