AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
4.165

Nu är måttet rågat... Carlsson Bil AB borde bli av med sin agentur!

Sida 1 av 2
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Argh!

Ibland undrar man varför BMW återförsäljarna finns? Inte lär det vara för att serva och ta hand om BMW ägarna i alla fall!

Jag ringde nyss ner till Carlsson Bil här i Örebro och skulle beställa 1 st kylfläkt (med option på ytterligare 2 st) till mina 745:or, en mycket vanlig anledning till att oljekanalerna koksar igen är nämligen att denna fläkt inte fungerar och att turbon därför överhettas direkt efter körning eller i stadstrafik. Samtliga mina tre fläktar har börjat rassla, så jag tyckte att det var dags för ett åtgärdspaket.

Men av det blev intet, eftersom Carlsson Bil AB VÄGRAR beställa hem dessa relativt enkla reservdelar (inte ens en enda kunde de låta mig beställa) om jag inte kommer ner och betalar dem först.

Jag ska alltså åka nära 5 mil för att lämna över 865:- till dem (det är inte direkt en ny framvagn till M3 vi pratar om nu, rent kostnadsmässigt alltså) och sedan åka hem, bara för att de ska beställa delarna!!!

När jag påpekade att jag tyckte det var lite konstigt med tanke på delens ringa värde, så sa reservdelsmannen Bosse "vi kan inte ha hur mycket sånt här gammalt skrot som helst liggandes på hyllorna".

Ohhhhh... vad jag tycker om min lokale BMW handlare, de är SÅ trevliga! Jag blir så förbannad på sådana där saker, de inte bara försvårar för mig som vill åka BMW, de nedvärderar mig till skrothandlare (det är ju det jag är, jag vill köpa "skrot" som de inte vill ha på sina hyllor, eller hur?!) för att jag inte åker någon av deras nya flashiga bilar.

Jag ska skriva till BMW Sverige om det här...

Temporär signatur: Årets bakrutedekal? "Vissa kallar det lyx, vi brukar kalla det _Volvo Original_!" :D :D :D

Standard signatur: <- Old BMW's never die... but when they do, they go straight to heaven! ->
JN
1.064
JN
Porsche Cayenne turbo -08
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
förstår hur det känns, man blir så jävla förbannad när man möts av en sådan attityd. Det var en liknande attityd hos LW bil i Gävle också, men dom har turligt nog nyligen blivit av med sin agentur. Den nya firman är mkt trevligare o hjälpsammare.

Mvh Jens
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Det är Nästan så att man hoppas på något liknande... nåja, jag skrev i alal fall till BMW Sverige, ska bli intressant att se om de har tid att svara mig.

Temporär signatur: Årets bakrutedekal? "Vissa kallar det lyx, vi brukar kalla det _Volvo Original_!" :D :D :D

Standard signatur: <- Old BMW's never die... but when they do, they go straight to heaven! ->
Inga sådana problem i Karlstad i alla fall.
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Det är rent ut sagt förjävligt, att säga en sådan sak till en kund!
Det spelar ingen roll om man beställer en sak till en gammal bil som i ditt fal en e23 745 eller om man kommer och ska ha prylar till en ny 745-02á.
Du får flytta ner här söder över, här känner reserv killen igen mig på rösten, när jag ringer och ska beställa hem delar :-)

MVH
Pelle
cs4605
Jo
33
Johan535
535i -92
Har inga problem med min bämwä återförsäljare, har beställt en massa "skrot" till min 535a och det har gått skitbra (förutom att jag beställde fel del en gång)...som tur var bara en plastdetalj för dryga hundringen :)

Men alla människor har ju inte blivit födda med en hjärna som har ordet kundservice i vokabulären...
jo
97
jol

540 iT -97
Trist med dålig service. Visst är dom trevliga o så i Karlstad när dom väl behagar svara i telefon.. Provade i en vecka innan jag gav upp och ringde till Västerås, där svarade dom direkt.

M3 familjebilen
Visa användare
516
_Johan_
320d Touring '09
330ci '01
Pelle: Är det Lennart på Paulssons Bil i Ängelholm?

Bästa reservdelskillen, när han inte är för mycket att göra...
la
70
lampan
328iM -95
Har oxå viss erfarenhet från Carlsson Bil AB i Örebro.
Dom verkar bl.a inte ha nån större kompetens vad gäller BMW. Sen är deras bemötande vid reservdelar inte så trevligt, stöddigt värre....
Så jag blir inte direkt förvånad över bemötandet angående dina fläktar.

