AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
9.192

Ska man våga köpa den

Sida 1 av 2
Har hittat en Bmw 545 2004 i Estland. Personen som säljer bilen verkar vara vettig och som det ser ut även pålitlig. Har bett om Chassi nr samt regg nr utav honom , fick svar inom 5 minuter med uppgifterna. Personen är första ägare i estland på bilen ( han själv som importerat bilen från Tyskland ) samt 1 ägare i Tyskland.

Bilen ser oförskämd fin ut , dock är det mil antalen som förskräcker mig.
16000mil

Ok , bilen är tydligen servad enligt bok , samt det är ju en v8 som sitter i bilen .
Vad anser ni ? Är det för mycket mil för en BMW 545 2004

Priset har jag även prutat ner men skulle vara nyfiken på vad ni skulle ge för den i Euro.

Tacksam för svar
Länk

Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

I Estland står säkert en uppsjö av bilar som måste säljas, men här verkar inte priset speciellt motiverande, du får ju en som gått 10 för mindre pengar om du köper i Sverige. Länk
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Lite "kul" att det är Swedbank som lämnar en finansieringskalkyl i länken till bilen.
Ester e listiga..=) Kan lika bra ha gått 26000-Kolla upp den i Tyskland innan du slår till
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Ester är säkert listiga, helt säkert är att många sitter i skiten ekonomiskt, bl.a. genom Swedbanks små äventyr i landet. Därför kan man ju även passa på att undra hur väl den är skött, att sköta en bil kostar.

Sedan lär det väl inte vara gratis att få hem den och regga den här, så jag fattar fortfarande inte poängen med den här bilen när det går att köpa en svensksåld med mindre mil för samma pengar, och på köpet få garanti från handlaren.
Ursäkta , men när har det varit att importera bil gratis. Det vet jag väl också att det kostar importera bil till Sverige. Sedan är inte priset 23Tusen euro för bilen , utan 18000 euro som jag har dealat mig till. Flesta 545 som finns i sverige är importerade från tyskland , finns ytterst få som är svensk sålda.
Lustigt nog så har nästan alla 545 som finns i sverige gått ca 9500-10000mil. Med andra ord 100% skruvade också!

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Hej
Nu är det hela i slutändan en smaksak men för min smak är bilen för ombyggd ifrån originalet för att jag skulle rekommendera dig att köpa bilen.

Det blir lite som att gå över ån för att få tag på vatten liksom:)

Lycka till!
Asken
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

"Lustigt nog så har nästan alla 545 som finns i sverige gått ca 9500-10000mil. Med andra ord 100% skruvade också!"

Kanske det, men i Estland, där skruvar man inte bilar. Aldrig. Var inte så naiv, snart börjar jag tro att du har en annan agenda än att köpa bilen.

Ok, du har den hemma på gatan för en tvåhundring, lycka till när du ska sälja den, - Ähhh, första ägaren var en est som importerat den från Tyskland, jag är enda ägaren i Sverige efter importen från Estland :-) Den sista idioten är ju inte född, men hittar du någon som köper bilen så grattis. Och som föregående skribent skrev, känns väldigt mycket som att gå över ån efter vatten.

Har du belägg för att de svensksålda till 100% är skruvade eller är det bara en gissning? Alla gör ju som de vill, men du bad om en åsikt. Och min åsikt är att det är vingligt att köpa den bilen.
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Den svensksålda bilen för 190 som jag länkade till kanske är den enda utan skruvad mätare eftersom den går att verifiera :-)
Ok , Tack för alla svaren............alltid bättre att diskutera saker med flera än att göra något dumt som man får ångra sig.

Än en gång tack
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Bilen har inte fabriksmonterat M-paket iom ljust innertak.

Däremot så kommer ratten från en bil som har fabriksmonterat M-paket, ratten som sitter i gick inte att få till den specifika bilen i annonsen från fabrik. Kan den ha en riktig mätarställning men istället varit rejält smälld?
Folk från öst kan utföra underverk med hårt krockade bilar...

There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time.
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Herr Gaspedal döpes härmed om till Herr Falköga :-)
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Herr Gaspedal: Bilen har ju inte något M-sportpaket överhuvudtaget, det är ju något annat "plastjox"...
Ratten finns ju på många bilar utan M-sportpaket då den gick att beställa separat dock osäker på om den fanns så tidigt som 2004.

___
//Ulf
Ba
168
Baccala
530xdAT M-sport -06
Men gick verkligen M-sportratten att beställa separat? Är det inte vanliga sportratten, (som iof är väldigt lik M-sport varianten) som man kunde beställa utan M-paket...
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

M-sportratten gick att beställa separat (precis som på E46, E39, E90, mfl) dock är jag osäker på om det gick att göra redan 2004 då det var innan M-sportpaketet hade släpts till E60.

___
//Ulf
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Jag har aldrig sett M-Sportratten eftermonterad utan endast denna ratten Länk skillnaden är att M-sportratten är "mjuk" och har tumgrepp.

Kan du visa mig en bil med M-sportratt men utan M-paket?
Programmer du har ju givetvis rätt i att bilen inte har något m-paket, jag var lite snabb när jag tittade på exteriören =)

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Herr Gaspedal: jag har ju spanat E60/E61 de senaste 9 månaderna och sett flera icke M-sportbilar med M-ratten. Kollade www.schwacke.de och 2004 fanns inte M-ratten som tillval men t ex 2006 fanns den och den kostade 200 Euro till en 550i. Hittar jag en bil med M-ratten så lägger jag in en länk.

Du skriver att du aldrig sett M-ratten eftermonterad men bilen som denna tråd handlar om verkar ju just ha denna ratt eftermonterd... ;)

___
//Ulf
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Femte bilen jag tittade på hade M-ratten... Länk

___
//Ulf
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Vad härligt motbevisad jag just blev =)

Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Prislista juni 2003 saknar M-ratten, men i September -04 finns den med, utrustningskod 710, 2000 kr.

**BMW-ägare i 30 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980**
th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
En Estlands bil med hitte på M-sport paket skulle jag inte ta i med tång
Har inget som helst mot importbilar men en stylad bil från Estland går FET bort

Ha deT
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.