|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Crille82>> Jag känner en person som har gjort 100tals tester med Racelogic, och just Golfen är känd för att ha glädjemätare. |
|
|
Då kan jag meddela att mätaren i en E90 inte visar mer rätt. 210 km/h på mätaren i 200 riktiga km/h är inte mycket diff... Sen diffar det ju på olika rullomkrets på däcken. Min E90 har något större rullomkrets än original, ändå är 100 km/h på mätaren 96 km/h enl. GPS. Det blir ca. 95 km/h med originaldim. MVH Christofer |
|
|
Tillägg: Alla bilmodellers mätare är kalibrerade att visa mer eller mindre för lite... MVH Christofer |
|
Verdi |
Min Audi A4 -2004 visade ca 10% för mycket. Min E90 visar 4% för mycket. Ganska stor skillnad. |
|
Det enda tillförlitliga är RL eller liknande. Allt annat är rena spekulationer. Det kan skilja flera sekunder mellan 200-210 på en relativt motorsvag bil. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
| mycket möjligt att det inte stämmer, jag gjorde test med mobiltelefon och hastighetsmätare.. kan lägga upp den här.. se diffar det såklart lite | |
|
Det diffar mer än du tror, säkert 5-7 sec Det Stefan L skriver stämmer exakt. |
|
|
ja jag säger inte emot.. jag gör det här på 19sek enligt mätare och tid.. detta är endast i 5:ans växel hela vägen, hade jag starta på 4an hade det blivit en bättre tid. tyvärr den ända filmen jag hitta |
|
|
glömde länka filmen :D Länk |
|
| Ja de va ju inte världens bästa film kanske men tycker iaf att min hastighetsmätare ser ut att röra sig mycket fortare! Men det har väll med graderingen på mätarn att göra också! | |
|
filmer är verkligen kass, ville bara visa hur jag hade mätt och inget annat.. Slår vad om att det säkert felar 6-10 sek.. kunde inte bry mig mindre =). Har en hd kamera som jag ska testa samma sak med, fast på bmwn, enligt gps felar den mätaren -+1km/h |
|
| Byter in min 335d idag för att få en 335i.. visst kommer man längre i en diesel och dom går riktigt bra, kör man mkt mil så är det ett självklart alternativ. Nu kör jag inte lika mkt längre, och då kan man få höra på det härliga ylandet från en 335i istället när den går på högvarv, vilket inte är helt fel.. ;). | |
|
Semaga: Det var väntat. Grattis till ännu mer körglädje;) För min del så kom körglädjen tillbaka när jag bytte till en bensinare med manuell låda. Ständigt ett leende på läpparna när man ger fullt. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
| Vad kan detta kalas gå på i runda slängar?? | |
| Det beror på vilket kalas du skall ha? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.