AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
5.520

Frågor om Bmw Stcc Edition!

Sida 1 av 2
9
Härder
Bmw 325 Stcc Edition 2004
Hej, ny här på forumet!
Köpte mig idag min första Bmw, det blev en Bmw 325 Stcc edition från 2004.
Har några frågor ang vägljudet i bilen, sitter stcc 18" fälgar på den. Och jag tycker den låter alldeles för högt som ett jobbigt vibbrerande vägljud när man kör över 100km/h !
Någon som vet vilken standard dimensionen är på dessa fälgarna?
Har testat sök funktionen men hittade inget om detta!
Tack på förhand! / Härder
Fram: 225/40-18
Bak: 255/35-18
9
Härder
Fan detta stämde ju!
Undra vad då problemet kan vara?!
har bilen varit avställt under en längre period kan det ju blivit lite tillplattade däck som känns av i högre farter.. eller så skulle jag försöka att balansera om däcken hos en firma.. det kanske oxå funkar..
Visa användare
253
Vira20
Plug-in bil från annat märke
Riktigt kul! Köpte du den i Varberg? grå? Var ruskigt sugen på den!

Jag haft en 320i m-sport 03 med 18 och 235/40-18 runt om och visst blir det mer däckljud med breda däck men skall inte påverka störande mkt. Låg lätt i 140 med min en längre resa. Om jag inte minns fel var alla däcken på den bilen jag tror du köpt ganska nya med? så dem kan inte vara hårda heller.

Släng på vinterpuckarna och se om du har liknande vibrations-ljud kvar... // Mvh Viktor
Kolla däcken, mina bullrar som fan men dom e ju slitna och ska bytas. Har likadana fälgar som dig.
Pa
1.120
Passo222
BMW iX1 eDrive20 M-sport 2025
Om inte ratten vibrerar eller om du inte ¨känner¨ vibrationer i baken när du sitter i stolen (brukar kännas där) utan endast är högt vägljud är det inget onormalt då breda däck har det problemet. Jag hade 17´på min e46:a men det lät som fan och spårade friskt trots att jag inte hade RunFlat. Kostar att ligga på topp (i detta fall högt vägljud) Mvh
9
Härder
Vira20: Ja det var den i Varberg jag köpte:)
Ska testa sätta på vinterdäcken och se om det försvinner! :)
Återkommer med svar!!
9
Härder
Bytte till vinterdäck och körde blev lite bättre än inte bra!
Kan aldrig tänka mig att bmw släpper ut en bil med ett så pass högt vägljud från fabrik!
Har kompisar som kör med 18"hjul utan dessa störiga ljud!
Är det enda alternativet att byta fälgar?!
Att byta fälgar hjälpte väl inte? Eller är vinterfälgarna också M135?

Det kanske är något hjullager som är slut? Vägljudet ska i alla fall inte vara vibrerande.

Jag har samma fälgar som du och upplever vägljudet ungefär lika starkt som i Audi A4 -07 med 16" och BMW X1 -10 med 17" runflat.
an
316
andreas_r
BMW 320I Touring M-Sport -03 Titansilver
En ide kanske att göra en hjul inställning?
Co
133
CompactBlue
316i Compact - 94
330ci - 04
En idé bara (kanske helt ute och cyklar) men det kan inte vara något stödlager till kardanen som är slut? Det brukar ge vibrerande ljud i högra farter.
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
När ett hjullager bak var dåligt på en tidigare E39:a, trodde jag från början att det berodde på däcken. Lätt att förväxla sådana ljud.

**BMW-ägare i 30 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980**
9
Härder
Hej! Felet på bilen berodde på ett dåligt hjullager, nu är den skön att köra igen :) Tack för hjälpen alla!!
Visa användare
1.787
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
Får man fråga vad du gav? Hur många mil?
9
Härder
Gav för vad? Hjullager bytet gick på 2000:- !
Visa användare
1.787
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
För bilen förstås. Du skrev att du köpte din 325:a nyligen. Jag har ju en likadan så jag bara undrar vad de går lös på i slutpris.
9
Härder
Okej!
Jag gav 113000:- för bilen!
Tycker det verkar vara ett okej pris?
113k låter helt ok. Hur långt har den gått?

Vorsprung durch freude am fahren
9
Härder
Den har rullat 12000mil!
Det var inte överdrivet mycket, som sagt jag tycker att priset är OK, hade nog köpt den själv för de pengarna. Men det finns säkert någon här som tycker att det är för mycket pengar! Lycka till med bilen, 325i är härliga maskiner!

Vorsprung durch freude am fahren
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.