|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
Anledningen att bilarna säljs till relativt höga priser på KVD är förmodligen att de är ärligt beskrivna. Hur många bilar på blocket överträffar förväntningarna avseende skicket när ni tittar på dem? KVD:s bilar är stundtals slitna för miltal/årgång, men man vet det åtminstonde innan man tittar på dem. |
|
Lasse Karlsson |
Mats! Menar du att man betalar mer för en bil, bara för att det står i annonsen att den är sunkig?? Ska man köpa en BMW M5 har man nog rätt bra koll på marknaden och vad man mellan tummen och pekfingret ska ge för ett objekt. Att man konstaterar att en bil är risig, och betalar bra för bilen, bara för att man visste det innan verkar ju inte vidare slugt! Vet massor med annonser på liknande bilar på blocket, som verkat ärliga, och det är också dom som försvinner fortast. En ärlig annons, på en bil i gott skick, är ju bra mycket intressantare än en dålig bil som också presenteras så i en annons! Tycker i varje fall jag! HA DET! modolasse |
| Det är väldigt lätt att trycka på knappen för att höja budet med en femhundring. Helt plötsligt har bilen dragit iväg å så är man fast med bilen ett par tusen högre än vad man tänkt sig från början. Tyvärr finns det ett tävlingsmoment med i bilden vid auktioner. Man måste kunna säga nej när det blir för dyrt. Har själv varit där... | |
| Nu har den kommit ut för nästa vända. | |
|
Kimmo skrev: "Det är väldigt lätt att trycka på knappen för att höja budet med en femhundring. Helt plötsligt har bilen dragit iväg å så är man fast med bilen ett par tusen högre än vad man tänkt sig från början. Tyvärr finns det ett tävlingsmoment med i bilden vid auktioner. Man måste kunna säga nej när det blir för dyrt. Har själv varit där..." Instämmer, jag ramlade också i den fällan och gjorde mitt livs sämsta bilaffär genom KVD. Jag har gjort rätt många bilaffärer, säkert runt en 300, men inget liknar den med KVD, där blev jag sjukt ägd. Deras löften om att rätta till bilen efter den helt felaktiga beskrivningen blev det inget av, bara luft, trots att Herr Luft som driver KVD bedyrade att de skulle styra upp allt så affären blev ok så pissade de på mig. |
|
|
Robert lundberg. berätta gärna mer om denna affär, vad som lovades, hur felaktig beskrivningen var osv. Kan vara bra för andra att veta så dom inte gör samma misstag. |
|
|
Är också intresserad av vad som inte beskrevs av KVD och deras agerande. Köpt av dem 1 gg för fem år sedan, troligen min minst dåliga affär! Letar nu ny bil och skulle gärna köpa av dem igen men verkar dock lite obehagligt att bli pissad på! |
|
|
KVD bytte ut växellåda och koppling på min Passat -07 jag köpte i Oktober -09, eftersom den inte hade några anmärkningar i bedömningen från handelskammaren var det inga problem, mycket trevliga handläggare. Micke Länk |
|
|
Bilen köptes via nätauktion och hämtades i skåne, jag hade alltså bara bilderna och värderingsmannens utlåtande att utgå ifrån, och det verkade klockrent. Stressade ner för att hämta den, de fick stanna kvar några minuter för att jag skulle hinna. Hann inte kolla bilen mer noggrant, men upptäckte direkt att den var skrapad längs ena sidan. Fick ett löfte om att detta skulle åtgärdas/kompenseras, betalade därför och åkte hem. Här var jag extra korkad, men hela situationen var väldigt stressad och jag litade på deras löften, de konstaterade själva skadorna och att de inte funnits där på bilderna. Skadorna gissar jag kom ifrån att någon skrapat sidan mot ett vägräcke. Rena skräckfärden hem, det var något stag som var knäckt, bilen vinglade som en kåt orm, berodde förutom staget på att dämparna var helt slut. Med mera... Ringde och pratade med Mikael Luft som utan omsvep erkände att affären gått snett, han förklarade att någon i företaget hade kört bilen efter att besiktningsmannen gjort sin bedömning och fotona tagits, men det var inget snack, jag skulle kompenseras. Men det stannade vid just snack, någon kompensation har jag inte sett röken av än idag. Det var mycket mer spökerier med den här bilen, tack och lov skar den efter några mil. |