MVH
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Jag kan inte förstå handlarens attityd, däremot kan jag förstå om han vill ha förskottsbetalning. Många handlare har tyvärr problem med kunder som inte hämtar ut beställda delar. Så är man inte "känd person" hos handlaren kan tyvärr detta fenomen uppstå...

quixotic2: Kan du inte sätta in pengarna på deras konto och sedan få delarna beställda istället för att åka 5 mil?

roadZter
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Redarn:Carlssonbil är rätt hopplösa när det gäller att beställa grejor, jag som normalt inte åker bil till Ö-O
utan kommunalt måste åka bil, dels för att betälla och betala dels för att hämta, och det spelar ingen roll om det är grejer för en hundring eller tusenlappar.
Delarna blir ju inte billigare av det.har ca 5 mil också.
Och har man inte slips så hamnar man i division 2 direkt angående bemötande, så upplevde jag det redan i början,men jag tror de bättrat sig en aning.
Din granne F-Ö har väldigt bra kontakt med dom vet jag.
Om det kan vara till nån hjälp vid nått annat tillfälle.

MVH
Hasso
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Johan; Jag måste säga att båda killarna på reservdelar på paulsonsbil är mycket bra att ha med att göra...både i hbg och ängelholm.

MVH
Pelle
cs4605
Br
1.631
Braxen
E21 320i -83
E39 M5 -00
E91 335ix -07
Tur att man inte har något problem själv att beställa delar till min ögonsten =)

Biltema Motor Werken =)
www.hackefors.bmw.se
Blykälkeraggaren
De e inte lättare att beställa MB-delar kan ja lova, va på bernats bil i västberga (sthlm) o skulle ha en ny tändspole till farsans gamla pärla...
första killen säger delar till sådana gamla skrothögar lagrar vi inte..
ok tänkte ja, så ville han ha reg-nr visst så ja rabblar upp de.
kassören:
-de finns inte me i våran data
ja:
-jaha men kaross koden W124 då går de inte o söka på den??
kassören:
NEJ. sådant har vi inte tid med o förövrigt går det inte!!!

Fan va förbannad ja blev över hans inkompetens. o sen att man inte fick reda på va delen kostade på ett ungefär ens gjorde en ännu mer irriterad...
hade de inte varit så att man e lite väluppfostrad så hade ja nog strypt killen...

Ö V N I N G S K Ö R
Mvh.
Richard
Blykälkeraggaren
De ser ner på en på en gång om man kommer in med arbetskläder istället för slips o kavaj...

där kan man snacka diskriminering. o om man sen inte kör de allra senaste så e man inte alls viktig..

Ö V N I N G S K Ö R
Mvh.
Richard
Visa användare
817
BMWCoupe
525iM Touring 2003
När jag beställde bilen hade jag som vanligt jeans o kortärmad tröja på mig, men fick bra bemötande. Obs, detta innan de visste att jag skulle ha ny bil. (BMW Solna)
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
BMW vet hur de ska hantera situationen! :D :D Mitt e-post med gnäll besvarades med ett telefonsamtal från Nils Axling som bad om ursäkt å Carlsson Bil AB's vägnar och hjälpte mig med en ny kontakt som ordnade fläktarna på M-Bilar i Eskilstuna.

Suveränt trevligt! :D

Som lax på löken tog han sig också tid att skicka en present som kompensation, en kanonsnygg BMW-Williams F1 keps, en BMW pin, en BMW-Williams F1 penna och lite läsning om BMW och BMW regalia.

Inga stora värden, men en verkligt fin gest!

BMW Sverige bryr sig i alla fall lite om oss "skrotbilsuvar". :D

Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Det var snyggt agerat - all heder åt Nils Axling och BMW Sverige! =)

roadZter
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Inte illa, de kanske behövde sig en liten uppläxning:))
Bra jobbat Redarn!!

MVH
Hasso
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Snyggt gjort av Bmw där!

Vill pga av tidigare inlägg berätta mina erfarenheter från Henry Melin Bil och Bmw Solna (som väldigt ofta nämns som "Armanivänliga" försäljare.
På Henry Melin Bil kan man gå runt i typ 1 timme utan att någon frågar om man behöver hjälp med något, lite slött (nonchalant?) tycker jag. I övrigt tycker jag dom är helt okej, hjälpsamma och trevliga på reservdelar och verkstad.
På Bmw i solna får man hjälp nästan direkt. Ett trevligt bemötande får man också. Inget överdrivet engameng från säljarna men man får vad man kan förvänta sig. Dom är rätt bra.
Ett undantag då min svärfar fick fel hjul när han var inne och skulle hämta mina reservhjul åt mig (eftersom den tidigare ägaren hade dom förvarade i på Bmw-solna), två 16" och två 17" slängde dom in i bakluckan, eeeehh.. :-/ ja, ja alla gör vi misstag ibland.
Detta är mina erfarenheter om dessa två. Har varit inne ett flertal gånger på båda ställen senaste året, så det är inga enstaka tillfällen jag grundar min uppfattning på.

"Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris"

Mvh
Anders S.
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
"vi kan inte ha hur mycket sånt här gammalt skrot som helst liggandes på hyllorna".

skulle vilja prata med den "Bosse"

sen när blev bmw delar och bmw i huvudtaget skrot ?!!

ååh vilket as jag skulle först och främst för att han inte kunde beställa grejerna säga att han kunde fara åt helvete ! sen *********************** . !
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.