|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
|
Kvarndammen har en M5:a från 01 till salu. Svensksåld med 7 549 mil på mätaren. Ändå följande anmärkningar: Väsentliga anm/fel: Kraftiga bromsvibrationer. Övriga anm/noteringar: Krängningshämmare fram vänster glapp. Oljefukt vid servo. Olika däckfabrikat fram samt 1st mer slitet ca 2mm kvar. Tyska i färddator. Varningstriangel saknas. Någon som vet mer om denna. Regnr: SJW392 Skriver ut regnumret då det ändå syns i annonsen på KVD. | |
zcooter |
Om man är tillräkligt nyfiken, kan man sms:a 72503, transportstyrelsen, eller faxa o få lite ägarhistorik. Läste att den säljs för privatperson |
|
En m5:a KVD kan vara ett fynd! Men dom flesta som har sålts där har nog haft ägare som inte har haft ekonomi att underhålla dessa monster. Vet ej något om bilen som du efterfrågar! |
|
|
Jag som gillar lemans och bicolor-inredning högaktar detta exemplar :-) Mvh Philip |
|
|
Länk Mvh Philip |
|
|
5 ägare totalt och den som nu säljer verkar ha haft bilen de senaste 3 åren. Godkänd besiktning för några veckor sedan. Bud på 135' men ännu inte uppnått reservationspris. Vad kan den gå för 170'? ___ //Ulf |
|
|
170 är nog mer än vad den är värd,med dessa fel! Går den under 160 så KAN det va en bra affär,men att köpa bil på KVD är ett lotteri. Ibland har man tur och ibland är det värre,vet med egen erfarenhet! |
|
|
Runt 160 hade varit rimligt. Är det bara jag som gillar sena M5 E39 mer än M5 E60? Mvh Philip |
|
| Jag är också mer förtjust i M5 E39 (från -02) än M5 E60. Tycker den är så brutalt vacker! | |
|
Jag instämmer helt C.Ek! Vad slår en M5 -02 designmässigt??!! Mvh Philip |
|
| m3 e46 csl slår den designmässigt! :) | |
| Såld för 167 500 kronor för en stund sedan. Normalpris för skicket (?). | |
|
Såldes den verkligen? Det står ju att reservationspriset ej har uppnåtts! Per L |
|
| Om reservationspriset inte är uppnått får säljaren förfrågan från KVD om bilen skall släppas till högsta bud eller inte. Det kan ju vara att reservationspriset låg på 170 kkr och då är skillnaden inte så stor mellan bud och reservationspris. Troligen blir det en ny försäljningsomgång för bilen. | |
|
Då var man ju inte helt fel ute med gissningen... ___ //Ulf |
|
|
KVD får alltid mycket för de flesta bilar. Mvh Philip |
|
| Det är intressant att KVD får så mkt för sina bilar. Jag kan inte tänka mig att den bilen skulle sälja så snabbt privat ens om den stod på 160. Vad är det med auktioner? | |
|
Folk triggas mot varandra. Sedan är det skönt att börja en affär åt andra hållet. Många drar sig för att pruta. På det sättet är auktion ett sätt att få ett vettigt pris. Sedan undrar jag om priset är särskilt högt, kolla vad folk begär på Blocket för -01or: Länk Finns 2st kring 160' men sedan hoppar det raskt upp till 180k+. ------- //Lövet |
|
|
Skulle aldrig falla mig in att köpa en sån bil för knappt 30-40 tusen billigare än en bil i kanonskick. Vibrationer och dåliga däck som dessutom är av olika fabrikat tyder ju inte direkt på att man hat haft ett överflöd av pengar att lägga på bilen, undrar vad mer det snålats med? För att köpa osett och dessutom med indikationer på dåligt underhåll ska priset ligga väldigt lågt enligt mig för det brukar bli en kostsam affär i slutändan. |
|
| Mr O> "För att köpa osett.." jag håller med, men du kan inte utesluta att budgivarna sett bilen IRL | |
|
Nej iofs inte, man får väl hoppas att dom flesta gör sig besväret att kolla på bilen innan man gör affärer på 150k och uppåt. När man tänker efter så låter det ganska självklart, jag själv skulle ju göra det så varför inte alla andra med :) Däremot skulle jag hoppa att titta på en sådan bil som det pratas om i tråden utan att priset ligger väldigt lågt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.