|
|
När jag fick min bil reparerad var det bara att söka upp närmsta mekonomenverkstad för offert som KVD ville se innan reparationen började, tror det hade blivit svårare att få rena pengar av dem men jag blev förvånad över att allt gick så fint, fick till och med stilleståndsersättning. Micke Länk |
|
|
Robert> Hur länge sedan var detta? |
|
| What: Det var ett tag sedan, på den tiden KVD skeppade in lass med importerade lik, vilket jag läst var deras start till framgången. Minns inte exakt, men i början av 2000-talet. | |
|
Angående M5:an så gick den nu för 178 000 kr + slagavgiften= lite över 180 000 kronor. Såg inte om reservationspriset blev uppnått men det borde den nästan ha gjort... |
|
| 178 000:- hamnade slutpriset på nu. Helt galet... | |
|
Bara att gratulera KVD till en kanonaffär. Hoppas också nya ägaren blir nöjd :-) Mvh Philip |
|
|
KVD tjänar lika mycket oavsett vad bilarna klubbas för. Deras arvode är fast på 2950kr. ------- //Lövet |
|
| Nu är den ute igen på KVD! | |
| Någon som såg om reservationspriset blev uppnått förra gången? Att bilen säljs igen kan betyda att bilen inte lever upp till beskrivningen, om nu reservationspriset blev uppnått. Det kan även vara så att någon tryckte på "höj-bud-knappen" lite för många gånger och ångrade sig. Då betalar man slagavgiften och bilen går ut på försäljning igen (har jag hört från KVD själva för något år sedan, vet inte hur det är idag). | |
|
Ja man måste ju inte köpa bilen om man tycker att beskrivningen av bilen inte håller eller hittar fel som inte fanns beskrivda i bedömningen gjord av handelskammaren. Kommer man och tittar på bilen och inte vill köpa blir det ingen slagavgift ens. Micke Länk |
|
|
Nedan finner ni en historia om ett bilköp på KVD som jag sa bort... Jag hade en BMW 318 -87 som gick riktigt bra. Sänkt, M-spoiler med dimljus fram, 15" Hartgefälgar. En helt ok bil för pengarna men jag ville ha lite större och nyare. KVD sålde en Audi 100 2,6 Avant som jag blev intresserad av. Bilen hade låga mil och massor av utrustning. Tänkte att den ska jag ha... Sålde av min BMW eftersom jag inte ville ha två bilar ståendes i Göteborgs innerstad. Budade till mig bilen och var nöjd med det hela. Jag hade varit och tittat på bilen som hastigast men inte kört den. Kommer dit för att hämta Audin men vill provköra den först. Bilen börjar gå upp i temp men tempmätaren stannar inte utan bara fortsätter upp på det röda. Motorn börjar bubbla helt klart. Stänger av bilen och blir minst sagt missnöjd. Ber att få prata med den som var ansvarig för objektet och förklarar det hela. Vi startar bilen och mätaren går upp på det röda igen, dvs. börjar koka. Svaret jag får är att Audi 2,6 beter sig så. Man startar AC:n så går tempen ner och det gjorde den. Trodde inte ett smack på förklaringen. Lyfter av oljepåfyllningslocket och ser en geggig sörja under locket. Förklaring från ansvarig på KVD: bilen har stått länge och då bildas kondens under locket. Öh, tänkte jag. Kollar sen i expansionskärlet och ser en massa små svarta runda bollar lite större än knappnålshuvuden. Det är olja i expansionskärlet och vatten i motoroljan. Topplockspackningarna behöver bytas. Blir extremt besviken på affären eftersom jag nu stod utan bil. Blev även extremt besviken på deras förklaringar på problemet. Sa bara att bilen inte stämde överens med beskrivningen i annonsen och gick därifrån. Stod nu utan bil eftersom jag sålt BMW:n innan. Sista gången jag gör på det sättet, dvs. säljer befintlig bil innan man accepterat bilen man köper på KVD. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.