|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag har lagt en budget runt 100000kr.. Jag är verkligen sugen på 330d/xd 01-03. Det bästa vore att hittta en 03 med nya 204h motorn, men tror inte min budget håller för det. Hur ska man ta det här med mil egentligen? en som rullar 18000 emot 23000 är det väldrig stor pris skillnad på. Vad är ett rimligt pris för tex bmw 330xd -01 som rullat 23000mil i fint skick. manuell låda. Finns väldigt många på blocket som vill ha över 120k för sina, tycker inte de låter rimligt. | |
| Gå in på www.kvd.se så har dem en värderingslänk så får du svar på din fråga | |
Verdi |
18 eller 23 tusen kan ju inte spela nån roll alls. Bägge är ju redan långmilare som jag ser det... |
|
är alltid svårt att köpa begagnat tycker jag. Länk det var den här bilen jag funderade över |
|
| Lite skum annons, men det här skulle kunna vara en jäkligt fin investering -> Länk :) | |
| Ja förutom att den får på fel bränsle :P | |
| Detaljer detaljer, allt är relativt ;) | |
|
Varför köpa en bil med så många km på mätaren?! Vorsprung durch freude am fahren |
|
| Enkelt, har lagt en budget på 100.000kr! | |
|
De pengarna kan skaffa dig en bil med mindre än hälften så många km på nacken... Vorsprung durch freude am fahren |
|
|
Jasko76: Vad skulle vara problemet med en välskött långmilare? Det är snarare en fördel att köpa en bil som gått fler mil på färre år än tvärt om... MVH Christofer |
|
|
Jasko: På mätaren ja. Men visa gärna den välskötta 330xd med 10.000 mil på mätaren som finns för 100k. ------- //Lövet |
|
|
Jag köpte en bil idag. Bmw 330d touring 03 17400mil på mätaren. Svensk såld endast 1ägare, servad på ivars bil i östersund där den är köpt och har rullat i hela sitt liv.. fick ge 105.000kr. men visa gärna någon SVENSK SÅLD 330xd/d för den pengen som har 10.000 på mätaren. |
|
|
Grattis! En 7-8 år gammal bil med en ägare växer inte på träd... MVH Christofer |
|
| matteias, är inte skatten ruskigt dyr på de äldre dieselbilarna? | |
|
Skatten är tyvärr rätt dyr =( Exakt som falsterbo beskriver så ligger skatten på 6619kr och ännu högre. Den är just den för 122.000kr jag har köpt! pga att jag köper inte import, och det går inte jämföra med en svensk såld . Samt så prioriterar jag antal ägare tillsammans med att den är endast Jämtlands körd väldigt högt. |
|
| Varför just en diesel inte en bensinare? | |
| Free fuel ;) men tycker allmänt att bmw har fina diesel motorer. | |
|
Det finns ju massor med fina bilar för 100.000kr, Jag hade hellre köpt någon av dessa: Länk Länk Länk Länk Länk Länk Jag hade kunnat göra en enorm lista, hur fina bilar som hällst, men man får ju räkna med bussningar och dämpare och lite annat sånt som bromsar kring de milen. Men det kostar att äga en bil som är nästan ny fast utan nybilsgarranti också... |
|
| men han ville ju ha diesel av en anledning... | |
| matteias: av ren nyfikenhet vad jobbar du med? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.