AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
8.280

Slutresultat från Vtech

Sida 1 av 3
He
1.208
Herr.Bayer
Audi A6 TDI -2012
Efter MYCKET lång väntan på att göra det möjligt att mappa BMW med senaste EDC17 styrboxen så har jag nu tagit oskulden på Vtech genom att vara första BMW bil som mappats med denna typ av styrbox.

Ingreppet i sig var inget större förutom att styrboxen plockades ut, öppnades och flashades direkt. Tyvärr det ända sättet än så länge.

Resultatet av en steg2 mapp med max effekt på bil med partikelfilter blev sinnessjukt bra!! Jag hade en föreställning om hur det skulle kännas och hela vägen från Gbg till Trosa testade jag bilens effekt egenskaper i standardutförande för att kunna jämföra på väg hem.
Väl mappad bil och ute på första testrundan vågade jag inte trycka på för att bilen skulle "vänja" sig lite. Gjorde några provtryckningar och det var överraskande drag i bilen.

Färdig med bilen och på väg hem, fick den rulla lite motorväg innan haan fick visa vad han går för. Draget på 5ans växen och 6ans växel var över mina förväntingar, så pigg och vilket drag!!

Stannade till 5 min ut efter E4an. Sätter mig i bilen och har nu påfartsträckan att klämma på. Plattade till 2ans växen, bilen rycker iväg som ingenting, och hade jag kopplat ur DTC så hade bilen garanterat släppt baggis! Slänger in 3an, bilen suger iväg, 4an, lika så...fortsätter på 5ans växel och möter en tom och spirak sträcka som jag fortsatte platta pedalen i botten...bilen bara accelererar och vid 200km/h slänger jag in 6an...bilen fortsätter att accelerera som om det inte finns stopp! Stoppet blev när det började dyka upp bilar...då hade pilen passerat till ca 230km/h på den lilla tiden! Samma "test" gjorde jag på väg till Trosa, då tog det en bra stund innan jag kom närmare 200km/h.

Nu gäller inte toppfarter här utan hur själva bilen bara suger o suger ner mig i sätet med en så mjuk med samtidigt riktigt kraftfullt drag! Ingen j-vla ketchup effekt här inte...så förbannat nöjd!!

Denna långa väntan var värd att vänta på...
He
1.208
Herr.Bayer
Audi A6 TDI -2012
...ursäkta stavfel, jag har varit uppe sen tidigt imorse :)

Självklart glömde jag det viktigaste av allt...TACK JONATAN FÖR VAD DU TROLLADE FRAM PÅ MIN BIL!!!
ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
Usch o tvi för så "dragiga" bilar :-)
Låter helgött!!!

Hur många hk o nm?

Byta upp sig? Till vad då?
He
1.208
Herr.Bayer
Audi A6 TDI -2012
Steg 2 ska ju ge ca 238hk och 495Nm...min fick lite extra massage. Ska bänka den nästa gång jag åker dit för att få riktiga siffrorna. Idag ska jag testa den lite till för nu har den väl ställt in sig något efter körstil och tur är att man körde den tufft hem :)
Grattis =)
He
1.208
Herr.Bayer
Audi A6 TDI -2012
tack tack tack :)
co
828
corzair
Volvo V70 - 12
Grattis! Förstår att du är helnöjd!
re
93
remle
E90 320d EDE, -10

Gott att höra!
Kommer ihåg känslan och den är härlig. Grattis!
Ghost Rider
kul att du blev nöjd :)
He
1.208
Herr.Bayer
Audi A6 TDI -2012
Det såg du väl själv när jag bet naglar hahaha
Ghost Rider
jag fick bra fart i min me haha
Vad fick du ge för detta? Kan den återställas till orginal?
Vet du om detta funkar på den nya 320d motorn (184hk/380Nm)?
He
1.208
Herr.Bayer
Audi A6 TDI -2012
Vad jag gett för detta avslöjar jag tyvärr inte. Sen vet jag tyvärr inte heller om dem har programvara för den nya 320d motorn med 184hk men jag tvivlar på att dem inte skulle kunna fixa en mapp till den. Antagligen har du o jag samma styrbox så det kommer i så fall funka.
He
1.208
Herr.Bayer
Audi A6 TDI -2012
Glömde svara på om det går att originalställa bilen. Ja det är inga problem, vi testade det på min och det funkade att återställa den till och med med RTS så de e lugnt.
Tack. Det här låter riktigt bra *s*
Jag får ringa Jonatan när bilan kommer. Just nu står den i hamnen i Tyskland och väntar på båten. Ohh...............denna väntan!
He
1.208
Herr.Bayer
Audi A6 TDI -2012
Jag vet, jag lider verkligen med dig. Hoppas du får den i tid om inte tidigare ;)
Visa användare
173
bmw Alb
BMW 745d e65 2005
Någon som testat med vtech 100-200 km /h vad får ni asså ni som kör med 520d, 320d, 120d ???
UK
48
UK-King
120d -07
100-200 med min BlueFin+Milltek 120d tar 18s - om ni vill ha något att jämföra med.
Visa användare
173
bmw Alb
BMW 745d e65 2005
Med vad har du mätt?
Verdi
Kors i taket. Grattis Alex. Som du har tjatat om det här. :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.