|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
Korkade förklaringar av KVD, men hade det varit annorlunda om du köpt på en firma? Snarare sämre eftersom du då inte kunnat backa ur köpet utan kostnader. ------- //Lövet |
|
| Så hade det kanske varit. Det jag kände när jag var på plats på KVD var att "handläggaren" försökte komma med bortförklaringar på problem som inte var upptagna så att objektet stämde överens med beskrivningen och därmed skulle jag vara fast vid köpet, eller slagavgiften i alla fall. Kändes väldigt olustigt... | |
|
En vanlig bilförsäljare med andra ord ;) ------- //Lövet |
|
| Precis. Dock har jag uppfattningen om KVD i Göteborg att de har skärpt till sig. Beskrivningarna av objekten är bättre numera än vid tidpunkten för min budgivning på 2,6:an. De fick väl så mycket skit av de potentiella köparna... | |
|
Hela deras affärsidé bygger ju på att köparna ska anse beskrivningarna vara så ärliga att man vågar bjuda och köpa osett. Om man börjar fuska med beskrivningar så kommer hela deras affär att dö ut eftersom förtroendet försvinner. Sedan så kommer ju alltid bilar bli felaktigt beskrivna. Det snurrar trots allt 8000 bilar om året där. Nåt måste ju besiktningsmännen missa. ------- //Lövet |
|
|
Så är det ju. Något kommer de alltid att missa, så missar även bilhandlare... Sedan kan man ju diskutera om topplockspackningarna är ett litet eller stort fel, jag menar den ansvarige har ju trots allt kört bilen och gjort en översyn av den och har råkat missa ett pyttepyttelitet fel ;o) Jag tycker synd om den personen som köpte bilen efter att den lagts ut på försäljning igen. Det stod nämligen ingenting om mitt påpekande vid andra försäljningsomgången. I och med det borde ju KVD nästan agerat i ond tro... |
|
| Dåliga topplockspackningar måste anses som STORT fel. | |
| Har varit o kikat på bilen i fråga men ej gett något bud! Någon här som är delaktig i budgivningen? / Hittat ytterligare fel? | |
| Den börjar att bli dyr igen....snart uppe i 160kakor! | |
|
Att fixa topplockspackningarna på en V6:a från Åååådi är f-n inte billigt. Mr. Fatise: Varför bjuder du inte? |
|
|
Nu är den uppe i 166888:- plus inrop avg blir nästan 170000:- Vart ska det stanna denna auktion? |
|
Lasse Karlsson |
Detta är kul läsning för en som försöker kränga en importerad 01:a med 11000 mil på mätaren! Iofs har denna gått ca 3500mil kortare och är Svensksåld + har nått extra i utrustningsväg, men ändå! vibbrerande bromsar osv för 170000 ?? Är det så fantastiskt med Svensksålt, så man är redo att betala fantasisummor bara för det? Har haft min ute i snart 1 månad, för 153.000(sänkte ytterligare 10.000 igår) och det har i stort varit iskallt vad gäller intresset! 2 har kommit och tittat(där 1 inte ens ville provköra) sen har det varit några skambud per SMS eller mejl + några hellustiga bytesförslag. Kanske är det så att man måste vara oärlig i sin annons och helt enkelt försöka luras. Jag vill vara ärlig i mina annonser, det tycker jag är trevligare både för egen del och för en ev köpare. Har skrivit ut de fel och brister som finns i annonsen, för att inte försöka lura nån. Har inte själv varit med om det, men vissa råkar ju ut för att annonsen säger "mintcondition" och när man sen åker långa vägen för att titta, så är det bara skit! Då blir man skitpissed, det skulle ivarjefall jag bli! Visst Svensksålt är ju trevligt, funderar skarpt själv på att köpa Svsålt nu när jag ska byta till M5 E60, men så kul som det verkar vara i denna tråd, borde det inte vara! HA DET! modolasse |
Lasse Karlsson |
Måste få lufta en sak till! Kollade "trådbilen" på KVD, och den har ju inte ens Navi! Ja, vad säger man! SUCK!! HA DET! modolasse |
|
Med ett pris på 143' tycker man den borde vara säljbar. Tror största problemet är att den är från Italien. Ska man köpa import känns nog Tyskland eller Belgien säkrare för de flesta. Sen kanske inredningen inte är den populäraste. Skulle jag rekommendera dig att putsa upp bilen, på med lite däckglans och ta några bättre bilder. Den ser lite skamfilad och smutsig ut på några av bilderna och man blir inte jättesugen. Men invändigt är den välstädad och snygg. Att KVD bilen blir dyrare beror nog på kombinationen svensksåld och låga mil samt rätt färgkombination. Klart att navi drar ner men en nästan 10 år gammal navi är inte så hett längre imbillar jag mig. När det är ett "fynd" som auktioneras ut blir det lätt att folk hetsar varandra att bjuda högre än vad de kanske egentligen borde göra. |
|
|
Jag gillar din ärlighet i din annons ModoLasse. Köper hellre en bil där annonsen verkar ärlig än en bil där annonsen lovar guld och gröna skogar. Annonsen skapar förväntningar hos den potentiella köparen och är det missmatch mellan annonsen och den faktiska bilen så blir man klart besviken. Man undrar om KVD-M5:an är ett fynd. Visst, låga mil, men sen. En bil som har dessa anmärkningar på bara 7 500 mil ger mig kalla kårar. |
|
| Bilen är nu klockan 08:10 budad till 172 500 kr och reservationspriset är inte uppnått än. | |
Djuro |
Såldes för 185 500:-, känns som att reservationspriset bör vara uppnått...... |
|
För de pengar du begär nu Lasse skulle jag lätt köpt den om det hade gått att försäkra en M5 i Sthlm... Fullkomligt älskar inredningen, tycker den är överlägset snyggast av de tillgängliga inredningarna till M5. Vem vill ha blått skinn invändigt liksom? ------- //Lövet |
|
|
Däremot ska du nog inte hänga upp dig på navin. En 10 år gammal navi är inte värd många öre. ------- //Lövet |
|
|
Lasse, dela gärna med dig av de hellustiga bytesförslagen. Brukar vara bra komik! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.