AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
40.889

Skavde fälgen på asfaltskant på besinmack. Ansvar?

Sida 4 av 4
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Bra det! De gjorde rätt tycker jag och tjänar troligen på det.
Väntat resultat men de hade kunnat krångla en del innan det löste sig. Skönt att det gick smidigt. Hoppas nu att mackägaren får sig en knäpp på näsan så han åtgärdar problemen!
th
392
theraphosa2009
750i.års modell 95
Det är för jävligt att det hände, men jag hade betalt dom här 1200 kr själv, sen hade jag inte tankat där mer, hela gårds planen ser ju för jävlig ut, så jag hade inte riskerat att köra dit med min bmw, jag tror det blir en väldigt lång prosess om du ska få han att ersätta dig, du har en jävligt fin bil i övrigt, men lägg inte ner energi på mack ägaren, jag tror det blir väldigt svårt att få han ta på sig ansvaret. Hoppas det löser sig för dig, mvh Roger

Skåne upplevs bäst i 250 kmh
th
392
theraphosa2009
750i.års modell 95
grattis bra att du fick ersättning, ha det bäst mvh Roger

Skåne upplevs bäst i 250 kmh
theraposa: han skrev ju just att han får ersättning!
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Låter bra Jimmy. Hoppas nu oxå att dom fixar till marken där.. har ju sett ut så hur länge som helst så.

// Daniel
Tråkigt med kapitalförstöring. Nu får vi alla betala... tack för det
fr
403
fredo
F20 M135iA -16
turbo4ever -> Fyll mitt på dan?
Roffa1
Jimmyboy: Det finns fastställda regler för hur djupa "potthålen" får vara innan man kan klaga och begära ersättning för ev, skada. (Vill minnas att det handlar om: 8-10 cm)

Tror dessutom att du borde kontaktad polisen i samband med skadan, så att en polisanmälan hade upprättats på plats samt att polisen dokumenterat skadorna på din bil och även på området med alla potthålen.

Jag lider verkligen med dig, vet precis hur förbannat surt detta känns.
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Man kan tänka sig att det är högst osannolikt att polisen rycker ut, fyller ut en anmälan och fotograferar en sådan sak.

MVH Christofer
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
"Tråkigt med kapitalförstöring. Nu får vi alla betala... tack för det"

Först BP's kollapsade oljerigg och nu detta, bensinpriset lär ju gå upp ett par spänn...

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.