|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej Är inne på att sänka bilen och har kollat på fjädrar från hova. Blir det bra med en sänkning på 45mm fram- 30mm bak ? | |
| Beror ju lite på fälgar osv. men generellt så låter det lagom och bra. | |
| Iofs så är 45 mm ganska mycket i fram men det beror på vad du är ute efter. 35 är lagom och 45 är ganska mycket | |
|
vad har du för bil? Har själv sänkt 60/40 på min E36´a men då har jag skickat upp den 1,5cm bak ungefär! Tycker det vart rätt ok! bild [IMG]Länk E36 325 -94 E36 320 -93 |
|
|
tycker 45mm e för mycket, då e chassit nere vid fälgkanten och inte däck kanten. BMWs sportchassi e ju på 15mm och det ser bra ut på min bil som har 19 tum på. Länk jag hade kanske velat ha 20mm, men ska du ha lagom så är 20-25mm mitt tycke...men alla tycker olika :) |
|
|
Hade jag fått välja så här i efterhand då man fått sett resultat så skulle jag ha sänk den 60/20 E36 325 -94 E36 320 -93 |
|
|
Talar från egna erfarenheter när jag sänkte min E36 compact. Den sänktes 30/30mm och det var på gränsen för vad som var praktiskt hanterbart i trafiken... På vintern slog alla isklumpar som lossnat från stänkskydden och låg på vägen, rakt i balken under motorn - lät som tråget skulle spricka varje gång... Ofta var det precis att underredet inte skrapad i trotoarkanter mm vid körning i stadstrafik. Så ur det perspektivet bör du fundera på om det är så smart att sänka mer än 30mm! BMW:s, Audis och Mercedes sportchassin sänker ungefär 15-20mm.... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Eklund: Tycker du hela 60mm är lagom??? Dessutom kombinerat med 20mm bak kommer ju få bilen att dyka rätt ner i marken. Nästan så att bilbältet går i lås av att man kommer sitta framåtlutad med den sänkningen. | |
|
Jag tror också att 45/30, blir för mycket. Du kommer dessutom att förlora allt vad komfort heter. 20/15 tror jag blir perfekt. Det är bara min åsikt, men du frågade ju efter råd.. |
|
|
Herr.Bayer : Ja jag tycker det är lagom! Iallafall på min bil tycker jag det! Kan ju vara lite beroende på bil, men då jag köpte min så var den fruktansvärt hög fram! flera cm över däcket! Kan ju bara vara min bil men jag har ett flera E36´er som ser ut så, så jag tvivlar på att det är en tillfällighet! Jag tycker min vart perfekt! slår inte igenom heller och har ingen problem i statstrafik med vägbuler och sånt! Nog för att jag har 30-40% Styvare fjädrar men jag tycker den vart helt ok! E36 325 -94 E36 320 -93 |
|
|
här är en bild! Länk E36 325 -94 E36 320 -93 |
|
|
Tack för svaren det gjorde det inte lättare :) Men kanske ska gå på simon76 råd. kanske 45/30 blir för mycket o man ångrar sig sen. Hur mycket är en 1a med sportchassi sänkt om man gemför med min som är orgi. |
|
|
Som jag skrev... BMW:s sportchassi är sänkt ca 15-20mm mot standardchassit. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
ok tack johan då tar jag det |
|
|
Med tanke på att vi pratar en nyare modell som 1 serie så funkar inte 60mm så fabrikssänkningen på sportchassit är 15mm. Skulle du sänka 60mm kommer man inte ens kunna se fälgkanten på bilen. Ska du sänka bilen LAGOM så är det mellan dem måtten du bör hålla dig 20-25mm |
|
|
Länk 35/20 |
|
|
Min e92 är sänkt 35/10mm rätt lagom tycker jag, komforten är typ oförändrad förutom när man kör på dåliga vägar då studsar bakvagnen lite men det är inget som jag stör mig på. Före Länk Efter Länk Länk |
|
| Snyggt carlee82 gillar bilen din skarpt :) | |
|
Det skiljer väldigt mycket på olika tillverkare. Köper du eibach eller H&R så sänker dom ungefär det utlovade men köper du de olika billigare modellerna highsport, supersport delux och allt vad dom heter så kan det skilja lådvis. sänkte en e36a jag hade med fjädrar från en ölandsfirma 45/30 men det blev mer 80/60 och stenhårt. Jag skulle gått på ett känt märke ivartfall... ska sänka min e46a med H&R nu 35/20 eller om dom hette 30/15 /Ronny Helst på tvären.... Är drabbad av galna bilsjukan enligt min fru..... |
|
|
Länk kolla min e90, som jag skrev tidigare 35mm fram och 20 bak. blev riktigt schysst. |
|
|
Tack flash gordon :) Det är H&R fjädrar jag har och vad du än väljer för sänkning ska du ta en som sänker mer i fram så att luften mellan däck och skärmkant blir samma fram/bak men det kanske du redan har tänkt på... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.